Gå til innhold

Hva er det beste vegetere alternativet til kjøttdeig i taco?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke vegetarianere. Men vil prøve å spise alternativer til kjøtt også.

Anonymkode: 0869c...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å bruke sopp. Gjerne en blanding av sjampinjong, østerssopp og aromasopp. Kutter det ganske smått og steker godt. 

Tilbehør som til taco med kjøtt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønner eller linser. Vi bruker ofte røde linser, siden barna ikke alltid er så glad i bønner.

Anonymkode: 4804a...cd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønnestuing/refried beans fungerer fint. Det kan du steke og blande tacokrydder i og det ser nesten ut som kjøttdeig.

Selv er jeg ikke vegetarianer og jeg synes det er ganske teit mange av disse vegetarrettene som tilbys som etterlikner kjøtt. Hvorfor kan ikke vegetarmat stå helt på egne ben med sine egne oppskrifter og matretter? Hvorfor skal man absolutt lage vegetarmat som likner på kjøtt hele tiden? Har man så dårlig fantasi, eller er savnet av kjøttretter så stort at man må spise noe kjøttliknende selv om man er vegetarianer?

Anonymkode: e92d2...333

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bønner

Anonymkode: 34039...c0b

Hvilke?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kjøtt, men jeg setter også pris på en god vegetar taco. Personlig bruker jeg en blanding av linser røde og svarte bønner som jeg steker sammen med litt kuttet (svak)chili og mitt eget hjemmelagde tacokrydder(dette kutter litt ned på saltet) og nyter dette med det vanlige tilbehøret. 

Sopp er også helt greit(kommer an på krydder man bruker) Er egentlig bare fantasien som setter grenser når det gjelder mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp eller søtpotet er godt stekt i kryder! Santa maria har også en vegetar fyl pose som smaker godt synes jeg. Bønner og linser funker også, men de er ikke mine favoriter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi er ikke vegetarianere. Men vil prøve å spise alternativer til kjøtt også.

Bønner. Jeg liker best en blanding av røde/ brune bønner, gulrotrasp og sjalottlauk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke?😊

Jeg ville brukt kidneybønner

Anonymkode: 96724...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bønnestuing/refried beans fungerer fint. Det kan du steke og blande tacokrydder i og det ser nesten ut som kjøttdeig.

Selv er jeg ikke vegetarianer og jeg synes det er ganske teit mange av disse vegetarrettene som tilbys som etterlikner kjøtt. Hvorfor kan ikke vegetarmat stå helt på egne ben med sine egne oppskrifter og matretter? Hvorfor skal man absolutt lage vegetarmat som likner på kjøtt hele tiden? Har man så dårlig fantasi, eller er savnet av kjøttretter så stort at man må spise noe kjøttliknende selv om man er vegetarianer?

Ja, for mange er det jo selvsagt det? Jeg kjenner ingen som har kuttet kjøtt fordi de ikke liker det. Samtlige har gjort det av hensyn til miljø/klima og/eller dyrevelferd. Så at de av og til ønsker å spise noe som minner om kjøtt, det synes jeg ikke er det minste rart.

Anonymkode: c1d4d...c25

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha kjøttdeigerstatning synes jeg Minced i rosa pose er myyyye bedre en Hälsans i grønn pose. Begge fryst. Av ferske erstatninger liker jeg Folkets plantebasert deig. Denne og Minced har gjester ikke trodd på at ikke er kjøtt. 

Men det er smak og behag. Husk at disse ofte trenger litt mer væske i panna enn kjøttdeig fordi de absorberer mer. 

Anonymkode: aa118...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, savnet etter et enkelt og digg alternativ er ofte stort for oss som ikke spiser kjøtt. Noe som smaker likt som det vi er vant til, som er enkelt å tilberede og som ofte kan spises uten at man føler seg rar/sær og som resten av familien/vennegjengen også kan spise. Jeg bruker ofte naturli’ sin veganske «kjøttdeig» i taco, eller sorte bønner. Kidneybønner blir ofte litt for grøtete for min smak, det samme med linser. Sorte bønner derimot er faste og passer perfekt sammen med tacosmakene. 

Anonymkode: 67bde...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes definitivt svarte bønner er best om man skal bruke bønner. Kidneybønner er nest best, synes jeg da 😊

Husk at det kan være lurt å bruke litt mindre tacokrydder, det blir mer smak av det.

Av kjøttdeig er Naturli’ sin aller best.

Tips til nachosgrateng:

Stek løk og litt chili og hvitløk.
Putt oppi to bokser med svarte bønner. Ha over tacokrydder og litt vann. 
Hell over i en form. Dryss over mais, purreringer og paprikastrimler. Stikk nachos nedi bortover. Ha på godt med revet ost.
Stek formen til nachosen blir gyllen og osten har smeltet. Serveres med rømme, salsa og guacamole. Vipps, enkel middag på en halvtimes tid.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...