Surpomp Skrevet 3. oktober #181 Del Skrevet 3. oktober (endret) iliah skrev (5 timer siden): Dette er den beste sesongen av 71° Nord jeg har sett. Jeg tror at alle reaksjonene fra seerne bunner i at de fleste av oss i skole/jobb/familie har vært utsatt for lignende oppførsel som Gaute viser, og det strider i mot etiske og moralske prinsipper som er iboende i de fleste av oss. Det er vondt å se andre bli utsatt for det samme, og det gleder meg å se at det får reaksjoner innad i laget hvor de andre tar vare på hverandre. Håper vi alle er flinke å si fra om slik oppførsel i det virkelige liv også. Synd at ikke Gaute er litt mer ydmyk i ettertid og sier "Unnskyld, men konkurranseinstinktet tok overhånd" eller lignende. Gleder meg til neste episode etter å ha sett klipp fra den. Gaute har bare fått en rolle med replikker og blir klippet av produksjonen for å fremstå på en spesiell måte. Spill deg selv på stereoider og serien får omtale som hakka møkk i bokstavelig forstand…… Hvis jeg ikke tar mye feil, kommer GGG til å bli hetset for oppførselen lenge etter at sesongen er avsluttet. Ønsker vi denne typen «god tv» i Norge ? Neppe…… Endret 3. oktober av Surpomp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 3. oktober #182 Del Skrevet 3. oktober densatt skrev (4 timer siden): Tenkte og det samme. Såg her tidligere at Ggg og kona skulle livnære seg på å ta nmed turgrupper på fjellet! HaHAHA JEG SKAL IKKE PÅ FJELLTUR MED DE! Urgh!🤢 «I Isfjorden har vi barselgrupper med mødre i rullestol opp her, og du er sliten?» 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 3. oktober #183 Del Skrevet 3. oktober DittHåp skrev (9 minutter siden): GGG er jo også musiker og har gitt ut den sagnomsuste platen "Gardsliv" i 2014 som allerede da fikk rosende omtaler og terningkast 2 i VG. Nå kommer oppfølgeren "Hvilepuls" med sanger som " Null stress", " Nei så innmari tjukk du har blitt", " Jeg elsker meg selv", " Lathans, I hate deg" , " Tredemøllevisa" og første singel ut er " I forakter din BMI " Skulle hatt lattersmiley å gitt til deg👌🏼 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 3. oktober #184 Del Skrevet 3. oktober Christer Falck kan trolig med hell overlevere diplomet "Riksklyse" til Gaute etter dette. For ei kloakkrotte, av en kar 🤞GGG ut av 71 snart 🤞 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 3. oktober #185 Del Skrevet 3. oktober Gaute er en parodi på seg selv 😳 Nesten så jeg tror han har fått ekstra betalt for å være sånn. Fins det sånne folk som er eldre enn 12 år? Det var ikke snakk om at noen skulle få et fnugg mestringsfølelse opp det fjellet. Det var bebreidelse for et vondt kne, bebreidelse for at hun trakk seg, bebreidelse for at hun ikke trakk seg før, alt var galt. Og så kom alle kommentarene på vei opp! Barneskirenn, hvilepuls, fint at han får trent litt med ekstra sekk, hva i alle dager? Er han programleder for 16 ukers helvete også, og skal dytte på de andre ekstra trening? Når de vel var oppe, skulle de ikke få nyte utsikten ett sekund, da fikk de beskjed fra Gaute om at de måtte fortsette 😳 Og for en hyggelig scene på toppen der, med den beste utsikten to av de tre (gaute har sikkert sett myyyye bedre) noen gang hadde sett, som Gaute måtte ødelegge med tredemølle og tur for småbarn og bla bla bla. Hva med et "bra jobba", eller til og med "du må være ekstra sliten siden du tok en ekstra sekk, men likevel kjempa du deg opp!". Neeida, han sa ingenting sånt. Bare hets. Og tenk å si på intervju etterpå at han ville han skulle slite seg ut så han kunne se hva han tålte og hvor sterk konkurrent han er 😳 Og å si at Anna Anka er for dum for puslespill. Håper hun vinner hele greia, det hadde nok vært fælt for Gaute. Win for de andre da, alle ser jo supersympatiske ut ved siden av han der. 28 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoor Skrevet 3. oktober #186 Del Skrevet 3. oktober Ble faktisk irritert og skuffet over Tonje i denne episoden. Hvorfor forsvarte hun ikke Abrahamsen på toppen? Hun kastet seg heller på Gaute-toget bare ikke like ufint. Æsj, for en gjeng… 35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 3. oktober #187 Del Skrevet 3. oktober Hønemoor skrev (1 time siden): Ble faktisk irritert og skuffet over Tonje i denne episoden. Hvorfor forsvarte hun ikke Abrahamsen på toppen? Hun kastet seg heller på Gaute-toget bare ikke like ufint. Æsj, for en gjeng… Jeg tror hun ble litt sjokkert og redd. Det var visst enda verre enn de viste på TV, ifølge henne. Det blir nok bare mer av det samme, så blir spennende å se hvor det bærer med videre konfrontasjoner. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iRack Skrevet 3. oktober #188 Del Skrevet 3. oktober Nakstad imponerer som leder, selv med en urokråke som Hulsker på laget. Skjønner at han var fallskjermjeger som ung. 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 3. oktober #189 Del Skrevet 3. oktober Hulsker som skulle stappa Tom i boksen🤣Jeg lo så j…😂 Nakstad imponerer virkelig 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krympeline Skrevet 3. oktober #190 Del Skrevet 3. oktober Godt det ser ut til å bli en konfrontasjon med Gaute i neste episode. Makan til mer uspiselig type har jeg aldri vært borti. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Never_ending Skrevet 3. oktober #191 Del Skrevet 3. oktober (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor folk kjøper Gaute sin oppførsel. Det er helt tydelig en rolle han har blitt tildelt av produksjonen. Sier ikke at han ikke har noen av de tendensene fra før. Det har han nok. Det jo ikke uten grunn at han har sagt ja til å ta den rollen. Hadde ikke blitt overrasket over at Gaute er den som har kommer med forslaget. Det er jo nettopp det produksjonen ønsker, å skape engasjement og følelser slik at folk blir å snakke om episodene etterpå. Han sier det samme gjentatte ganger. Og ulike replikker som de vet vil bli en snakkis etterpå, som feks hele greien med hvilepuls. Kjøper det ikke en plass. Skal heller trekke det tilbake hvis jeg ser en skikkelig krangel hvor noen blir ordentlig sint. Men hittil har jeg ikke sett noe som ser ekte ut. Han spiller en parodi av seg selv rett og slett. De troller også alle seerne med å gå ut i media å si at de ikke er på talefot med Gaute osv. De skriver en kontrakt på forhånd hvor de får beskjed om ulike ting, om hvordan de feks skal forholde seg etter innspilling er ferdig. Gaute er tøff som tok på seg den rollen for han må ha visst at han vil bli hatet av hele Norge. Endret 3. oktober av Never_ending 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 3. oktober #192 Del Skrevet 3. oktober Never_ending skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk kjøper Gaute sin oppførsel. Det er helt tydelig en rolle han har blitt tildelt av produksjonen. Sier ikke at han ikke har noen av de tendensene fra før. Det har han nok. Det jo ikke uten grunn at han har sagt ja til å ta den rollen. Hadde ikke blitt overrasket over at Gaute er den som har kommer med forslaget. Det er jo nettopp det produksjonen ønsker, å skape engasjement og følelser slik at folk blir å snakke om episodene etterpå. Han sier det samme gjentatte ganger. Og ulike replikker som de vet vil bli en snakkis etterpå, som feks hele greien med hvilepuls. Kjøper det ikke en plass. Skal heller trekke det tilbake hvis jeg ser en skikkelig krangel hvor noen blir ordentlig sint. Men hittil har jeg ikke sett noe som ser ekte ut. Han spiller en parodi av seg selv rett og slett. De troller også alle seerne med å gå ut i media å si at de ikke er på talefot med Gaute osv. De skriver en kontrakt på forhånd hvor de får beskjed om ulike ting, om hvordan de feks skal forholde seg etter innspilling er ferdig. Gaute er tøff som tok på seg den rollen for han må ha visst at han vil bli hatet av hele Norge. Så tøff at han lar hvilepuls-fruen sin hjemme rykke ut og kalle folk for søppel-mennesker? Han kan ikke ha forberedt henne særlig på at han (med vilje) ville bli hatet av hele Norge. Nei, jeg tror han til dels ER slik han fremstår og til dels tror han kanskje han lager underholdning også. For all del. Men han er ikke morsom en plass og har slett ikke den innsikten i hvordan dette ble mottatt i såfall. Verken hos med-deltagere eller folk hjemme. 37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 3. oktober #193 Del Skrevet 3. oktober Never_ending skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk kjøper Gaute sin oppførsel. Det er helt tydelig en rolle han har blitt tildelt av produksjonen. Sier ikke at han ikke har noen av de tendensene fra før. Det har han nok. Det jo ikke uten grunn at han har sagt ja til å ta den rollen. Hadde ikke blitt overrasket over at Gaute er den som har kommer med forslaget. Det er jo nettopp det produksjonen ønsker, å skape engasjement og følelser slik at folk blir å snakke om episodene etterpå. Han sier det samme gjentatte ganger. Og ulike replikker som de vet vil bli en snakkis etterpå, som feks hele greien med hvilepuls. Kjøper det ikke en plass. Skal heller trekke det tilbake hvis jeg ser en skikkelig krangel hvor noen blir ordentlig sint. Men hittil har jeg ikke sett noe som ser ekte ut. Han spiller en parodi av seg selv rett og slett. De troller også alle seerne med å gå ut i media å si at de ikke er på talefot med Gaute osv. De skriver en kontrakt på forhånd hvor de får beskjed om ulike ting, om hvordan de feks skal forholde seg etter innspilling er ferdig. Gaute er tøff som tok på seg den rollen for han må ha visst at han vil bli hatet av hele Norge. Han er slik, og blir ekstra ille fordi han rett og slett tøffer seg. Enkelt og greit! Godtet meg når han mistet drikkeflaska si i dag, det tapte de tid på. Og når Abrahamsen sier at de bør komme til topps en time før alle siden G er har hvilepuls og er så godt trent. Da kommer det slapt fra G; nja, vi er jo to på tur. IGJEN slenger han mot andre, greit å ha ei dame å skylde på om de ikke er så raske likevel… jeg GLEDER meg til Carina sier ifra i neste episode! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 3. oktober #194 Del Skrevet 3. oktober Blir så provosert over glassmanet-Tonje sin fremtoning. Hun er tross alt ei voksen dame og burde si ifra når hun åpenbart ser at det er sygg oppførsel mot en på eget lag. Anna Anka og Hulsker er heller ikke lagspillere. Anna sinker laget masse fordi hun nekter å ut av komfortsonen på ski, mens hun klager på at de sykler for sakte. Bernt får støtte og hjelp med høydeskrekken sin og blir heiet frem til toppen, men når Espen har et behov for oversikt og kontroll så viser han ingen forståelse for det. Det er liksom bare meg meg meg. Også har vi sjarmtrollet Gaute 😅 Hadde han tatt sekken til Carina hele veien så hadde hun kanskje orket å komme til toppen, og han hadde sluppet utslagskonkurranse. I stede bærer den mest slitne på laget sekken, og ender naturligvis opp med å sinke laget. Noe som mest av alt ramme Gaute som har blitt lagleder 🤣 Karma😅😅 Kan umulig være noen boost for den politiske karriæren hans 😂😂 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 3. oktober #195 Del Skrevet 3. oktober LivLaga skrev (2 minutter siden): Blir så provosert over glassmanet-Tonje sin fremtoning. Hun er tross alt ei voksen dame og burde si ifra når hun åpenbart ser at det er sygg oppførsel mot en på eget lag. Anna Anka og Hulsker er heller ikke lagspillere. Anna sinker laget masse fordi hun nekter å ut av komfortsonen på ski, mens hun klager på at de sykler for sakte. Bernt får støtte og hjelp med høydeskrekken sin og blir heiet frem til toppen, men når Espen har et behov for oversikt og kontroll så viser han ingen forståelse for det. Det er liksom bare meg meg meg. Også har vi sjarmtrollet Gaute 😅 Hadde han tatt sekken til Carina hele veien så hadde hun kanskje orket å komme til toppen, og han hadde sluppet utslagskonkurranse. I stede bærer den mest slitne på laget sekken, og ender naturligvis opp med å sinke laget. Noe som mest av alt ramme Gaute som har blitt lagleder 🤣 Karma😅😅 Kan umulig være noen boost for den politiske karriæren hans 😂😂 Vil forsvare Hulsker litt der, og hør hva Nakstad sier selv også. Han var grisesliten, og egentlig mest irritert på Anka som ikke ville ha på ski, og sånn det så ut for meg raste den frustrasjonen ut på Nakstad fordi man intuitivt skjønner at han tåler det, men at å si fra til Anka bare vil gi bedritent resultat, og det oppfatta jeg at Nakstad så også. Og derfor går han ikke i angrep tilbake heller. Synes måten han håndterte det på da de kom i camp var formidabel. Hvordan han fikk alle på sporet igjen og i gang med oppgaver, da både Hulsker og Han «svensken» (nå står det helt stille!) rakna i litt «sinna guttunge»-modus, rett og slett med avledning og konkrete oppgaver, framfor overpositivitet og klar melding ut. Han viser virkelig sine lederegenskaper. 20 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 3. oktober #196 Del Skrevet 3. oktober Ninaen skrev (7 minutter siden): Vil forsvare Hulsker litt der, og hør hva Nakstad sier selv også. Han var grisesliten, og egentlig mest irritert på Anka som ikke ville ha på ski, og sånn det så ut for meg raste den frustrasjonen ut på Nakstad fordi man intuitivt skjønner at han tåler det, men at å si fra til Anka bare vil gi bedritent resultat, og det oppfatta jeg at Nakstad så også. Og derfor går han ikke i angrep tilbake heller. Synes måten han håndterte det på da de kom i camp var formidabel. Hvordan han fikk alle på sporet igjen og i gang med oppgaver, da både Hulsker og Han «svensken» (nå står det helt stille!) rakna i litt «sinna guttunge»-modus, rett og slett med avledning og konkrete oppgaver, framfor overpositivitet og klar melding ut. Han viser virkelig sine lederegenskaper. Skjønner hva du mener og helt enig i at Nakstad viser fasit på hvordan en god leder skal være 🙂 Men poenget mitt handler om at Hulsker som en voksen mann burde lære seg å holde tett når han blir irritert på andre. Hvis alle skulle hatt så kort lunte som han så ville de ikke oppnådd noen ting. En kan jo bare tenke seg selv hvordan han hadde reagert dersom noen hadde begynt å presse han og kjefte på han på toppen av det fjellet, bare fordi de selv var oppgitt og slitne. Han hadde vel kasta de utfor stupet 😅 Hvis man vil at folk skal vise rauset ovenfor egne svakheter må man faktisk gjøre det samme tilbake. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ssb Skrevet 3. oktober #197 Del Skrevet 3. oktober Huskler og Grav på samme lag, det hadde blitt dreamteam det!- En tirrefis med konstant hvilepuls, den andre ett lite raserianfall nærmere ett gryende hjerteinfarkt. Ellers bør Vidar Magnussen ha fast plass på 71 grader Nord, ja alt av reality egentlig , en mer underlig skrue finner en ikke. Denne lett forvirra, forpinte panikken han har hatt hittil i øynene når han ser enkelte ( jeg nevner ikke navn), har gått over til brennhett raseri, så forundrer meg ikke om noen våkner opp med en bæsj i soveposen sin en morgen. Magnussen er mannen som nok slår tilbake kort, konsist og fryktelig, fryktelig barnslig. Ja, om det står i "manus" altså. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 4. oktober #198 Del Skrevet 4. oktober https://sol.no/video/grotta-grav-stikk-sett-av-500-000/AMRcgpQf Se på samboeren sin kommentar på slutten...."bryte ned andre"... er jo det Gaute gjør selv 😳 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cabsav Skrevet 4. oktober #199 Del Skrevet 4. oktober Never_ending skrev (11 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk kjøper Gaute sin oppførsel. Det er helt tydelig en rolle han har blitt tildelt av produksjonen. Sier ikke at han ikke har noen av de tendensene fra før. Det har han nok. Det jo ikke uten grunn at han har sagt ja til å ta den rollen. Hadde ikke blitt overrasket over at Gaute er den som har kommer med forslaget. Det er jo nettopp det produksjonen ønsker, å skape engasjement og følelser slik at folk blir å snakke om episodene etterpå. Han sier det samme gjentatte ganger. Og ulike replikker som de vet vil bli en snakkis etterpå, som feks hele greien med hvilepuls. Kjøper det ikke en plass. Skal heller trekke det tilbake hvis jeg ser en skikkelig krangel hvor noen blir ordentlig sint. Men hittil har jeg ikke sett noe som ser ekte ut. Han spiller en parodi av seg selv rett og slett. De troller også alle seerne med å gå ut i media å si at de ikke er på talefot med Gaute osv. De skriver en kontrakt på forhånd hvor de får beskjed om ulike ting, om hvordan de feks skal forholde seg etter innspilling er ferdig. Gaute er tøff som tok på seg den rollen for han må ha visst at han vil bli hatet av hele Norge. Når GGG ville bli ordfører i Rauma, ble det naturlig nok litt snakk om han (er Romsdaling selv) og ingenting av det som kommer frem på TV er visst veldig overraskende, hehe.. Folk godta seg veldig over at Høyre med han som leder gikk så kraftig tilbake i kommunen mens Høyre i resten av landet gjorde et brakvalg. Jeg har aldri møtt han så kan godt hende han spiller litt, men han har et veldig dårlig rykte ellers også. Så tviler ikke et sekund på at han klarte å irritere på seg resten av deltakerne. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OsloSS Skrevet 4. oktober #200 Del Skrevet 4. oktober (endret) Hehe. Tror ikke folk skal la seg provosere for mye over Grøtta Gravs barnslige opptreden. Men heller synes litt synd på han. Grøtta Grav er rett og slett kommet i en midtlivskrise. Han har havnet i den fella endel menn går i når de nærmer seg midten i livet. I motsetning til noen av sine meddeltakere (Hulsker, Abrahamsen, Farstad), som har konkurrert på høyeste nivå i sine idretter i Norge, har Grøtta Grav aldri hatt noe slikt å vise til. Som mange andre menn i hans alder, når ungdommen har gått en hus forbi, begynner de å trene til Birken, pumpe jern på gymmet, Vasaloppet, Først til toppen-bakkeløp, og tror de har blitt verdensmestre. Ofte er det et rop om hjelp. At de er over middagshøyden og vil aldri kunne bli best lenger. Da er det fint å kunne ta det utover noen som tross alt har prestert noe i idrett tidligere i livet. Men slapp av, når Grøtta Grav begynner å kjenne at alderen tynger han for mye, og kanskje et kne eller ryggen svikter, og det er ingenting han kan gjøre med det, så vil han fort jekke seg ned. Endret 4. oktober av OsloSS . 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå