Gå til innhold

71 grader nord kjendis

Mollebolle

Anbefalte innlegg

Tabris skrev (1 time siden):

Jeg synes det var synd at Henrik røk ut. Han ga så mye at han hadde fortjent å være med videre.

Når det er sagt så bekreftet disse episodene mine fordommer om osloværinger og deres manglende forståelse av dialekter utenfor gryta.

Bortsett fra at vi som er oppvokst i Oslo er omgitt av langt flere dialekter og morsmål hver dag, enn den gjengse nordmann er da😅 har nok mye mer med alder enn fødested å gjøre tror jeg, Tonje skjønte vel heller ikke stort…

Det sagt- synd at Henrik røk ut, særlig hvis Hulsker ender opp med å trekke seg uansett, allerede dagen etter! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K_mb skrev (5 timer siden):

Haha tilnærmet samme dialekt?? Så langt ifra! Ikke engang i nærheten av å være likt!

Hilsen romsdaling!

Jeg er enig i at det er veldig stor forskjell på nordfjording og romsdaling, men nå er jeg fra Vestlandet selv og hører nok bedre forskjell på dialektene her enn folk fra andre steder i landet. Så jeg kan skjønne at folk fra f.eks østlandet eller nord-Norge kan si at dialekter her ligner. På samme måte som at jeg ikke nødvendigvis greier å skille alle lokale dialekter i øst og nord. Jeg hører jo forskjell, og noen ganger kan jeg si nøyaktig hvor de er fra, men noen ganger er det vanskeligere og det høres i mine ører relativt likt ut. Selv om de lokale mener det er stor forskjell. Så forstår begge sider her. 

Liker alle de som er igjen, krem-gjeng. Heier litt ekstra på Tonje, hadde vært kult med ei dame som vinner igjen. Bernt er den gøyeste, men han er nok ferdig nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (10 timer siden):

Jeg er enig i at det er veldig stor forskjell på nordfjording og romsdaling, men nå er jeg fra Vestlandet selv og hører nok bedre forskjell på dialektene her enn folk fra andre steder i landet. Så jeg kan skjønne at folk fra f.eks østlandet eller nord-Norge kan si at dialekter her ligner. På samme måte som at jeg ikke nødvendigvis greier å skille alle lokale dialekter i øst og nord. Jeg hører jo forskjell, og noen ganger kan jeg si nøyaktig hvor de er fra, men noen ganger er det vanskeligere og det høres i mine ører relativt likt ut. Selv om de lokale mener det er stor forskjell. Så forstår begge sider her. 

Liker alle de som er igjen, krem-gjeng. Heier litt ekstra på Tonje, hadde vært kult med ei dame som vinner igjen. Bernt er den gøyeste, men han er nok ferdig nå. 

Ja jeg vet. Bor på østlandet og min romsdalsdialekt har nok av ganger blitt forvekslet med trøndersk 🤦‍♀️😅

Enig om de som er igjen. Flott gjeng hvor alle fortjener å vinne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkulfina skrev (17 timer siden):

😅

Det sagt- synd at Henrik røk ut, særlig hvis Hulsker ender opp med å trekke seg uansett, allerede dagen etter! 

Enig i dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunaen skrev (På 7.11.2024 den 22.43):

Heldigvis var ikke Borg like smart som deg, så endte opp med at han bare tapte litt creds.

Han gjorde god innsats da, men jeg var superhappy at han røk! Elsker når karmaen biter folk i rumpa🙊

Og digget måten de andre fikk Hulsker til å gå liiiitt til..😄

Ja, jeg er litt overrasket over at en såpass dreven reality-deltaker ikke var smartere/mer taktisk. Men kanskje han ikke har spilt like mye battleship som meg da han var liten. 🤣 Han gravde sin egen grav, da. Men helt enig i at han gjorde en sinnssyk innsats på etappen. Jeg synes nesten det er litt rart at ikke han og Tom vant. Jeg hadde trodd at de to til sammen var sterkere enn det andre laget (eller: Ingen av dem er svake ledd, noe de delvis har på det andre laget), og de gjorde ingen åpenbare tabber. Litt feilnavigering ute på vannet, men ikke voldsomt stort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (8 timer siden):

Ja, jeg er litt overrasket over at en såpass dreven reality-deltaker ikke var smartere/mer taktisk. Men kanskje han ikke har spilt like mye battleship som meg da han var liten. 🤣 Han gravde sin egen grav, da. Men helt enig i at han gjorde en sinnssyk innsats på etappen. Jeg synes nesten det er litt rart at ikke han og Tom vant. Jeg hadde trodd at de to til sammen var sterkere enn det andre laget (eller: Ingen av dem er svake ledd, noe de delvis har på det andre laget), og de gjorde ingen åpenbare tabber. Litt feilnavigering ute på vannet, men ikke voldsomt stort. 

Det er ikke alt som blir vist på TV, - det klippes en hel masse. Mange elementer underveis som stjeler tid, og som de andre nok var bedre på. Dessuten er det ikke sikkert han var så effektiv som det så ut som. Siden de andre kom først, så er det åpenbart at de gjorde en bedre innsats.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (11 timer siden):

De drev jo og surret mens de gikk, balanserte på steiner og greier. 😅 Der gikk det jo himla sakte.

Pluss at de fikk fire straffeminutter. Men hadde vært gøy å visst hvor lang tid den melkingen tok😆 vanskelig å se utifra klipping. Tonje hadde mer om gangen, men sølte ut da kua sparket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (12 timer siden):

Ja, jeg er litt overrasket over at en såpass dreven reality-deltaker ikke var smartere/mer taktisk. Men kanskje han ikke har spilt like mye battleship som meg da han var liten. 🤣 

Har han egentlig vært med på noe annet enn Ex on the beach?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Camp Culinaris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren at Dagbladet legger ut klipp om hvem som ryker i kveld, skikkelig spoiler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (59 minutter siden):

Søren at Dagbladet legger ut klipp om hvem som ryker i kveld, skikkelig spoiler! 

Er vel egentlig ganske åpenbart hvem som ryker basert på forrige episode?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (58 minutter siden):

Er vel egentlig ganske åpenbart hvem som ryker basert på forrige 

Spoiler

Klippet viser at Nakstad må trekke seg? 

Endret av Lineaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (51 minutter siden):
  Skjul innhold

Klippet viser at Nakstad må trekke seg? 

Spoiler

Nakstad trekker seg ikke nei! De må avbryte oppstigningen pga været. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol79 skrev (7 timer siden):

Good luck guys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunaen skrev (9 timer siden):

Er det finale neste uke, og dermed siste episode neste søndag?

Både tror og håper det. Denne sesongen har vært laaang 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mollebolle skrev (7 timer siden):

Både tror og håper det. Denne sesongen har vært laaang 🙈

Uenig! Etter Gaute gikk ut synes jeg det har vært både morsomt og spennende å følge med serien igjen! Såå god stemning på tur, herlige deltaker!

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (Akkurat nå):

Var det musikken hans som var dråpen ? 

Hvilepulsen i senga? 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ssb skrev (Akkurat nå):

Hvilepulsen i senga? 

Nå er det bare å stålsette seg for nok et album fra GGG:  " Ung-Kar i Romsdal" med låter som " GGGikk det for deg ?" , " Fiska i samme dammen som presten", " All by my handsome-self" og andre høypoetiske godbiter. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...