Gå til innhold

Syk av å være aktiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i mitt tidligere liv vært glad i styrketrening og intervalltrening, men har vært mye syk i periodene jeg har vært flink til å opprettholde trening. Ikke på den måten at jeg er mottakelig for å bli smittet av div fra andre, det er den samme sykdomsfølelsen hver gang. Vond hals, hodepine, slapp, generell sykdomsfølelse. Skal jeg være med på høyintensiv trening vet jeg at jeg må planlegge for et par dager sykdom etterpå. Jeg kan ikke ha den livsstilen jeg ønsker med fjellturer, styrketrening og mosjon flere ganger i uka. 

Jeg er nå i permisjon etter min andre graviditet og fødsel, og har generelt vært inaktiv siste par årene (og dermed uvanlig mye frisk!). Jeg har nå tatt opp mosjon i form av trilleturer og ønsker meg tilbake til trening. Opplever nå at så lite som en trilletur på 30 min med litt motbakker har slått meg ut igjen med denne sykdomsfølelsen.

Ellers spiser jeg bra, med fokus på antiinflammatorisk, blodsukkervennlig og lite ulatraprosessert mat. Er i 30-årene, og har vært sånn så lenge jeg kan huske.

Noen som har erfaringer å dele eller teorier om hva som kan feile meg?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det som deg.

Jeg er instruert i å øke aktivitetsnivået veldig gradvis og jevnt. Foreslått diagnose er fibromyalgi på meg. (Jeg har ikke godtatt hverken diagnosen eller smertene jeg hadde).

Jeg har måtte innfinne meg med å ikke kunne ta meg hardt ut fysisk. Nivået jeg greier daglig er det som jeg må fokusere på og erfaring viser at jeg kun bør øke med litt av gangen. Går jeg 3000 skritt en dag, og får minimalt med vondt i halsen og ingen utmattelse kan jeg øke med 200 til 350 skritt neste dag, for å gi ett konkret eksempel.

Anonymkode: 6496b...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...