AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Naboen over oss tramper en del og det høres ut som om de stadig skyver rundt på møbler (som de jo må få lov til). Samboeren min bryr seg overhodet ikke, mens jeg dessverre lar meg irritere. Jeg vil ikke være sånn, det er jo bare meg det går utover uansett! Har noen av dere som ikke bryr dere om sånne lyder (eller ev. gjorde det før, men ikke bryr dere lenger), noen tips til hvordan jeg kan endre tankene? samboeren min sier at jeg bare må slutte å tenke på det, men det er lettere sagt enn gjort. Kjempeteit. Anonymkode: df9eb...79e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 Åh, forstår deg så godt! Var faktisk på vei inn her for å lage tråd med lignende tematikk. Bor i enebolig og naboen med oppkjørsel rett utenfor både mitt og 2-åringens soverom elsker å holde på med div maskiner og hageredskaper - tror faktisk han hadde giftet seg med den sinnsyke høytrykksspyleren sin om han kunne. Har bedt på mine knær 1000 ganger om han kan være så snill å droppe de maskinene akkurat når barnet skal legge seg. Ingen gehør. Han fyrer faktisk opp maskinene akkurat til leggetid hver kveld. I dag sto han å vasket steinene på inngangspartiet sitt med høytrykksspyler akkurat til leggetid. Aldri nødvendige gjøremål - tror helt oppriktig han gjør det for å ødelegge leggingen. Holder på å rakne for meg! Når ungen har sovnet må jeg inn i støyreduserende headset og helst høre på musikk eller spille. Det hjelper litt. Samboer her bryr seg heller ikke, skulle ønske jeg hadde den evnen 🙈 Anonymkode: f2e2a...b2c 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh, forstår deg så godt! Var faktisk på vei inn her for å lage tråd med lignende tematikk. Bor i enebolig og naboen med oppkjørsel rett utenfor både mitt og 2-åringens soverom elsker å holde på med div maskiner og hageredskaper - tror faktisk han hadde giftet seg med den sinnsyke høytrykksspyleren sin om han kunne. Har bedt på mine knær 1000 ganger om han kan være så snill å droppe de maskinene akkurat når barnet skal legge seg. Ingen gehør. Han fyrer faktisk opp maskinene akkurat til leggetid hver kveld. I dag sto han å vasket steinene på inngangspartiet sitt med høytrykksspyler akkurat til leggetid. Aldri nødvendige gjøremål - tror helt oppriktig han gjør det for å ødelegge leggingen. Holder på å rakne for meg! Når ungen har sovnet må jeg inn i støyreduserende headset og helst høre på musikk eller spille. Det hjelper litt. Samboer her bryr seg heller ikke, skulle ønske jeg hadde den evnen 🙈 Anonymkode: f2e2a...b2c Men naboen vet da ikke nøyaktig når dine barn har leggetid? Jeg og søsteren min har barn på samme alder, men de har ulike leggetider. naboene har jobb, kommer hjem å spiser middag og vil kanskje slappe av. Har de ikke småbarn selv skjønner jeg godt at det passer for dem å gjør utearbeid i 19 tiden. Jeg tenker iallefall ikke over slikt selv om jeg bor i byggefelt og har 5 barn i hus. Vi pusser opp mens de legger seg og utover kvelden. barn tåler fint å sove til litt «støy». ts: har du bodd der lenge? Kanskje du bare må venne deg til det? Enkelte er mer varsomme og irritable for lyder enn andre. Så jeg skjønner godt du synes det er plagsomt! Anonymkode: b6e2f...d08 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Naboen over oss tramper en del og det høres ut som om de stadig skyver rundt på møbler (som de jo må få lov til). Samboeren min bryr seg overhodet ikke, mens jeg dessverre lar meg irritere. Jeg vil ikke være sånn, det er jo bare meg det går utover uansett! Har noen av dere som ikke bryr dere om sånne lyder (eller ev. gjorde det før, men ikke bryr dere lenger), noen tips til hvordan jeg kan endre tankene? samboeren min sier at jeg bare må slutte å tenke på det, men det er lettere sagt enn gjort. Kjempeteit. Anonymkode: df9eb...79e Ah - dette er mitt fagfelt - spill inn lyden, sett volumet på fullt rett under vedkommendes seng på soverommet og kjør dette på repeat noen netter. Kort sagt: La vedkommende få smake sin egen medisin, og problemet vil gå over av seg selv. Anonymkode: 69d32...a11 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men naboen vet da ikke nøyaktig når dine barn har leggetid? Jeg og søsteren min har barn på samme alder, men de har ulike leggetider. naboene har jobb, kommer hjem å spiser middag og vil kanskje slappe av. Har de ikke småbarn selv skjønner jeg godt at det passer for dem å gjør utearbeid i 19 tiden. Jeg tenker iallefall ikke over slikt selv om jeg bor i byggefelt og har 5 barn i hus. Vi pusser opp mens de legger seg og utover kvelden. barn tåler fint å sove til litt «støy». ts: har du bodd der lenge? Kanskje du bare må venne deg til det? Enkelte er mer varsomme og irritable for lyder enn andre. Så jeg skjønner godt du synes det er plagsomt! Anonymkode: b6e2f...d08 Naboen vet jo det når jeg har tryglet gjentatte ganger om det kan være mulig å forsøke å unngå en halvtimes tid akkurat i det tidsrommet. Går an å prøve å være litt greie med hverandre. Hva vet du om mitt barn sovner i støy? Barn er forskjellige. Det er heller ikke nødvendig å høytrykksspyle absolutt hele uterommet hver eneste dag. Anonymkode: f2e2a...b2c 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 Jeg elsker at det er litt liv og røre. Bryr meg ikke noe spes om oppussingslyder engang. Det betyr at jeg kan spille musikk. Bor nå i en blokk, og bare jeg og noen barn som lager lyder. Syns det er synd. Er helt dødt her, liksom. Savner den unge jenta som ofte hadde fester. Lyden av liv og mennesker ftw! Anonymkode: 58fb6...207 2 1
Sefanja Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Naboen over oss tramper en del og det høres ut som om de stadig skyver rundt på møbler (som de jo må få lov til). Samboeren min bryr seg overhodet ikke, mens jeg dessverre lar meg irritere. Jeg vil ikke være sånn, det er jo bare meg det går utover uansett! Har noen av dere som ikke bryr dere om sånne lyder (eller ev. gjorde det før, men ikke bryr dere lenger), noen tips til hvordan jeg kan endre tankene? samboeren min sier at jeg bare må slutte å tenke på det, men det er lettere sagt enn gjort. Kjempeteit. Anonymkode: df9eb...79e Headsett, hør på noe som overdøver lyden. Tenk på alt som kunne vært verre. Tenk på alt du er takknemlig for 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 Ikke skal en snakke ,ikke skal en gå i eget hjem, ikke støvsuge eller andre aktiviteter som kan medføre lyder. Alle dere som ikke tåler at folk lever helt normalt i eget hjem,dere vokste iallefall opp i enebolig. Hvis en skal ha det helt stille,da bør flyene settes på bakken, og det samme med all annen trafikk. Anonymkode: 33560...d69 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 Jeg flyttet fra et fredelig hus på bygda med 300 meter til nærmeste nabo, til blokk med sus fra vei og mange naboer. Tok en stund å vende seg til alle lydene, men nå synes jeg det bare er koselig. Det er en del av det å være hjemme. Hadde besøk av familie en periode som fremdeles bor i huset på bygda, og de klarte nesten ikke sove fordi det var så mye lyder her. I tillegg er jeg ganske lydsensitiv, så jeg tenker du bare må gi det litt tid. Ett år så skal det være mye bedre tenker jeg! Anonymkode: 4a2da...ca1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg elsker at det er litt liv og røre. Bryr meg ikke noe spes om oppussingslyder engang. Det betyr at jeg kan spille musikk. Bor nå i en blokk, og bare jeg og noen barn som lager lyder. Syns det er synd. Er helt dødt her, liksom. Savner den unge jenta som ofte hadde fester. Lyden av liv og mennesker ftw! Anonymkode: 58fb6...207 Faktisk enig. Jeg synes det er behagelig å høre liv og røre rundt meg. Anonymkode: 03c5e...af4 2
Kålrota Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ah - dette er mitt fagfelt - spill inn lyden, sett volumet på fullt rett under vedkommendes seng på soverommet og kjør dette på repeat noen netter. Kort sagt: La vedkommende få smake sin egen medisin, og problemet vil gå over av seg selv. Anonymkode: 69d32...a11 For en psyko nabo du er! Du mener ikke på alvor at hevn er den beste måten å løse dette på? 3
Baratheon Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men naboen vet da ikke nøyaktig når dine barn har leggetid? Jeg og søsteren min har barn på samme alder, men de har ulike leggetider. naboene har jobb, kommer hjem å spiser middag og vil kanskje slappe av. Har de ikke småbarn selv skjønner jeg godt at det passer for dem å gjør utearbeid i 19 tiden. Jeg tenker iallefall ikke over slikt selv om jeg bor i byggefelt og har 5 barn i hus. Vi pusser opp mens de legger seg og utover kvelden. barn tåler fint å sove til litt «støy». ts: har du bodd der lenge? Kanskje du bare må venne deg til det? Enkelte er mer varsomme og irritable for lyder enn andre. Så jeg skjønner godt du synes det er plagsomt! Anonymkode: b6e2f...d08 Det er da spesielt å stå med høytrykksspyler hver eneste dag… 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 Baratheon skrev (3 timer siden): Det er da spesielt å stå med høytrykksspyler hver eneste dag… Tør påstå det. Selv når det var farevarsler, ekstremt regn og stummende mørkt sto han ute her og høytrykksspylte 🙃 Anonymkode: f2e2a...b2c 2 1
Baratheon Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tør påstå det. Selv når det var farevarsler, ekstremt regn og stummende mørkt sto han ute her og høytrykksspylte 🙃 Anonymkode: f2e2a...b2c Da høres det jo ut som vedkommende sliter med noen alvorlige tvangstanker. Jeg har en rekkehusnabo vegg i vegg som er pensjonist. Han klarer alltid å drive med støyende utearbeidende i middagstiden når det er fint vær og naturlig å sitte ute for å spise. I tillegg slamrer han ytterdøra si så hardt hver gang han går inn eller ut, at det rister i boligen vår. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Samboer her bryr seg heller ikke, skulle ønske jeg hadde den evnen Anonymkode: f2e2a...b2c Få samboeren til å ta leggingen i en periode fremover, så kanskje han forstår det bedre da. Hvis ikke han får problemer med leggetiden så er det du som er problemet, og ikke lydene. Anonymkode: 9e761...a63
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Naboen vet jo det når jeg har tryglet gjentatte ganger om det kan være mulig å forsøke å unngå en halvtimes tid akkurat i det tidsrommet. Går an å prøve å være litt greie med hverandre. Hva vet du om mitt barn sovner i støy? Barn er forskjellige. Det er heller ikke nødvendig å høytrykksspyle absolutt hele uterommet hver eneste dag. Anonymkode: f2e2a...b2c Viss han virkelig gjør det hver dag har jeg litt mer forståelse. Det er jo heller ikke normal oppførsel. men man kan desverre ikke gjøre stort med det. Hva med bytte soverom eller flytte leggetiden? Anonymkode: b6e2f...d08
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 Flytt. Se deg aldri tilbake. Vi bodde også i en blokk før. Aldri igjen. Nå bor vi i en enebolig, med fred og ro. Anonymkode: 0252c...551
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #18 Skrevet 14. september 2024 Jeg bor også i blokk, og hører mye nabolyder. Løping i trappeoppgangen (folk kan visst ikke gå normalt?), snorkelyder, tramping, smelling i dører, osv. Ønsker meg enebolig Men, jeg prøver å endre perspektivet mitt. Man bor "sammen med" andre mennesker når man bor så tett på hverandre i blokk, og når jeg hører at de lever, så hører de nok at jeg også lever. Det kunne vært verre. Det kunne vært noen over meg med 3 små barn som hoppet og hylte, samtidig som de under meg spilte høy musikk og festet mye. Så jeg velger mine kamper og irritasjoner, også fokuserer jeg på at jeg er heldig som har et godt sted å bo, og at jeg har mange hyggelige naboer. Anonymkode: f3891...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #19 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Flytt. Se deg aldri tilbake. Vi bodde også i en blokk før. Aldri igjen. Nå bor vi i en enebolig, med fred og ro. Anonymkode: 0252c...551 Det er jo ikke alltid det bare er å flytte, og det er ikke alltid flytting løser noe heller. Avhengig av hvor man bor og inntekt, så er det ikke gitt at alle har råd til rekkehus eller enebolig. Men hvis man tenker at man ikke trives med slike boforhold, så kan man jobbe med å prioritere sparing/nedbetaling av boliglån slik at man får råd til å oppgradere om ikke for lenge. Det er også forskjell på hvor lydt det er i en blokk fra 50 tallet vs 90 tallet, så det er også sånne ting man kan se på når man kan flytte på seg. Anonymkode: f3891...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #20 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 4.01): Naboen vet jo det når jeg har tryglet gjentatte ganger om det kan være mulig å forsøke å unngå en halvtimes tid akkurat i det tidsrommet. Går an å prøve å være litt greie med hverandre. Hva vet du om mitt barn sovner i støy? Barn er forskjellige. Det er heller ikke nødvendig å høytrykksspyle absolutt hele uterommet hver eneste dag. Anonymkode: f2e2a...b2c dE må jo vEnneS tiL DET dahhh. Anonymkode: e6740...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå