Gå til innhold

71 grader nord kjendis

Mollebolle

Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (23 minutter siden):

En ørliten forsvar til Gaute. Når noen, i dette tilfelle C står og sier at hun klarer bare så mye og snakker så surt til han foran alle og kamera om at hun ikke ønsker trekke seg og osv - et direkte angrep - og han ikke sier noe? Og så er det galt også? Jeg hadde valgt å si 'ok' og blitt litt stille og funnet det best, jeg også. Men de bare fortsetter å klage på sur stemning, som de faktisk er med på å lage de også. C er nå den sureste og mest klagete så om hun 'føler sånn eller sånn' så hadde det vært fint om hun nå holdt kjeft litt. Skulle Gaute satt i gang og protestert på at det hun sa at hun ikke gå fortere og følte hun sinket osv også? NEI. Få henne ut. 

Den formen for taushet er aggressiv og kalles «silent treatment». Det er faktisk bedre å bli kjefta på!

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyam skrev (43 minutter siden):

En ørliten forsvar til Gaute. Når noen, i dette tilfelle C står og sier at hun klarer bare så mye og snakker så surt til han foran alle og kamera om at hun ikke ønsker trekke seg og osv - et direkte angrep - og han ikke sier noe? Og så er det galt også? Jeg hadde valgt å si 'ok' og blitt litt stille og funnet det best, jeg også. Men de bare fortsetter å klage på sur stemning, som de faktisk er med på å lage de også. C er nå den sureste og mest klagete så om hun 'føler sånn eller sånn' så hadde det vært fint om hun nå holdt kjeft litt. Skulle Gaute satt i gang og protestert på at det hun sa at hun ikke gå fortere og følte hun sinket osv også? NEI. Få henne ut. 

Nå var vel ikke hovedproblemet at han var stille under krangelen, men at han var helt stille i forkant. De hadde jo helt sikkert gått et stykke før Carina får nok og konfronterer ham. De har blant annet prøvd å få til en samtale rundt hvordan de kan løse oppgaven de har fått slik at det blir best mulig for alle. Men han nekter å samarbeide. Du må også huske på at lagkameratene har tålt Gautes oppførsel i lang, lang tid før dette skjer, og de er vant til at han snakker mye. Da blir det veldig tydelig at han nå var helt stille.

• Liker 22
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (56 minutter siden):

Nå var vel ikke hovedproblemet at han var stille under krangelen, men at han var helt stille i forkant. De hadde jo helt sikkert gått et stykke før Carina får nok og konfronterer ham. De har blant annet prøvd å få til en samtale rundt hvordan de kan løse oppgaven de har fått slik at det blir best mulig for alle. Men han nekter å samarbeide. Du må også huske på at lagkameratene har tålt Gautes oppførsel i lang, lang tid før dette skjer, og de er vant til at han snakker mye. Da blir det veldig tydelig at han nå var helt stille.

Ja, men så var det vel ikke så mye å svare på eller diskutere når det ble sagt, skulle han motsagt? Hun var jo ute etter konfrontasjon og de andre hadde også mer på hjertet. Skulle de stått der og brukt tiden på det da? Nei, akkurat der hadde han lov å holde kjeften lukket. Ellers ikke enig m oppførselen hans, men C er iriiterende av helt andre grunner og hveryfall ikke underholdende på noe vis.

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunaen skrev (På 11.10.2024 den 14.29):

Hulsker må være forferdelig å leve sammen med. Tenk når barna skal i bhg og dere er sent ute, og han har null stressmestring og følelsesregulering😅

Har selv skadede trommehinner og kan ikke dykke dypt. Så tror faktisk på han.

Men typisk narssisist. Noen påpeker oppførselen hans, og han endrer oppførsel. Blir ond og sarkastisk, men «skjuler» det.

Ingen av de to romsdalingene i serien vinner vel  prisen for årets pedagog…

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (1 time siden):

Den formen for taushet er aggressiv og kalles «silent treatment». Det er faktisk bedre å bli kjefta på!

Helt sant! Kjeft, rop eller snakk! En form for kommunikasjon er bedre enn ingen kommunikasjon. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 timer siden):

Ja, men så var det vel ikke så mye å svare på eller diskutere når det ble sagt, skulle han motsagt? Hun var jo ute etter konfrontasjon og de andre hadde også mer på hjertet. Skulle de stått der og brukt tiden på det da? Nei, akkurat der hadde han lov å holde kjeften lukket. Ellers ikke enig m oppførselen hans, men C er iriiterende av helt andre grunner og hveryfall ikke underholdende på noe vis.

Med Gaute sine spydige, og til tider ganske stygge kommentarer, så er det vel bra noen konfronterer ham enn å bare ta i mot. Hans hersketeknikk er ganske ille, det er trist å se på at hans væremåte skal få ødelegge de andre sine turer. Som kommunikasjonssjef så er hans måte å kommunisere på rimelig oppsiktsvekkende.

Endret av snikleser1
  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snikleser1 skrev (1 time siden):

Med Gaute sine spydige, og til tider ganske stygge kommentarer, så er det vel bra noen konfronterer ham enn å bare ta i mot. Hans hersketeknikk er ganske ille, det er trist å se på at hans væremåte skal få ødelegge de andre sine turer. Som kommunikasjonssjef så er hans måte å kommunisere på rimelig oppsiktsvekkende.

Forsvarer ikke Gaute i det hele tatt, bare akkurat DER da C oppførte seg dårlig hun OG! Han hørte på og tidde, men så gnålte hun jammen videre og mente han skulle si noe, som om det ikke var oppfattet at hun sa hun sinket laget og aktet å fortsette i sitt tempo. Hva svarer man da annet en ok og holder kjeft. Så står hun og vil han skal si MER...kan hun ikke bare gå videre da..., nei hun skal lage drama av det....Irriterte meg. Bare det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (31 minutter siden):

Forsvarer ikke Gaute i det hele tatt, bare akkurat DER da C oppførte seg dårlig hun OG! Han hørte på og tidde, men så gnålte hun jammen videre og mente han skulle si noe, som om det ikke var oppfattet at hun sa hun sinket laget og aktet å fortsette i sitt tempo. Hva svarer man da annet en ok og holder kjeft. Så står hun og vil han skal si MER...kan hun ikke bare gå videre da..., nei hun skal lage drama av det....Irriterte meg. Bare det.

Han har jo så mye på hjertet og kommentarer, at han bør jo kunne svare på enkle spørsmål om hva han mener med det han hele tiden fremlegger. Synes laget hans har tålt mer enn nok. At han blir stilt til veggs og ikke har noe å si, sier jo litt da. Det er mye tidligere i sesongen at han burde holdt kjeft til tider. Han bør ihvertfall si hvorfor han ikke svarer. Synes C har tålt mye fra han jeg. Tror det er mange andre som ville konfrontert ham mye hardere. Trist at han har fått holde på så mye frem til nå. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig reklame dette her for romsdalinger. Tipper sunnmøringene koser seg i fogderistriden. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (11 timer siden):

Ingen av de to romsdalingene i serien vinner vel  prisen for årets pedagog…

Bernt Hulsker er jo en nydelig fyr :) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArneAnd skrev (3 timer siden):

Hulken er en utrolig artig type :) Han viser at han både er positiv og støttende når det trengs og er en sitatmaskin av de sjeldne. Selv om han kan fyre opp og kjefte så ser alle at det ikke er noe ondsinnet, og gjerne med glimt i øyet.

• Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (4 timer siden):

Enig med deg her. Han sa jo bare ok , og hva mer forventet hun at han skulle si liksom? Kysse skoene hennes, og si at han selvfølgelig støtter henne fullt ut , uansett om hun sinker laget eller ikke?  C virker ikke helt enkel hun heller.. Men GGG er jo utvilsomt noe for seg selv .. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt lyst til å forsvare Gaute litt her. Det er et voldsomt kjør mot ham. Svært mye av det som skrives her inne er langt verre enn det han selv sier på 71.  Han er kanskje ikke noen utpreget lagspiller og eier ikke antenner for hva kan kan si til folk når de gjør sitt beste... Men vi må også huske på at dette er i en konkurransesituasjon. I alle fall for han. Han virker jo ellers vennlig, blid og svært hyggelig og imøtekommende. Jeg hadde gjerne tatt en øl med han. Jada, han driter seg ut og jeg hadde sikkert blitt lysende forbanna, men slapp nå litt av. Mange her jager i flokk og elsker å ta han for hver lille filleting.

Jeg tror Gaute kan komme godt ut av dette om han tar det på rett måte. Han bør stille opp, smile og si at han kanskje fikk vel mye tenning noen ganger og at han selvfølgelig beklager. Og kanskje spøke litt med hvilepulsen sin! Da tar det ikke lang tid før vi ser han i andre reality'er. Om han vil...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArneAnd skrev (4 timer siden):

Liker Hulsker jeg også. Heller 10 av Bernt enn 1 av Gaute.... 🤔

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (5 timer siden):

Paasivt aggressiv oppførsel, som han utviser her, kan trigge på dei såreste strengene en har. 

Han prøver å få ho til å trekke seg, med å surmule fordi ho er egoistisk og ødelegger for HAN, gruppen har han jo bevisst att han driter loddrett oppi, det er han det handler om her.

Og når en har gått og kjent på desse vibbene i lengre tid, så vil det smelle før eller siden, han velger å vere "storsinnet" og la ho "rase ifra seg", for han veit jo att ho tar feil, er egoistisk og ødelegger for han med å ikke trekke seg.

Ho derimot er kommet i den situasjonen att ho jo ikke kan trekke seg, for det vinner Gaute på, og jeg tenker att bare tanken på att han skal seile videre med styret sitt uten konsekvenser, får ho til å vrenge seg, så ho biter det i seg. 

Gaute derimot, virker jo totalt desperat etter å vinne dette her, og jeg undrer på hvorfor. Det kan virke som att han har enormt mye å tape på å misse sjansen på denne premien, og det graver frem det aller verste i mannen, han har jo mistet totalt, imaget er gått rett i dass, og vettet er like malplassert som saunaen han har plassert langt utpå ein bø 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når Gaute kaller Carina egoistisk fordi hun nekter å trekke seg så han kan vinne.. da lo jeg høyt. Hvorfor skulle hun gjøre noe som helst for han, han som ikke gjør noe for noen andre? 

• Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ssb skrev (48 minutter siden):

Paasivt aggressiv oppførsel, som han utviser her, kan trigge på dei såreste strengene en har. 

Han prøver å få ho til å trekke seg, med å surmule fordi ho er egoistisk og ødelegger for HAN, gruppen har han jo bevisst att han driter loddrett oppi, det er han det handler om her.

Og når en har gått og kjent på desse vibbene i lengre tid, så vil det smelle før eller siden, han velger å vere "storsinnet" og la ho "rase ifra seg", for han veit jo att ho tar feil, er egoistisk og ødelegger for han med å ikke trekke seg.

Ho derimot er kommet i den situasjonen att ho jo ikke kan trekke seg, for det vinner Gaute på, og jeg tenker att bare tanken på att han skal seile videre med styret sitt uten konsekvenser, får ho til å vrenge seg, så ho biter det i seg. 

Gaute derimot, virker jo totalt desperat etter å vinne dette her, og jeg undrer på hvorfor. Det kan virke som att han har enormt mye å tape på å misse sjansen på denne premien, og det graver frem det aller verste i mannen, han har jo mistet totalt, imaget er gått rett i dass, og vettet er like malplassert som saunaen han har plassert langt utpå ein bø 

Det er ikke ofte jeg skriver "Dette!".

Men, DETTE!!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ( med skam ) innrømme at jeg nesten begynner å få litt sansen for GGG fordi han er så gjennomført uspiselig. 

Scenen der har " går seg bort" i Ålesund med Anna Anka på slep er jo fantastisk... han bor jo praktisk talt i Ålesund og eier eiendom der så han er vel mer lommekjent enn Hulsker. Anka som plaprer i vei om hvor vanskelig det er å finne frem og GGG som sukker og stønner og er 100% enig :) , mannen er jo en bløffmaker av rang. 

Han velger faktisk å stå i dritten og gjør seg upopulær hos alle fordi han er så fysen på ny Toyota, det sier jo en hel del om hvor fantastisk den bilen må være. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (5 minutter siden):

Jeg må ( med skam ) innrømme at jeg nesten begynner å få litt sansen for GGG fordi han er så gjennomført uspiselig. 

Scenen der har " går seg bort" i Ålesund med Anna Anka på slep er jo fantastisk... han bor jo praktisk talt i Ålesund og eier eiendom der så han er vel mer lommekjent enn Hulsker. Anka som plaprer i vei om hvor vanskelig det er å finne frem og GGG som sukker og stønner og er 100% enig :) , mannen er jo en bløffmaker av rang. 

Han velger faktisk å stå i dritten og gjør seg upopulær hos alle fordi han er så fysen på ny Toyota, det sier jo en hel del om hvor fantastisk den bilen må være. 

Tror ikke det er bilen som er gulroten for Gaute altså... 😄 Han vil nok heller vinne hele 71* nord, for å booste sitt eget ego og for å få enda mer oppmmerksomhet. Fyren er jo nærmest "høy" på seg selv.... 🙄 Totalt usmakelig fyr. Jeg likte han ikke før 71* nord og jeg liker han enda mindre nå. Spill eller ikke spill.... 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...