AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Del Skrevet 12. september 2024 Mann 46 her. Hatt et nært vennskap til ei I mange år. Det utviklet seg til noe mer, men vi ble aldri kjærester. Havnet i en slags mellomting, venner som kysset og koste og som opplagt er tiltrukket og glade i hverandre. Men så ønsket hun Å definere forholdet. Jeg er engstelig unnvikende i tilknytningstil og fikk panikk. Sa at jeg ikke er glad i henne og ikke forelsket. Det var løgn. Klarer ikke dette med følelser, er så redd. Jeg avviste henne stygt. Etter det hørte jeg aldri mer fra henne. Før i går. Da meldte hun og sa hun ønsket prate med meg. Jeg ble glad for at hun endelig tok kontakt, trodde hun hatet meg og har jo ignorert meg 6 uker. Likevel klarer jeg ikke gi respons nå når hun rekker ut en hånd enda jeg savner og har innsett at jeg har sterke følelser for hun. Hva er galt med meg? Jeg vil men får det ikke til og blir redd.aner ikke hva jeg skal si. Uansett hva jeg sier nå blir det sikkert feil. Vet ikke om jeg tør prates, redd for kjeft. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6dc18...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 12. september 2024 #2 Del Skrevet 12. september 2024 Send ei melding der du skriver det du skriver her. 12 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Del Skrevet 12. september 2024 Tenkte akkurat det samme 👍 Anonymkode: 74134...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Del Skrevet 12. september 2024 Du har problemer med deg selv, slutt å vær en pingle. Synes dere alle norske menn er sære. Utenlanske er rett på og viser følelser med en gang, så har vi nordmenn som har angst for alt. Dette blir for damete så mann deg opp, skjerp deg Anonymkode: d4779...34d 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Del Skrevet 12. september 2024 Hva om du bare skriver at du ønsker å møte henne også. Og at du så forteller at dette er vanskelig for deg, fordi du ikke var helt ærlig med henne sist, fordi du har en engstelig tilknytningsstil, som gjorde at du fikk panikk da hun ville definere forholdet. At du er forelsket i henne og har vært det lenge og at du ble veldig glad da hun kontaktet deg i går. Si at du ikke vet hva du skal si, for du er redd for å ødelegge noe, og at du derfor nå sier det på melding, fordi du er redd for å bli avvist. Si at du er lei deg for at du såret henne sist, at du aldri har ønsket å gjøre henne vondt. Og at du har innsett at du nok trenger å oppsøke en fagperson for å rydde opp i deg selv, og at om hun likevel vil gi deg en sjanse, så er du veldig glad for det! Så ringer du legen din i morgen tidlig, bestiller en time for å få en henvisning til psykolog. Hvis du har råd til det kan du ev. i morgen tidlig ringe en privat psykolog og bestille time der. Da kan du, når du møter henne, vise henne at du faktisk mener alvor, at du allerede har satt i gang prosessen med å få profesjonell hjelp slik at du ikke sårer hverken henne eller deg selv fremover. Da blir du langt mer troverdig også, fordi du viser at du tar tak i dette, tar ansvar for egen psykiske helse. Om hun likevel ikke vil gå videre med deg, så har du fått et svar. Og du har da uansett bestilt hjelp, noe du vil trenge om du skal inn i et forhold med andre. Når hun tar kontakt nå så antar jeg at hun er glad i deg også - lykke til! Husk at da hun nå tok kontakt med deg, da gjorde hun seg veldig sårbar for avvisning. Hun føler på samme frykt for avvisning som det du nå gjør. Så svar henne så fort du står opp i morgen (i dag, fredag). Ikke vent lenger, for da avviser du henne igjen. Skriv meldingen, men ikke send den før du står opp i morgen! Lykke til Anonymkode: dfdb4...a4e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 12. september 2024 #6 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 23.21): Du har problemer med deg selv, slutt å vær en pingle. Synes dere alle norske menn er sære. Utenlanske er rett på og viser følelser med en gang, så har vi nordmenn som har angst for alt. Dette blir for damete så mann deg opp, skjerp deg Anonymkode: d4779...34d Ekspander Here we go again. Disse utenlandske altså, snakker vi da verdens befolkning minus Norge? Er norske menn virkelig enestående pinglete i internasjonal sammenheng? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #7 Del Skrevet 12. september 2024 Vis denne meldingen til ho? Vil du mer, så må du tørre å gjøre deg sårbar, du våget det jo her til oss som ikke betyr noe som helst for deg, våg det til de som betyr noe for deg og. Du er redd for avvisningen som kanskje kommer, den du tror kommer, så det er du jo alt forberedt på, dermed kan det faktisk bare gå bra om du sier det akkurat som det er, uten å pakke det inn. Enten får du rett, eller du tar positivt feil. Kjeft? Nei, den hadde du fått for lenge siden om det var kun det ho ville gi deg. Ho tenker iallefall på deg, og vil tydeligvis ikke helt gi deg opp, siden ho har tatt ett stort steg og vil fremdeles ha kontakt med deg. Shit pomfritt, hva har du å tape? Kjør på, så slipper du iallefall angeren på att du aldri prøvde. Anonymkode: 29c36...316 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 13. september 2024 #8 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 23.15): Mann 46 her. Hatt et nært vennskap til ei I mange år. Det utviklet seg til noe mer, men vi ble aldri kjærester. Havnet i en slags mellomting, venner som kysset og koste og som opplagt er tiltrukket og glade i hverandre. Men så ønsket hun Å definere forholdet. Jeg er engstelig unnvikende i tilknytningstil og fikk panikk. Sa at jeg ikke er glad i henne og ikke forelsket. Det var løgn. Klarer ikke dette med følelser, er så redd. Jeg avviste henne stygt. Etter det hørte jeg aldri mer fra henne. Før i går. Da meldte hun og sa hun ønsket prate med meg. Jeg ble glad for at hun endelig tok kontakt, trodde hun hatet meg og har jo ignorert meg 6 uker. Likevel klarer jeg ikke gi respons nå når hun rekker ut en hånd enda jeg savner og har innsett at jeg har sterke følelser for hun. Hva er galt med meg? Jeg vil men får det ikke til og blir redd.aner ikke hva jeg skal si. Uansett hva jeg sier nå blir det sikkert feil. Vet ikke om jeg tør prates, redd for kjeft. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6dc18...a22 Ekspander Vis henne dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Del Skrevet 13. september 2024 For å være ærlig høres du ganske psykisk ustabil ut. Håper for hennes del at du holder deg unna henne. Anonymkode: 05d97...059 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Del Skrevet 13. september 2024 Tenker du bør holde deg alene med så store issues. Det er ikke noen unnskyldning for å såre andre som ikke har gjort deg noe. Anonymkode: a2e76...284 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Del Skrevet 13. september 2024 Jdz skrev (På 12.9.2024 den 23.29): Here we go again. Disse utenlandske altså, snakker vi da verdens befolkning minus Norge? Er norske menn virkelig enestående pinglete i internasjonal sammenheng? Ekspander Er så teit og generaliserende. Nå kan jeg bare snakke om egen erfaring, min utenlandske eks hadde forpliktelsesfobi, og kunne ikke snakke om følelser. Min norske kjæreste er rett fram og sier hva han føler, og erklærer sin kjærlighet til meg daglig. Anonymkode: c38f9...3e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #12 Del Skrevet 13. september 2024 Du får gå i e-terapi. Anonymkode: 6dde3...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 23.15): Mann 46 her. Hatt et nært vennskap til ei I mange år. Det utviklet seg til noe mer, men vi ble aldri kjærester. Havnet i en slags mellomting, venner som kysset og koste og som opplagt er tiltrukket og glade i hverandre. Men så ønsket hun Å definere forholdet. Jeg er engstelig unnvikende i tilknytningstil og fikk panikk. Sa at jeg ikke er glad i henne og ikke forelsket. Det var løgn. Klarer ikke dette med følelser, er så redd. Jeg avviste henne stygt. Etter det hørte jeg aldri mer fra henne. Før i går. Da meldte hun og sa hun ønsket prate med meg. Jeg ble glad for at hun endelig tok kontakt, trodde hun hatet meg og har jo ignorert meg 6 uker. Likevel klarer jeg ikke gi respons nå når hun rekker ut en hånd enda jeg savner og har innsett at jeg har sterke følelser for hun. Hva er galt med meg? Jeg vil men får det ikke til og blir redd.aner ikke hva jeg skal si. Uansett hva jeg sier nå blir det sikkert feil. Vet ikke om jeg tør prates, redd for kjeft. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6dc18...a22 Ekspander Da er du ærlig på melding. Det at du i meget godt voksen alder blir ufin og med vilje sårer når du føler deg presset, bør du oppsøke hjelp for! Sliter selv med store tilknytningsvansker, men har lært bort den delen som "sårer før jeg blir såret". Dette vil fortsette også i evt forhold, og kun du kan løse det. Anonymkode: aa29e...ade 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #14 Del Skrevet 13. september 2024 Hva er du redd for, å bli alene og forlatt..? Vel, der er du allerede. Ingenting å tape på å svare og svare ordentlig for deg. Anonymkode: 94205...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Del Skrevet 13. september 2024 Kjære Mann 46. Ønsker du å gi denne kvinnen det hun ønsker seg? Hva vil hun ha? Samboerskap? Barn kanskje? Eller skal du være stefar? Hun ønsker garantert å bruke hverdager, helger og ferier sammen. Ønsker du det samme? Hvis ikke, er det jo helt greit å backe unna. Tenk deg godt om før du tar opp tråden igjen. Anonymkode: 1bcca...d4b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 5.12): Hva er du redd for, å bli alene og forlatt..? Anonymkode: 94205...615 Ekspander Folk med unnvikende tilknytning er ikke redd for å være alene men for å være nær nok til å kunne bli såret av noen. Anonymkode: 6dde3...90d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 5.17): Folk med unnvikende tilknytning er ikke redd for å være alene men for å være nær nok til å kunne bli såret av noen. Anonymkode: 6dde3...90d Ekspander Men å såre andre selv er helt ok? Anonymkode: 94205...615 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #18 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 5.18): Men å såre andre selv er helt ok? Anonymkode: 94205...615 Ekspander Handler ikke om hva som er ok men hvordan hjernen reagerer pga erfaringer i barndom. Anonymkode: 6dde3...90d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 13. september 2024 #19 Del Skrevet 13. september 2024 Ts det høres ut som du har det veldig vanskelig, men det er jo ikke noen unskyldning for å såre de du er glad i. Så kansje det er på tide med terapi? Snak med fastlegen, be om henvisning til DPS eventuelt privat psykolog om du har råd til det (da blir det mindre ventetid). Tilknytning kan være vanskelig! Men det kan jobbes med, og live dit blir så mye lettere om du tar den jobben! Lyke til ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Del Skrevet 13. september 2024 Du virker altfor ustabil til å være i et forhold. Jeg syns du skal be om unnskyldning for hvor stygt du behandlet henne, og forklare hva du egentlig føler. Du gjorde det jo slutt som en umoden barneskolegutt. Men jeg tenker at et forhold mellom dere to vil bli vanskelig. Hun vil jo måtte bruke lang tid og bli betrygget, på nytt og på nytt, at du ikke «klikker» ut av det blå igjen. Noe jeg er usikker på om du stoler på selv. Anonymkode: 59a74...ece 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå