AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september Kunne tenkt meg å trene opp mannen min. Han veier 110 kg, ganske sterk men også en del fett. Stor mage. Jeg tenker først og fremst på helsa hans, vi begynner å bli litt eldre og jeg er bekymret for at han skal få livsstilssykdommer. Jeg lager sunn mat, så middagene er innafor. Vi spiser mye fisk, grønnsaker, lite ferdigmat. Han drikker ikke øl, men svakheten hans er potetgull og godteri. Han hater treningsenter. Så jeg tenker at jeg kan trene ham opp hjemme. Noen som har tips til ukespeogram? Jeg får ham ikke med på å gå tur eller sånne ting, så det må være noe som han kan trene hjemme. Vekter, romaskin, spinningsykkel etc? Hvor mange dager med styrketrening pr uke? Hvor lange økter? Hvor tunge vekter? Alle tips til hjemmetrening, videoer, ukeplan etc mottas med takk. Anonymkode: 6560e...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september Usexy med småfeite menn, full forståelse for at du vil trene ham opp. Maraton/halvmaraton + full stopp på junkfood-fronten, evt stoppe overspising? Mange menn som overspiser (og er for tjukke). Anonymkode: 0e3ce...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september (endret) Jeg kjenner så klart ikke mannen din, men har du gjort deg opp noen mening om hvordan han kommer til å reagere når du plutselig en dag sier, "Kom igjen, nå skal vi trene"? Uansett, her er det en livsstilsendring som skal til. Godteri og snacks må kuttes ned på, og han må slutte å overspise. Det hjelper lite med trening hvis den største endringen ikke gjøres i matveien. Endret 12. september av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Usexy med småfeite menn, full forståelse for at du vil trene ham opp. Maraton/halvmaraton + full stopp på junkfood-fronten, evt stoppe overspising? Mange menn som overspiser (og er for tjukke). Anonymkode: 0e3ce...4b4 Får ham ikke med på å gå turer, har prøvd i årevis. Jeg går og sykler ganske ,ye selv, men er ikke sjans å få ham med. Så jeg må prøve noe annet, noe som han kan gjøre hjemme. Vi spiser ikke junkfood, men han smeller fort en pose potetgull om kvelden. Jeg spiser ikke godteri, og er slank, så det er egt bare han som forfaller her. Tenker jo først og fremst på at det hadde vært hyggelig om begge var i form i alderdommen, men han har allerede begynt å uffe seg veldig når han gjør noe fysisk. Det er usexy også ja. Anonymkode: 6560e...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #5 Del Skrevet 12. september Meowmere skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner så klart ikke mannen din, men har du gjort deg opp noen mening om hvordan han kommer til å reagere når du plutselig en dag sier, "Kom igjen, nå skal vi trene"? Uansett, her er det en livsstilsendring som skal til. Godteri og snacks må kuttes ned på, og han må slutte å overspise. Det hjelper lite med trening hvis den største endringen ikke gjøres i matveien. Jeg tenkte kanskje at han bare kunne begynne å trene, så ville han forbrenne de kaloriene han snacks er i seg om kvelden. Men ja, det er nok mest effektivt hvis han kuttet det ut en periode. Nei, han tåler vel å høre at han har blitt i dårlig form. Han vet det selv. Han sier selv at han skal gå ned 20 kg, men han har sagt det er års tid, så jeg tenker at han trenger litt hjelp. Jeg er ganske god på å pushe og motivere, og mister ikke motivasjonen igjen etter to uker, for å si det sånn. Så tenkte jeg skulle legge opp en fire ukers plan i første omgang, det er jo en grei start og virker kanskje litt overkommelig når jeg sier "det er 4 uker, det går fort." Da er han jo i gang, og så kan vi utvide med 4 uker til etter det, tenkte jeg. Anonymkode: 6560e...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #6 Del Skrevet 12. september Jeg kan jo kanskje si til ham: "Skal vi prøve godteri-stopp fra nå og frem til jul, så kan vi kose oss i jula med god samvittighet?" Anonymkode: 6560e...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 12. september #7 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenkte kanskje at han bare kunne begynne å trene, så ville han forbrenne de kaloriene han snacks er i seg om kvelden. Tanken er god, men det å trene bort det han spiser av snacks er ikke så lett. La oss regne på det. En pose 200gr potetgull er ca 1000 kcal. Han må trene mye for å bli kvitt det. Vi snakker om å løpe en hel time, eller to timer med rask gange. Det er hvis han nøyer seg med en pose potetgull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #8 Del Skrevet 12. september Meowmere skrev (Akkurat nå): Tanken er god, men det å trene bort det han spiser av snacks er ikke så lett. La oss regne på det. En pose 200gr potetgull er ca 1000 kcal. Han må trene mye for å bli kvitt det. Vi snakker om å løpe en hel time, eller to timer med rask gange. Det er hvis han nøyer seg med en pose potetgull. Jeg regnet sammen det han spiste på en dag, jeg la det inn i den Lifesum appen. Da kom han på 5300 kalorier på en dag. Mye av dette er snacks. Han er ganske sterk, fysisk aktiv i arbeid, men det har jo dabba litt med årene. Han har alltid ment at han får nok trening på jobb, men han har fått en litt bedre stilling etterhvert hvor det jo er mere stillesitting enn før, selv om det er noe aktivitet fremdeles. Enig i at vi må kutte ned på godteri og kalorimengde. Anonymkode: 6560e...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redneck82 Skrevet 12. september #9 Del Skrevet 12. september 1. Må kutte ned på potetgull og godteri. Eks. Kun på lørdager. 2 ikke så lett å bli slank av styrketrening. Vurder evt tredemølle eller spinningsykkel. Det letteste er å hå en tur hver dag. Kjerne litt motbakker. 3 Han må ville det selv. Ellers koker det vekk i kålen. Du må motivivere han til trening og mindre snacks. Gjør det sammen, og gjør det til noe hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #10 Del Skrevet 13. september Han har tydeligvis ikke noe ønske om å endre livsstil, og uansett hvor gode dine intensjoner er, så vil det ikke bli noen endring før HAN tar tak selv. Anonymkode: b90ce...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #11 Del Skrevet 13. september Tror du må lese bakpå innholdet av snopet og snacks'n og så se hvor mye kalorier det er. Trening vil aldri få ham i minus og vektnedgang. Abs are made in the kitchen. Anonymkode: ed90d...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Del Skrevet 13. september Han må ville det selv. Så enkelt er det. Men hvis det er du som handler inn maten så slutt å kjøpe potetgull og slik. Jeg kan ikke ha noe sånt i hus. For jeg spiser opp før jeg vet ordet av det. Mannen min trener såpass mye at han kan spise det. Så han har noe gjemt en annen plass i huset. Også kjøper han kokesjokolade. Type 80%. Og det vet han at jeg ikke er så glad i. Vi koser oss kun på lørdag. Jeg vet at jeg må begynne å trene igjen. Ikke nødvendigvis bare for å slanke meg. Men for å bli sterk igjen. Jeg trente mye før covid kom. Og var rå sterk da. Og jeg vil tilbake til da selv å. Men er motivert nok enda dessverre. Anonymkode: f9997...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #13 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Usexy med småfeite menn. Anonymkode: 0e3ce...4b4 Det kommer jo an på øyet som ser og jeg liker store menn også, i tillegg til alt annet, for det er mennesket man skal være sammen med. Anonymkode: 76bde...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Del Skrevet 13. september Tenker han har et par ting han vil trene deg opp på også. Anonymkode: 8aa0f...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #15 Del Skrevet 13. september Høres ut som du snakker om bikkja di. Anonymkode: 25887...4fd 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 13. september #16 Del Skrevet 13. september (endret) Som alle andre påpeker, så vil ikke mannen din ha noe utbytte av trening med mindre han dropper helt potetgull og andre kaloribomber. Hjemmetrening er jo kjempebra så lenge man har fokus på at man skal trene, og at det ikke blir slappe greier. Spinningsykkel og romaskin er gode treningsformer, evt tredemølle. Sykkel er mindre belastende for kroppen når man har mye vekt. Håper du har tatt opp dette med han også. Endret 13. september av Diry72 ekstra info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. september #17 Del Skrevet 13. september Sex!..Grav ned potetgullet i hagen og på med sorte nettingstrømper frue 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #18 Del Skrevet 13. september Spiser han potetgull hver kveld? Så utrolig usexy. Men som de over her sier en 200g pose potetgull er 1100 kcal. Det er det samme jeg forbant da jeg løp et to timers hinderløp... Er han ikke noe bekymret for egen helse? Det er veldig fint å ha helse, sunn mat og trening som et felles prosjekt. Hvorfor vil han ikke på studio? Anonymkode: ae19e...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #19 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kunne tenkt meg å trene opp mannen min. Han veier 110 kg, ganske sterk men også en del fett. Stor mage. Jeg tenker først og fremst på helsa hans, vi begynner å bli litt eldre og jeg er bekymret for at han skal få livsstilssykdommer. Jeg lager sunn mat, så middagene er innafor. Vi spiser mye fisk, grønnsaker, lite ferdigmat. Han drikker ikke øl, men svakheten hans er potetgull og godteri. Anonymkode: 6560e...d39 Han må kutte i dette om han skal ned i vekt. Vet ikke hvor mye han spiser. Men om han skal ned i vekt må dere finne ut hvor mange kalorier han får i seg nå. Og så må dere kutte i kaloriene. Ser du skriver at dere er "blitt eldre". Det er jo gjerne sånn vekten kommer. Går man opp 2 kilo i året i 15 år så har man gått opp 30 kilo. Ingen synes det er gøy å slanke seg og man synes i hvert fall ikke det er gøy å få beskjed av andre å slanke seg. Så tror ikke dette blir et lett prosjekt for deg. Men jeg skjønner deg godt. Om det ikke skjer en endring i kostholdet og den fysiske aktiviteten så vil jo ting bare bli verre og verre. Anonymkode: cfa91...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #20 Del Skrevet 13. september Som andre sier her så så begynner dette med ham. Han må ønske dette selv. Være motivert. Ta en ordentlig prat med ham der du snakker litt om dine bekymringer rundt hans helse. Og dette må begynne med kostholdstrening. Det er urealistisk å tro at han skal klare å forbrenne inntaket sitt med trening. Jeg synes faktisk trening kan komme senere. Det er fort gjort å gi opp om han skal både endre kosthold og trene. Anonymkode: f33fd...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå