AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Jeg var sammen med en utenlansk fyr, og det fungerte ikke i det hele tatt for hele mannen var rett og slett bare syk, så jeg valgte å dra, prøvde å gjøre det slutt i lang tid, var ikke lykkelig med han fordi han hadde ”paykotiske” perioder, han prøvde å forandre seg, men da var jeg allerede dritt lei av han, kanskje i et år i forveien eller to år i forveien, veldig av og på. Har lest om en del æresdrap fra det hjemmelandet. Jeg skulle i leiligheten min for mange mnd siden, og da så jeg det var en fremmed utenlansk mann i samme etasje som blokken min, og rett utenfor min dør. Så også en utenlansk mann som lignet (kunne sett ut som brødre) sto ute ved inngangspartiet, altså ute, de kikket veldig, men de var ikke sammen da de kikket (vet ikke om dette er tilfeldig eller ikke, jeg vet at utenlanske mennesker kikker veldig mye på andre mennesker fra kulturen i utelandet også). Min eks fikk ny kjæreste for et år siden, så regner med at han er lykkelig, bare håper ikke at han ønsker å komme etter eksen sin, kan dette faktisk skje ved æresdrap? Etter så lang tid? Jeg driter i han eller hva han gjør, jeg vil bare ikke ha han i nærheten av meg eller mitt liv, men når det dukker opp to menn sånn så blir man litt redd, har ikke sett de siden.. heldigvis.. noen som er i en slik kultur og vet hvordan æresdrap er? Når det er mange mnd siden.. hva om jeg holder på med en ny fyr da?? Evt om det er slik, så hadde han vel kanskje gjort det den gangen han hadde sjanse da det ble slutt? Anonymkode: b6781...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 Hadde du vært utsatt for æresdrap hadde du ikke vært i live for å skrive det du skriver Virker som om du overtenker og kanskje har angst? Anonymkode: 947ee...d55 25 1 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 Virker for meg som du lever. Kanskje google æresdrap? Anonymkode: 18d29...e31 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 Du ser to tilfeldige menn og antar at det handler om eksen din fra to år tilbake? Du er paranoid, ikke utsatt for æresdrap. Kanhende du har nye naboer eller naboer med venner, familie eller bare så noen håndtverkere. Anonymkode: a0f8e...11f 16 3
Sharjovich Skrevet 12. september 2024 #5 Skrevet 12. september 2024 Ekstremt paranoid og virker som du sliter med angst. Håper det går fint med deg TS og kanskje oppsøke hjelp hvis dette er et problem som går utover hverdagen din? 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #6 Skrevet 12. september 2024 Nei. Anonymkode: 74bbe...0ff 3 1
Lorieen Skrevet 12. september 2024 #7 Skrevet 12. september 2024 Puster du? Har du puls? Om svaret på spørsmålene over er ja, er du ikke utsatt for æresdrap. Om du er usikker på om du lever eller er død, kan du ta en tur til fastlegen, så hjelper han/hun deg med å finne ut av det. 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 På hvilken måte ble du drept? Anonymkode: 5f047...bde 5 2
miSs. Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 Skriver du fra paradis eller har du havna i helvete? 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 miSs. skrev (34 minutter siden): Skriver du fra paradis eller har du havna i helvete? Man skal ikke spøke med slikt; teksten i åpningsinnlegget kan godt være skrevet av en som faktisk har blitt utsatt for et æresdrap og for lengst er død, og nå postet på KG av en annen. Eller det vedkommende frykter, vil faktisk skje selv om dette ikke har skjedd enda, og da gir trådtittelen mer mening. Anonymkode: d4668...11e 1 1
Perfume Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 For at det skal være æresdrap så må et drap være tilstede. Altså et mord. Og du lever jo. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 Perfume skrev (2 minutter siden): For at det skal være æresdrap så må et drap være tilstede. Altså et mord. Og du lever jo. Hvem har sagt at den som har postet innlegget, er den samme som har skrevet det? Anonymkode: d4668...11e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 Jeg tror ikke du vet hva æresdrap er. Anonymkode: 67f97...d2f 1
Sefanja Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var sammen med en utenlansk fyr, og det fungerte ikke i det hele tatt for hele mannen var rett og slett bare syk, så jeg valgte å dra, prøvde å gjøre det slutt i lang tid, var ikke lykkelig med han fordi han hadde ”paykotiske” perioder, han prøvde å forandre seg, men da var jeg allerede dritt lei av han, kanskje i et år i forveien eller to år i forveien, veldig av og på. Har lest om en del æresdrap fra det hjemmelandet. Jeg skulle i leiligheten min for mange mnd siden, og da så jeg det var en fremmed utenlansk mann i samme etasje som blokken min, og rett utenfor min dør. Så også en utenlansk mann som lignet (kunne sett ut som brødre) sto ute ved inngangspartiet, altså ute, de kikket veldig, men de var ikke sammen da de kikket (vet ikke om dette er tilfeldig eller ikke, jeg vet at utenlanske mennesker kikker veldig mye på andre mennesker fra kulturen i utelandet også). Min eks fikk ny kjæreste for et år siden, så regner med at han er lykkelig, bare håper ikke at han ønsker å komme etter eksen sin, kan dette faktisk skje ved æresdrap? Etter så lang tid? Jeg driter i han eller hva han gjør, jeg vil bare ikke ha han i nærheten av meg eller mitt liv, men når det dukker opp to menn sånn så blir man litt redd, har ikke sett de siden.. heldigvis.. noen som er i en slik kultur og vet hvordan æresdrap er? Når det er mange mnd siden.. hva om jeg holder på med en ny fyr da?? Evt om det er slik, så hadde han vel kanskje gjort det den gangen han hadde sjanse da det ble slutt? Anonymkode: b6781...b6c Har du muslimske foreldre, som har sagt til deg at du har ødelagt familiens ære? 1 3
Raven.Writingdesk Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Her er det mange som har vondt i viljen, når de svarer TS. Hun skrev ett ord feil i HI: «kan jeg BLI utsatt for æresdrap» - så hadde hun kanskje fått mer seriøse svar? - TS: Statistisk sett er kvinner mest utsatt for drap i forbindelse med brudd. Det vil si at de er «tryggere» enten tiden de er i eller utenfor forholdet, men i overgangsfasen hvor man har forlatt hverandre/er i ferd med å forlate, så er man mest utsatt for drap, i de tilfellene kvinner faktisk blir drept av sin partner. Hvis du er engstelig så må du snakke med folk rundt deg. Jeg antar det må være forhold med din eks som gjør at du tenker han er kapabel til å gjøre noe slikt? Hva bunner det i? Du kan også ringe politiet og snakke med dem om du føler at du er truet/ i risiko. Jeg synes det er tragisk at så mange kødder med TS pga en enkel skrivefeil når tema hun tar opp er såpass alvorlig. Flaut. 11 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 Jeg kan skjønne at du er redd, men tror du skal slappe helt av. Uansett hvilen land og kultur han kommer fra, vil han ikke forsøke å få utført æresdrap etter så lang tid. Var han voldelig mot deg mens du var sammen med han? Var dere gift, har barn sammen? Selv har jeg vært utsatt for vold, forfølgelse, trusler osv i flere år etter jeg gikk fra barnas far. Neste forsøkte å ta livet mitt etter jeg fikk fra han. Begge utenlandske. Men tror ikke noe av det handler om ære. Rett og slett sjalusi og behovet av å eie et annet menneske. Anonymkode: c2cce...eed 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 Æresdrap kan skje etter lang tid ja, mem har han gjort noe for at du skal være redd? Har han truet deg etter det ble slutt? Har han forfulgt deg? Har han gitt uttrykk for at du ikke har lov til å date andre? Har han vist tegn til at han mener han fortsatt eier deg, og du ikke er fri? Anonymkode: a5e0d...395 1 1
Phoenix Heart Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 Æresdrap betyr at du er drept altså død og ikke lever lenger, så om du ikke er et gjenferd som sitter på KG og skriver har du ikke blitt utsatt for æresdrap .
Macro Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å henge seg opp i at du ikke har forstått begrepet fullt ut. Hadde flere kvinner tenkt som deg så tror jeg mange kvinneliv kunne ha vært spart, for det er et faktum at mange kvinner blir skadet eller drept av kjærester og ekser. Men nå må du passe egen psyke oppi det her. Har du en venninne du kan kaste ball med? Få sortert ut hva som er rasjonelt og ikke rasjonelt? Har du grunn til å være redd, eller tenker/frykter du hevn så mye at du ser faremoment som egentlig ikke er der? 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 Hovedproblemet er vel at du ikke har forstått at æresdrap gjøres for å gjenopprette æren til JENTAS familie. Anonymkode: abeea...3d9 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå