AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september Jeg har ME og stått utenfor arbeidslivet i hele mitt voksne liv. Er 30 år nå og vil prøve meg ut i jobb. Jeg vil ha en stabil, forutsigbar jobb. Ikke fysisk krevende og ikke for psykisk belastende. Jeg er introvert og liker å jobbe alene. Hva kan dere anbefale en som meg? Anonymkode: dd0f6...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september Har du noen utdanning? Anonymkode: 693bb...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du noen utdanning? Anonymkode: 693bb...0e2 Det burde jeg ha nevnt i hovedinnlegget, beklager. Nei, har ikke utdanning 😱 TS Anonymkode: dd0f6...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september (endret) Jeg tror det du ser etter er det veldig mange andre uføretrygdede ser etter. Forutsigbar, ikke fysisk krevende og ikke for psykisk belastende, samt gjerne redusert stilling. Problemet er at det er vanskelig å finne noe slikt i betrakning at du er uten erfaring og har et stort hull på CV'en som skal ansettes av noen. Denne noen er en arbeidsgiver som må tenke på effektivitet, produktivitet og fortjeneste, og er gjerne skeptisk til syke. Men kanskje er du heldig, så du må prøve. Jeg tror du har størst sjanse hos en såkalt "attføringsbedrift". Altså en arbeidsgiver som har samarbeid med NAV. Lønnen er ikke god, men du beholder trygden din og får noen kroner ekstra, samt opplever mestring, får erfaring og kommer deg ut. Så du må se om det finnes slike bedrifter i din kommune, og så ta kontakt med de. Alternativt kan du ta kontakt med NAV. NAV kan hjelpe deg på vei. De bedriver også rådgivning ovenfor uføre, og kan koble deg opp mot en "attføringsbedrift" eller andre bedrifter som søker etter mennesker som står utenfor arbeidslivet. Så kan du jo alltids søke rundt selv. Ditt beste håp er å søke med åpen søknad rundt stillinger og arbeidsplasser du ser for deg at du fungerer i, og ikke som en del av en større søkermasse. Legg litt innsats og sjel i det. Vær åpen og ærlig. Har du bekjentskap eller nettverk du kan få jobb igjennom, så ta kontakt med de. Og så er det bare å prøve, prøve og prøve. Du må nok være tålmodig. Men du lykkes ikke hvis du ikke gjør noe. Lykke til! Endret 12. september av Bombasi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #5 Del Skrevet 12. september Bombasi skrev (8 minutter siden): Jeg tror det du ser etter er det veldig mange andre uføretrygdede ser etter. Forutsigbar, ikke fysisk krevende og ikke for psykisk belastende, samt gjerne redusert stilling. Problemet er at det er vanskelig å finne noe slikt i betrakning at du er uten erfaring og har et stort hull på CV'en som skal ansettes av noen. Denne noen er en arbeidsgiver som må tenke på effektivitet, produktivitet og fortjeneste. Men kanskje er du heldig, så du må prøve. Jeg tror du har størst sjanse hos en såkalt "attføringsbedrift". Altså en arbeidsgiver som har samarbeid med NAV. Lønnen er ikke god, men du beholder trygden din og får noen kroner ekstra, samt opplever mestring, får erfaring og kommer deg ut. Så du må se om det finnes slike bedrifter i din kommune, og så ta kontakt med de. Alternativt kan du ta kontakt med NAV. NAV kan hjelpe deg på vei. De bedriver også rådgivning ovenfor uføre, og kan koble deg opp mot en "attføringsbedrift" eller andre bedrifter som søker etter mennesker som står utenfor arbeidslivet. Så kan du jo alltids søke rundt selv. Ditt beste håp er å søke med åpen søknad rundt stillinger og arbeidsplasser du ser for deg at du fungerer i, og ikke som en del av en større søkermasse. Legg litt innsats og sjel i det. Vær åpen og ærlig. Har du bekjentskap eller nettverk du kan få jobb igjennom, så ta kontakt med de. Og så er det bare å prøve, prøve og prøve. Du må nok være tålmodig. Men du lykkes ikke hvis du ikke gjør noe. Lykke til! Takk for godt svar ❤️ Skal høre med NAV om disse attføringsbedriftene. TS Anonymkode: dd0f6...ce5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. september #6 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for godt svar ❤️ Skal høre med NAV om disse attføringsbedriftene. TS Anonymkode: dd0f6...ce5 Bare hyggelig 😊 Slike attføringsbedrifter har ofte flere ulike arbeidsområder og oppdrag, så sjansen er god for at de har noe som passer deg og din situasjon. I tillegg er de en bedrift som vet hva de tar inn, altså en syk person som trenger ekstra tilrettelegging eller har ekstraordinære krav. En attføringsbedrift har som mål å få "slike som deg" i arbeid, og møter deg gjerne med tålmodighet og strekker seg ofte langt for å få det til. Du blir derfor møtt helt annerledes enn i arbeidslivet ellers, til din fordel. Klart, det varierer hva attføringsbedrifter kan tilby av arbeidsoppgaver, hva som er tilgjengelig og hvem som leder. Men det er kanskje din aller beste sjanse. For øvrig er jeg usikker på om det heter attføringsbedrift i dag. Men NAV skjønner nok tegningen når du spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #7 Del Skrevet 12. september Se etter jobber innen kundeservice, gjerne med kun e-post eller chatbemanning om du ikke ønsker telefonsamtaler. Jeg jobber selv med kundeservice/medlemskommunikasjon, og har svært rolige dager. Lite belastende. Anonymkode: 7a336...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå