Tt00pp Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Heisann 👋 Jeg har akkurat fått diagnosen crohns, har betennelse i tynntarmen som jeg mest sannsynlig har gått med i over et halvt år nå.. Jeg skal neste uke begynne på Amgevita. Jeg har sett på bivirkningslista og ble helt paff 😳 Er det noen som har erfaring med denne medisinen/bivirkninger osv? Takker for alle svar både positive og negative 😖
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 Har ikke prøvd, og har ikke crohns, men ekstrem IBS. Jeg vet det ikke er det samme, men det er en del overlappende symptomer likevel. Jeg er helt kvitt smerter etter jeg kuttet ut en del mattyper og har animalsk som hovedkilde til protein. Nesten sjokkert over hvor stor innvirkning riktig kosthold har hatt, et nytt liv. Anonymkode: a44fe...e35
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 Effektiv og god medisin. Husk at bivirkningene bare er noe som rapporteres inn samtidig som man tar medisinen av de som bruker den, man vet ikke om lista faktisk skyldes medisinen i seg selv eller noe helt annet. Hvis legen har anbefalt den så er det fordi risikoen ved å ta medisinen er mye mindre enn risikoen ved å la sykdommen dundre avgårde!  Anonymkode: a3f47...696
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 Tt00pp skrev (2 timer siden): Heisann 👋 Jeg har akkurat fått diagnosen crohns, har betennelse i tynntarmen som jeg mest sannsynlig har gått med i over et halvt år nå.. Jeg skal neste uke begynne på Amgevita. Jeg har sett på bivirkningslista og ble helt paff 😳 Er det noen som har erfaring med denne medisinen/bivirkninger osv? Takker for alle svar både positive og negative 😖 Bivirkninger listes opp fordi de som lager medisinen skal unngå søksmål dersom noen (les i USA hovedsakelig) får bivirkninger som ikke står på bivirkningslista. Noen får en bivirkning, noen får tre, andre ingen, og omtrent ingen får alle bivirkningene på medisinens opplisting av mulige bivirkninger i felleskatalogen. Det viktigste er at du får en medisin som hjelper, og en medisin som du kan leve bedre med enn selve sykdommen. Synes du skal slappe av og heller se fremtid å få en effektiv medisin, og prøve å holde fokuset på det siste. Anonymkode: f2e24...930 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Skrevet 12. september 2024 Har brukt hyrimoz i 4 år, fram til amgevita tok over etter den (samme virkestoff visstnok). Har fungert veldig bra på hyrimoz, men dessverre ingen virkning på amgevita, men det er fordi kroppen min har blitt resistent mot den. Ikke hatt noen bivirkninger med verken hyrimoz eller amgevita. Hos meg brukte jeg de mot leddgikt og ikke chrons. Dessverre er det lange lister på bivirkninger på mange medisiner, men det er heldigvis relativt sjelden man opplever alvorlige. Men greit å lese igjennom så man er obs dersom noe dukker opp. For meg har valget vært veldig lett, jeg hadde ikke hatt noe liv uten å gå på disse medisinene, så da er jeg villig å ta sjansen på evt bivirkninger. Anonymkode: 2d072...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå