Gå til innhold

Forsikringsselskap

Anbefalte innlegg

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Vi har siden november i fjor hatt masse besøk hos dyrlegen med hunden vår, og bl.a. tatt ultralyd. jeg sendte inn regningene til forsikringsselskapet (gjensidige), men fikk ikke igjen mer enn 96 kr fordi det hadde vært årsskifte. altså de delte det opp i 2 perioder; november-desember 2005 og januar-februar 2006. er dette normalt?? Jeg ble skikkelig irritert jeg, det har jo vært sammenhengende 4 mnd med utgifter fordi om det tilfeldigvis var nyttårsaften den 31. desember?? :forvirret: synes dette var litt sleipt jeg, og en mulighet for gjensidige å slippe å betale. vi kan jo ikke noe for at alt dette skjedde midt i årsskiftet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må nesten lese forsikringpapirene dine da. Dersom det står at egenandelen er en viss sum pr kalenderår f.eks... ja da har du vel ikke så mye å stille opp med.

Det er en grunn til at man bør lese vilkårene...

Det er jo sånn med oss mennesker også... med disse kortene vi får føre opp egenandeler på, og får igjen resten fra trygdekontoret. Det går pr. kalenderår, så om man skader seg sånn like før nyttår og får mye utgifter før og etter nyttår.. ja så teller det på hvert sitt år...

Endret av Malama
Skrevet

gjrnnsidige er skikkelig sleipe når det gjelder dyreforsikkring! :frustrert:

De gikk efter forsikkringsåret i vårt tillfelle.

Når betalte du forsikkringa?

Bytt hundeforsikkring!!

Skrevet

Hvis ikke jeg husker feil, så er det ikke så lenge siden Gjensidige gikk over til Kalenderårsberegning, men det står i forsikringspapirene dine i så fall.

Gjest Lupi ii.
Skrevet

hm, pokker også! vurderer å bytte forsikringsselskap nå til et selskap som ikke har det sånn. for det blir for dumt!

det står nok i forsikringspapirene ja. skummet igjennom de da vi tegnet forsikring for halvannet år siden :)

Skrevet

det står nok i forsikringspapirene ja. skummet igjennom de da vi tegnet forsikring for halvannet år siden :)

det gjorde jeg også.... det kan bli dyrt.

LES DEM NØYE!!!!!

Gjest Lupi ii.
Skrevet
det gjorde jeg også.... det kan bli dyrt.

LES DEM NØYE!!!!!

:sjenert: crap. detta er så typisk meg...

Skrevet

Har du sjekket vilkårene til Agria? Der løper egenandelsperioden i 100 dager regnet fra den dagen du først oppsøkte veterinæren. Ikke noe om årsskifte, i hvertfall.

Skrevet
Har du sjekket vilkårene til Agria? Der løper egenandelsperioden i 100 dager regnet fra den dagen du først oppsøkte veterinæren. Ikke noe om årsskifte, i hvertfall.

for å være helt ærlig så trodde jeg det var tilfellet hos gjensidige også... skal hjem og sjekke snart. vi får ikke dekket medisiner som vi kjøper og gir selv hjemme heller, og nå har hun gått på S/D i flere uker. så spørs om vi ikke bytter forsikringsselskap ja. synd, nå som vi har blitt totalkunde hos gjensidige med alle forsikringer. fikk en veldig grei avtale pga dette.

Skrevet
for å være helt ærlig så trodde jeg det var tilfellet hos gjensidige også... skal hjem og sjekke snart. vi får ikke dekket medisiner som vi kjøper og gir selv hjemme heller, og nå har hun gått på S/D i flere uker. så spørs om vi ikke bytter forsikringsselskap ja. synd, nå som vi har blitt totalkunde hos gjensidige med alle forsikringer. fikk en veldig grei avtale pga dette.

og det var Lupi :)

Skrevet

Jeg har katteforsikring i gjensidige, og mener jeg har sjekket opp algria før. Da mener jeg at det var dyrere egenandel, og at forsikringen generelt var dyrere. Men dette var for katter da! Derfor har jeg holdt meg i gjensidige. Da vi tegnet forsikringer i vesta, andbefalte han oss å holde på forsikringen i i gjensidige, fordi de selv hadde dårligere vilkår..

Men som sagt dette var katter. Vet ikke åssen det er på hunder..

Skrevet
Jeg har katteforsikring i gjensidige, og mener jeg har sjekket opp algria før. Da mener jeg at det var dyrere egenandel, og at forsikringen generelt var dyrere. Men dette var for katter da! Derfor har jeg holdt meg i gjensidige. Da vi tegnet forsikringer i vesta, andbefalte han oss å holde på forsikringen i i gjensidige, fordi de selv hadde dårligere vilkår..

Men som sagt dette var katter. Vet ikke åssen det er på hunder..

ja, jeg så også at algria var dyrere den gangen vi tegnet forsikringa. men hvis man ikke får noe igjen når man trenger det så hjelper det lite å ha en billigere forsikring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...