AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september Hei! Jeg er førsteårsstudent og fikk meg plutselig jobb som ringevikar på et omsorgssenter med langtidsplasser for demente! Da jeg sendte åpen søknad, og de derfor ikke utlyste en "fast" stilling, var jeg også tydelig i søknadsteksten på at jeg kun ønsker å jobbe helger, da jeg allerede har det utrolig travelt med studiene mine. Dette understreket jeg også på intervju. I gjengjeld fortalte de at det er helt greit, men at de forventer at jeg er åpen for å ta spontane vakter på kort varsel, da i helgene. Har jobbet der en måned nå, og så langt har arbeidsgiver vært utrolig respektabel rundt den grensen jeg satte; ikke en gang har jeg opplevd at de ber meg dukke opp i hverdagen. I gjengjeld har jeg vært flink til å møte opp når dette har blitt etterspurt, hver gang. Det forholdet og den gjensidige respekten vi har nå, verdsetter jeg så utrolig høyt at jeg er redd for å trø feil. Det jeg lurer på er: hvor store forventninger har de til mitt oppmøte? Jeg er som sagt førsteårsstudent, og ikke vant til å være lenge vekke fra familien min. Selv om jeg skjønner jeg kanskje høres litt pysete ut, synes jeg det er genuint trist å være uten de der hjemme, har et spesielt savn for lillesøsteren min, som jeg seriøst ser på som min aller beste venn. Jeg vet det er noe jeg må bli vant til, men jeg kjenner også at jeg kommer til å ha behov for å reise hjem når det åpner seg mulighet for det. Både i oktober, og november, er det åpninger i timeplanen min som tillater meg å reise hjem en hel uke av gangen. Kommer arbeidsgiver til å bli veldig skuffet dersom jeg gjør meg utilgjengelig, selv om jeg sier ifra god tid på forhånd? Jeg vet jo at når jeg tar løse vakter, har jeg ikke reell plikt til å møte opp så lenge ikke vakten er avtalt på forhånd. Altså at jeg ikke plikter å stille dersom de ringer. Men tenker her altså mer på hvordan arbeidsgiver vil reagere "personlig"? Jeg skjønner jo det er lenge å reservere seg over en 7-dagers periode, men billetter hjem er dyrt, og da vil jeg gjerne være hjemme mer enn 3 dager av gangen? Jeg har all forståelse for at de ansetter meg med en forventning om at jeg skal stille opp, men er så usikker på om det at jeg reiser hjem ses på som "egoistisk"... Tror dere arbeidsgiver vil ha forståelse for at jeg reiser hjem i så lange perioder? Eller vil de reagere negativt på dette? Vet dette ble litt langt og kronglete innlegg, men har bare mye i tankene, og er så utrolig redd for å sette et dårlig inntrykk ❤️ K19. Anonymkode: ed6d7...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! Jeg er førsteårsstudent og fikk meg plutselig jobb som ringevikar på et omsorgssenter med langtidsplasser for demente! Da jeg sendte åpen søknad, og de derfor ikke utlyste en "fast" stilling, var jeg også tydelig i søknadsteksten på at jeg kun ønsker å jobbe helger, da jeg allerede har det utrolig travelt med studiene mine. Dette understreket jeg også på intervju. I gjengjeld fortalte de at det er helt greit, men at de forventer at jeg er åpen for å ta spontane vakter på kort varsel, da i helgene. Har jobbet der en måned nå, og så langt har arbeidsgiver vært utrolig respektabel rundt den grensen jeg satte; ikke en gang har jeg opplevd at de ber meg dukke opp i hverdagen. I gjengjeld har jeg vært flink til å møte opp når dette har blitt etterspurt, hver gang. Det forholdet og den gjensidige respekten vi har nå, verdsetter jeg så utrolig høyt at jeg er redd for å trø feil. Det jeg lurer på er: hvor store forventninger har de til mitt oppmøte? Jeg er som sagt førsteårsstudent, og ikke vant til å være lenge vekke fra familien min. Selv om jeg skjønner jeg kanskje høres litt pysete ut, synes jeg det er genuint trist å være uten de der hjemme, har et spesielt savn for lillesøsteren min, som jeg seriøst ser på som min aller beste venn. Jeg vet det er noe jeg må bli vant til, men jeg kjenner også at jeg kommer til å ha behov for å reise hjem når det åpner seg mulighet for det. Både i oktober, og november, er det åpninger i timeplanen min som tillater meg å reise hjem en hel uke av gangen. Kommer arbeidsgiver til å bli veldig skuffet dersom jeg gjør meg utilgjengelig, selv om jeg sier ifra god tid på forhånd? Jeg vet jo at når jeg tar løse vakter, har jeg ikke reell plikt til å møte opp så lenge ikke vakten er avtalt på forhånd. Altså at jeg ikke plikter å stille dersom de ringer. Men tenker her altså mer på hvordan arbeidsgiver vil reagere "personlig"? Jeg skjønner jo det er lenge å reservere seg over en 7-dagers periode, men billetter hjem er dyrt, og da vil jeg gjerne være hjemme mer enn 3 dager av gangen? Jeg har all forståelse for at de ansetter meg med en forventning om at jeg skal stille opp, men er så usikker på om det at jeg reiser hjem ses på som "egoistisk"... Tror dere arbeidsgiver vil ha forståelse for at jeg reiser hjem i så lange perioder? Eller vil de reagere negativt på dette? Vet dette ble litt langt og kronglete innlegg, men har bare mye i tankene, og er så utrolig redd for å sette et dårlig inntrykk ❤️ K19. Anonymkode: ed6d7...391 De kan faktisk ikke forvente at du skal jobbe hver eneste helg, det er det ingen som gidder i lengden, og det er heller ikke forventet at de faste ansatte (som altså kun jobber der) gjør. De vet du har studie, de vet du er opptatt i ukedagene og de vet du har et liv… Anonymkode: 35e9e...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Jeg er førsteårsstudent og fikk meg plutselig jobb som ringevikar på et omsorgssenter med langtidsplasser for demente! Da jeg sendte åpen søknad, og de derfor ikke utlyste en "fast" stilling, var jeg også tydelig i søknadsteksten på at jeg kun ønsker å jobbe helger, da jeg allerede har det utrolig travelt med studiene mine. Dette understreket jeg også på intervju. I gjengjeld fortalte de at det er helt greit, men at de forventer at jeg er åpen for å ta spontane vakter på kort varsel, da i helgene. Har jobbet der en måned nå, og så langt har arbeidsgiver vært utrolig respektabel rundt den grensen jeg satte; ikke en gang har jeg opplevd at de ber meg dukke opp i hverdagen. I gjengjeld har jeg vært flink til å møte opp når dette har blitt etterspurt, hver gang. Det forholdet og den gjensidige respekten vi har nå, verdsetter jeg så utrolig høyt at jeg er redd for å trø feil. Det jeg lurer på er: hvor store forventninger har de til mitt oppmøte? Jeg er som sagt førsteårsstudent, og ikke vant til å være lenge vekke fra familien min. Selv om jeg skjønner jeg kanskje høres litt pysete ut, synes jeg det er genuint trist å være uten de der hjemme, har et spesielt savn for lillesøsteren min, som jeg seriøst ser på som min aller beste venn. Jeg vet det er noe jeg må bli vant til, men jeg kjenner også at jeg kommer til å ha behov for å reise hjem når det åpner seg mulighet for det. Både i oktober, og november, er det åpninger i timeplanen min som tillater meg å reise hjem en hel uke av gangen. Kommer arbeidsgiver til å bli veldig skuffet dersom jeg gjør meg utilgjengelig, selv om jeg sier ifra god tid på forhånd? Jeg vet jo at når jeg tar løse vakter, har jeg ikke reell plikt til å møte opp så lenge ikke vakten er avtalt på forhånd. Altså at jeg ikke plikter å stille dersom de ringer. Men tenker her altså mer på hvordan arbeidsgiver vil reagere "personlig"? Jeg skjønner jo det er lenge å reservere seg over en 7-dagers periode, men billetter hjem er dyrt, og da vil jeg gjerne være hjemme mer enn 3 dager av gangen? Jeg har all forståelse for at de ansetter meg med en forventning om at jeg skal stille opp, men er så usikker på om det at jeg reiser hjem ses på som "egoistisk"... Tror dere arbeidsgiver vil ha forståelse for at jeg reiser hjem i så lange perioder? Eller vil de reagere negativt på dette? Vet dette ble litt langt og kronglete innlegg, men har bare mye i tankene, og er så utrolig redd for å sette et dårlig inntrykk ❤️ K19. Anonymkode: ed6d7...391 Bare å reise med god samvittighet! Livet er for kort til å sitte gratis på reserve. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september Tror ikke det er forventet at du skal ta alle vakter, selv når du er hjemme. Har en datter som er student, hun er også ringevikar. Hun jobber i ukedager også, men hun sier nei når hun har behov for det. Blir uansett spurt ofte om å jobbe uansett Anonymkode: d6349...1b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå