Gå til innhold

71 grader nord kjendis

Mollebolle

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (37 minutter siden):
  Skjul innhold

vi så jo fra neste episode at han var med og klatret i tau. Så det tyder jo på at han ikke trakk seg. Jeg synes de andre er fantastiske som lirker ham med i stedet for å kvitte seg med en konkurrent.

Spoiler

Nei, han synes ikke på de klippene fra neste episode. Vi ser Abrahamsen med en "sikkerhetsfyr" bak seg og så to stk lenger ned hvor ingen av de er Hulsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmwhatever skrev (15 timer siden):

. Det hadde vært bedre å vente med saboteringen helt mot slutten, når eller hvis Nakstad bare hadde hatt to treff igjen på egne skip. Da kunne Henrik sendt ham rett ut. Alle som har spilt Battleship vet at det kan være veldig vanskelig å finne båten med bare to “treff” (kalles typisk u-båten), og hvis den hadde vært igjen til slutt hos Nakstad, hadde det hatt enormt mye å si. Da kunne han unngått at alle ble sinna på ham unødig. Rart at en dreven realityspiller som Henrik ikke tenkte så langt. 

Ellers var tirsdagens episode veldig spennende! 

Vis skjult innhold

Men nå har de melket dette veldig lenge (pun not intended), nå er det på tide å få ut noen! 

Jeg skjønner egentlig ikke helt at Tom og Henrik lå bak, det virket heller som at det andre laget hadde vært treigere, særlig med den syklingen. 

Heldigvis var ikke Borg like smart som deg, så endte opp med at han bare tapte litt creds.

Han gjorde god innsats da, men jeg var superhappy at han røk! Elsker når karmaen biter folk i rumpa🙊

Og digget måten de andre fikk Hulsker til å gå liiiitt til..😄

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd Henrik røyk ut, det hadde vært mer spennende på slutten hvis han hadde vært med.

Nå blir det en finale mellom Nakstad og Tonje, for de andre to klarer seg ikke alene på tur for de er ikke flink med navigering og det må man være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (47 minutter siden):

Synd Henrik røyk ut, det hadde vært mer spennende på slutten hvis han hadde vært med.

Nå blir det en finale mellom Nakstad og Tonje, for de andre to klarer seg ikke alene på tur for de er ikke flink med navigering og det må man være.

Han gikk i de minste ut med stil! Og fikk i aller høyeste grad vist at han er mer enn en «ex on The beach»-type. Når selveste Nakstad sier at han er et multitalent (han er ikke typen som skryter i utrengsmål), hvordan han jobba på den etappen med Tom, men helt ærlig også hvordan han takla det å «drite seg ut» i sabotasjeforsøket og få konsekvenser etterpå. Det siste: der har mange mye å lære. 
Synes de siste episodene har vært fine. Mye humor, lite drama, mer feel-good enn intriger og faenskap. Og såpass mye mindre «in sync» enn andre program at det blir veldig tydelig hvor mye sync ødelegger. 

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 minutter siden):

Han gikk i de minste ut med stil! Og fikk i aller høyeste grad vist at han er mer enn en «ex on The beach»-type. Når selveste Nakstad sier at han er et multitalent (han er ikke typen som skryter i utrengsmål), hvordan han jobba på den etappen med Tom, men helt ærlig også hvordan han takla det å «drite seg ut» i sabotasjeforsøket og få konsekvenser etterpå. Det siste: der har mange mye å lære. 
Synes de siste episodene har vært fine. Mye humor, lite drama, mer feel-good enn intriger og faenskap. Og såpass mye mindre «in sync» enn andre program at det blir veldig tydelig hvor mye sync ødelegger. 

Enig. Jeg har et godt inntrykk av Henrik, til tross for sabotasjeforsøket. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (9 minutter siden):

Så enig!! Imponert og han kan mye! 👏👏Og det er en konkurranse, så lov å prøve å påvirke. Noe produksjonen la opp til og...

(..forresten irriterende med at de måtte melke 1 liter melk...vanlige folk kan jo ikke det..men, det ene laget har jo da Farmen-Tonje...så her tapte Henrik mye...så de kunne godt ha funnet på en annen mer rettferdig aktivitet! 🙄)

Endret av Moongirl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moongirl skrev (2 timer siden):

Så enig!! Imponert og han kan mye! 👏👏Og det er en konkurranse, så lov å prøve å påvirke. Noe produksjonen la opp til og...

(..forresten irriterende med at de måtte melke 1 liter melk...vanlige folk kan jo ikke det..men, det ene laget har jo da Farmen-Tonje...så her tapte Henrik mye...så de kunne godt ha funnet på en annen mer rettferdig aktivitet! 🙄)

Jeg tenker det var fordel på "deltagerlaget" på den dialektoppgaven også. 
Her tar du en fyr med bred dialekt fra Sogn og Fjordane, og så har du Bernt Hulsker på laget, som har vokst opp med tilnærmet samme dialekt. Mens Tom og Henrik begge er fra Oslo-området, og dermed har høy sannsynlighet for å synes denne dialekten er helt umulig å forstå. 

Men melke-oppgaven tok nok lengst tid av de to.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (3 minutter siden):

Her tar du en fyr med bred dialekt fra Sogn og Fjordane, og så har du Bernt Hulsker på laget, som har vokst opp med tilnærmet samme dialekt. Mens Tom og Henrik begge er fra Oslo-området, og dermed har høy sannsynlighet for å synes denne dialekten er helt umulig å forstå. 

Samme dialekt? Romsdal og Sogn og Fjordane? Du tuller?

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (22 minutter siden):

Tja. Han som snakka var vel frå Nordfjord, ikkje Sogn. Faktisk er vel Hornindal no del av Volda Kommune, og er dermed ein del av Møre og Romsdal fylke. Så heilt ulik sunnmørsdialkten er den ikkje. Veit at dialekten ikkje blir endra av kommunesammenslåing. Men nordfjordsdialekta er nærmere sunnmørsdialekta enn den et sognadialekten. Hulsker er vel romsdaling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (1 time siden):

Nå har jeg tilbrakt mye tid i møre og romsdal, og opplevde at han som snakket snakket enkelt og forståelig for en som kan en lignende dialekt. 
Og det var det jo helt tydelig at Hulsker også syntes. 

Men sett meg til å lytte på en fra Stavanger eller en fra innlandet, som snakket bred dialekt, så hadde jeg stått der og sett spørrende ut. 

Jeg sa det høyt når jeg så det på TV, at "Det der er jo ingen utfordring for Hulsker å forstå". 
Men nå var jo litt av problemet ikke bare å høre hva som ble sagt, men også huske tall, datoer og utsagn over litt tid. 
Så det var jo ikke sånn at Hulsker ved å forstå hva som ble sagt, kunne svare på alle spørsmålene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesi skrev (42 minutter siden):

Tja. Han som snakka var vel frå Nordfjord, ikkje Sogn. Faktisk er vel Hornindal no del av Volda Kommune, og er dermed ein del av Møre og Romsdal fylke. Så heilt ulik sunnmørsdialkten er den ikkje. Veit at dialekten ikkje blir endra av kommunesammenslåing. Men nordfjordsdialekta er nærmere sunnmørsdialekta enn den et sognadialekten. Hulsker er vel romsdaling. 

Nemlig. 

Hulsker er fra Vestnes. Og selv om det bare er en fergetur over fjorden til Molde, så er det på samme side av fjorden som, og midt i veien mellom Åndalsnes og Ålesund. 
Altså vil nok dialekta til Hulsker være nærmere sunnmøring enn noe annet. 

I tillegg er det, som Vesi påpeker, ikke spesielt langt mellom tettstedet Volda (også Sunnmøre) og Nordfjord. Det har jo bare vært omtrent en tur over fjellet. 
Så Nordfjord-dialekta og Vestnes-dialekta er nok ganske så tett beslektede dialekter. 

Og de er nok LANGT mer beslektet enn "Oslo-dialekt" og Nordfjord-dialekt. For den gjengse ungdom fra Oslo-området, forstår knapt nok en eneste dialekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (1 time siden):

Nakstad forstod hva som ble sagt han og. Han er vel også fra Oslo.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende om Hulsker klarer å fullføre. Tviler vel på det, kunne ikke se han på neste episodes intro. Liker for øvrig gjengen som er der nå, syns ikke Henrik passet helt inn. Litt mer ullen type. Begynte å sutre da han ble tatt igjen, og at han ikke kunne fatte det fordi han blant annet løper 2 mil på 1 time og 30 min. Som forøvrig på ingen måte er ekstremt, og heller ikke har veldig mye å si på en etappe som varer i 9 timer med en rekke varierte øvelser.

Når er finalen, noen som vet? Jeg unner alle seieren, men håper nok Nakstad og Tonje først.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bonsaijenta skrev (2 minutter siden):

Nakstad forstod hva som ble sagt han og. Han er vel også fra Oslo.

Nakstad er et unntak. :)  Han synes sikkert det er spennende å lære om forskjellige dialekter.

Sånn sett var vel også Tom langt bedre på å forstå dialekten enn Henrik. Antagelig fordi han har mer erfaring med å forstå dialekter.

Den gjennomsnittlige Oslo-boer, derimot, synes jo selv skriftspråket nynorsk er helt forferdelig, og skulle gjerne avskaffet sånne dialekter og sånt tull...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke også Henrik og Tom spørsmålene mye senere på etappen enn det andre laget? Kan hende jeg husker helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (5 timer siden):

Haha tilnærmet samme dialekt?? Så langt ifra! Ikke engang i nærheten av å være likt!

Hilsen romsdaling!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
yamask skrev (1 time siden):

Fikk ikke også Henrik og Tom spørsmålene mye senere på etappen enn det andre laget? Kan hende jeg husker helt feil?

Ja, de gikk jo hver sin vei. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (3 timer siden):

Blir spennende om Hulsker klarer å fullføre. Tviler vel på det, kunne ikke se han på neste episodes intro. Liker for øvrig gjengen som er der nå, syns ikke Henrik passet helt inn. Litt mer ullen type. Begynte å sutre da han ble tatt igjen, og at han ikke kunne fatte det fordi han blant annet løper 2 mil på 1 time og 30 min. Som forøvrig på ingen måte er ekstremt, og heller ikke har veldig mye å si på en etappe som varer i 9 timer med en rekke varierte øvelser.

Når er finalen, noen som vet? Jeg unner alle seieren, men håper nok Nakstad og Tonje først.

Fin gjeng som står igjen.

Håper nok litt ekstra på Tonje fordi hun er ei rå dame og er enig med henne i at det hadde vært kult om ei jente vant, men alle er verdige vinnere.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var synd at Henrik røk ut. Han ga så mye at han hadde fortjent å være med videre.

Når det er sagt så bekreftet disse episodene mine fordommer om osloværinger og deres manglende forståelse av dialekter utenfor gryta.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det var synd at Henrik røk ut. Han ga så mye at han hadde fortjent å være med videre.

Når det er sagt så bekreftet disse episodene mine fordommer om osloværinger og deres manglende forståelse av dialekter utenfor gryta.

De andre ga tydeligvis mer.

Jeg likte ikke det Henrik gjorde mot Nakstad, så da falt min sympati for han.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...