AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Samboer har besøk av en utenlandsk kamerat i en uke. Vi har kun et soverom. Kameraten sover i stuen. Meningen var at kameraten skulle bo her i en uke, men at han skulle være mye ute med venner i Norge. Det som skjer er at samboer er ikke å se for han er enten på jobb eller ute noen ærender. Mens kameraten er her på hele min fritid. Jeg jobber hver dag, men kameraten er rundt meg hele fritiden så det ender med at jeg er så sliten av det at jeg trekker meg unna på soverommet for å få ladet batteriene og å få ro. Vet at kameraten kan reagere på det men det er ikke min jobb å holde han med selskap. Det er samboer som har han på besøk. Leiligheten er så liten også. Jeg vet at det var dumt av meg å si ja til at kameraten skulle bo her, men jeg gjorde det fordi jeg trodde at han ville være mye ute, og at samboer ville være her eller være mye med han. Jeg har fått redusert husleie pga at kameraten bor her. Det er jo bra. Men jeg sliter med å måtte være sosial hele tiden. Forståelig ? Anonymkode: 27eeb...e6b 3 4
911 Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har fått redusert husleie pga at kameraten bor her. Det er jo bra. Men jeg sliter med å måtte være sosial hele tiden. Forståelig ? Anonymkode: 27eeb...e6b Selvsagt forståelig. Det er samboeren din som har invitert/latt han bo hos dere og dermed må være den som tar "ansvar" for han. Dette må du kommunisere til samboeren. Skjønner godt du blir litt sliten av å skulle være "selskapsdame" for hans venn. 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 911 skrev (1 minutt siden): Selvsagt forståelig. Det er samboeren din som har invitert/latt han bo hos dere og dermed må være den som tar "ansvar" for han. Dette må du kommunisere til samboeren. Skjønner godt du blir litt sliten av å skulle være "selskapsdame" for hans venn. Ja, det er utrolig slitsomt. Samboer stikker av ut for andre ærend, og så blir jeg hele tiden alene i leiligheten med gjesten hans. Jeg står opp om morningen. Gjesten våkner samtidig som meg. Og alt blir ganske stressende for meg for jeg får ikke helt ro om morningen. Jeg kommer hjem fra jobb og der sitter gjesten alene i stuen. Og jeg har ingen energi for jeg er sliten etter jobbvakt i butikk. Enig. Jeg må kommunisere dette med samboer. Anonymkode: 27eeb...e6b 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 Stikk ut før han som har fått gjest rekker det. Helst rett etter jobb. Så kan han underholde sim egen gjest eller gjesten kjeder segbog kommer ikke igjen. Anonymkode: 91d5c...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Skrevet 12. september 2024 Hold ut en uke nå. Du overlever. Anonymkode: dd0fc...3e9 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #6 Skrevet 12. september 2024 Fortell dette til din samboer, ikke til oss. Hint om at det blir lite privatliv til intime aktiviter, da hiver han ut kompisen ganske så raskt. Anonymkode: 06d4d...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #7 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fortell dette til din samboer, ikke til oss. Hint om at det blir lite privatliv til intime aktiviter, da hiver han ut kompisen ganske så raskt. Anonymkode: 06d4d...7c4 Det er ikke noe særlig med intimliv her i huset, så det hjelper ikke. Samboer er a-sexuell. Anonymkode: 27eeb...e6b
Rosa Dartle Skrevet 12. september 2024 #8 Skrevet 12. september 2024 Tenker at dere kanskje har større utfordringer enn at han skal være der en liten uke. Hvordan er kommunikasjonen mellom dere? 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #9 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe særlig med intimliv her i huset, så det hjelper ikke. Samboer er a-sexuell. Anonymkode: 27eeb...e6b Rosa Dartle skrev (3 minutter siden): Tenker at dere kanskje har større utfordringer enn at han skal være der en liten uke. Hvordan er kommunikasjonen mellom dere? Hva tror du? Ikke ts. Anonymkode: 91d5c...4ec
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #10 Skrevet 12. september 2024 Kjedelig for kameraten som har kommet på besøk og din samboer tilbringer lite tid med han. Å ha besøk en uke ser jeg likevel ikke problemet med, isolert sett. Anonymkode: d4d6d...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #11 Skrevet 12. september 2024 Dette må du jo snakke med kjæresten din om. Om denne fyren opplever å bli litt "dumpet" av andre venner eller lignende så er det jo trist. Hva forteller han om de han opprinnelig skulle møte? Har han planer i helgen? Hvilke ærender må samboeren din absolutt gjøre hver dag denne uka? Selv om kompisen skulle møte andre så har han jo invitert noen hjem til seg og bør dermed oppføre seg som en vert. Han lar ikke besøket sitte alene i hvertfall, i alle dager? Anonymkode: 957e7...11b 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #12 Skrevet 12. september 2024 Jeg reagerer på at verken du eller kompisen har snakket med samboeren din når dette tydeligvis har foregått over flere dager. Men det kan jo ikke være mange dagene igjen av besøket, og nå er det snart helg! Anonymkode: 8573c...550
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #13 Skrevet 12. september 2024 Syns litt synd på gjesten siden samboer inviterte ham over, men tydeligvis ikke tilbringer tid med ham. Jeg hadde slappet av på kafé i noen timer istedenfor å gå hjem umiddelbart etter jobb, jeg, hvis jeg var deg. Anonymkode: b771a...f53 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #14 Skrevet 12. september 2024 Kanskje dere kan bo hos kameraten en gang dere er ute og reiser? Anonymkode: 265ba...d39
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #15 Skrevet 12. september 2024 Hadde tatt inn på hotell for den reduserte husleia jeg. Anonymkode: 5e7e1...0e4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #16 Skrevet 12. september 2024 Det er snakk om en uke, så sliten blir du ikke 🙄 Anonymkode: cc436...187 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #17 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er snakk om en uke, så sliten blir du ikke 🙄 Anonymkode: cc436...187 Hvor lenge pleier du å ha besøk? Anonymkode: 91d5c...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 "Hei kjære sambo, de ærendene må du tar en annen gang. Nå har du besøk, så kom hjem og ta deg av han. Det er du som har besøk, ikke jeg, og nå trenger han å lufte seg, JEG trenger at han lufter seg. Jeg orker ikke å ha han gående oppå meg hele dagen lenger". Anonymkode: 889a9...284 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 Forstår deg så godt. Jeg er introvert. Lå lade batteriene alene ikke sammen med noen. Min mann hadde en kompis boende til oss han å. Ei uke. Men vi har stort hus. Så han hadde eget bad og soverom. Så han spiste bare middag sammen med oss. Så var dem og fartet. Så jeg fikk mye tid alene. Hvis ikke så hadde jeg ikke overlevd. Jeg trekker meg unna mannen å jeg for å lade opp på kveldene. Jeg ser tv mens han jobber på kjøkkenet. Elsker at han forstår at jeg trenger litt tid alene også. Anonymkode: f3407...373 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 En uke må du da tåle å ha besøk? Og har aldri hørt om redusert husleie pga at samboer/ektefelle har besøk. Pussig opplegg. Men si til samboeren din at han må ta vennen med seg når han skal ut på ærender osv. Og at de skal stikke ut litt ellers også. Nå er det helg, så de skal vel ut for å ta en øl eller noe. Anonymkode: 6ff38...e36 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå