AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Det har vært mye skriverier om at alle kvinner utelukkende går etter 5-10 prosent topp attraktive menn. Denne uka har jeg hatt masse møter, både på jobb, i idrettsklubber og privat. Mange forskjellige menn på møtene. Så jeg ville utfordre meg selv og sjekke - hvis jeg var singel og mennene var single, hvor mange av dem kunne jeg ha ansett som aktuelle for moro eller forhold? Resultatet ble 70 prosent. Resten var enten for gamle, for dårlig personlighet slik jeg kjenner dem, eller totalt ut av mine preferanser. Anonymkode: ddaeb...7b1 17 5 1
Populært innlegg Jdz Skrevet 12. september 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 12. september 2024 Du trenger ikke gå så grundig til verks en gang. Hvis det virkelig var sånn at kvinner bare var interessert i topp 10% menn, skulle jo det bety at 90% av menn(inkludert meg selv) var single. Slik er det beviselig ikke. 44 3 33
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 Jdz skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke gå så grundig til verks en gang. Hvis det virkelig var sånn at kvinner bare var interessert i topp 10% menn, skulle jo det bety at 90% av menn(inkludert meg selv) var single. Slik er det beviselig ikke. Jeg vet. Jeg måtte bare teste teorien, siden så mange menn gnåler om det hele tiden. Anonymkode: ddaeb...7b1 4 1
Gorgonzola Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har vært mye skriverier om at alle kvinner utelukkende går etter 5-10 prosent topp attraktive menn. Denne uka har jeg hatt masse møter, både på jobb, i idrettsklubber og privat. Mange forskjellige menn på møtene. Så jeg ville utfordre meg selv og sjekke - hvis jeg var singel og mennene var single, hvor mange av dem kunne jeg ha ansett som aktuelle for moro eller forhold? Resultatet ble 70 prosent. Resten var enten for gamle, for dårlig personlighet slik jeg kjenner dem, eller totalt ut av mine preferanser. Anonymkode: ddaeb...7b1 Tror du har misforstått dette. Kvinner går bevisst etter topp 20 prosent av menn (cirka tall), noe som betyr at flertallet av kvinnene enten tar til takke med den resterende 80 prosenten eller lever alene, noe rundt 25 prosent av menn synes er veldig synd. Jdz skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke gå så grundig til verks en gang. Hvis det virkelig var sånn at kvinner bare var interessert i topp 10% menn, skulle jo det bety at 90% av menn(inkludert meg selv) var single. Slik er det beviselig ikke. Se svaret over, du har også misforstått. 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Skrevet 12. september 2024 Gorgonzola skrev (3 minutter siden): Tror du har misforstått dette. Kvinner går bevisst etter topp 20 prosent av menn (cirka tall), noe som betyr at flertallet av kvinnene enten tar til takke med den resterende 80 prosenten eller lever alene, noe rundt 25 prosent av menn synes er veldig synd. Se svaret over, du har også misforstått. Jeg har aldri tatt til takke. Har imidlertid opplevd at flere enn én mann har tatt til takke med meg. Denne testen var reell. Jeg gikk i meg selv og kjente på hvem av disse mennene jeg kunne innlede noe med. Det ble 70 prosent som jeg anså aktuelle. Anonymkode: ddaeb...7b1 19 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #6 Skrevet 12. september 2024 Gorgonzola skrev (4 minutter siden): Tror du har misforstått dette. Kvinner går bevisst etter topp 20 prosent av menn (cirka tall), noe som betyr at flertallet av kvinnene enten tar til takke med den resterende 80 prosenten eller lever alene, noe rundt 25 prosent av menn synes er veldig synd. Se svaret over, du har også misforstått. Men det er jo fortsatt feil hva ts angår, så ingenting av relevans er misforstått.. Anonymkode: 19a32...3f5 7 7
Trolltunge Skrevet 12. september 2024 #7 Skrevet 12. september 2024 (endret) Gorgonzola skrev (7 minutter siden): Tror du har misforstått dette. Kvinner går bevisst etter topp 20 prosent av menn (cirka tall), noe som betyr at flertallet av kvinnene enten tar til takke med den resterende 80 prosenten eller lever alene, noe rundt 25 prosent av menn synes er veldig synd. Se svaret over, du har også misforstått. De fleste kvinner tar absolutt ikke til takke. Vi vraker heller perfekte menn om det ikke er riktige følelser enn vi tar til takke med noe annet enn den vi får riktige følelser for. Virker absolutt som menn er dem som tar til takke altfor ofte. Vi kvinner er jevnt over notoriske i vår jakt etter ekte kjærlighet. Vår hellige gral. 😄 Endret 12. september 2024 av Trolltunge 18 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #8 Skrevet 12. september 2024 Gorgonzola skrev (6 minutter siden): Tror du har misforstått dette. Kvinner går bevisst etter topp 20 prosent av menn (cirka tall), noe som betyr at flertallet av kvinnene enten tar til takke med den resterende 80 prosenten eller lever alene, noe rundt 25 prosent av menn synes er veldig synd. Se svaret over, du har også misforstått. Så "alle" kvinner i forhold har tatt til takke med den mannen de har endt opp med? Den må du lenger ut på landet med. Anonymkode: 16577...a49 15 21
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #9 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo fortsatt feil hva ts angår, så ingenting av relevans er misforstått.. Anonymkode: 19a32...3f5 Men du skjønner, enkelte menn MÅ mansplaine hva kvinner eeeegentlig føler 🤣 Anonymkode: ddaeb...7b1 20 17
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #10 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du skjønner, enkelte menn MÅ mansplaine hva kvinner eeeegentlig føler 🤣 Anonymkode: ddaeb...7b1 Tilfeldigvis er disse mennene ofte blant de som ikke blir valgt... Anonymkode: a9e17...27a 9 16
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #11 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tilfeldigvis er disse mennene ofte blant de som ikke blir valgt... Anonymkode: a9e17...27a Ikke sant? De projiserer sine egne problemer på andre. Ganske kjent taktikk. Anonymkode: ddaeb...7b1 8 5
Trolltunge Skrevet 12. september 2024 #12 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke sant? De projiserer sine egne problemer på andre. Ganske kjent taktikk. Anonymkode: ddaeb...7b1 De skaper og opprettholder sine problemer også. Å være usikker ovenfor det motsatte kjønn og ha ingen erfaring med det motsatte kjønn, samt ikke oppleve interesse fra det motsatte kjønn, er absolutt vanlig for unge mennesker. For unge kvinner også. Velger man likevel å gå på for å ta utdanning og skape seg et liv ordner dette seg for de aller aller fleste etterhvert som de utvikler seg, modnes og får bedre selvfølelse. Velger man derimot å bli sinna og bitter over at kvinner ikke hoppet på deg fra du var 15, 18, 20, 23 år har man derimot tatt et valg som medfører at problemet vedvarer. Ingen kvinner vil ha menn som hater og forakter kvinner. Slikt skyr vi, uansett alder. 12 11
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #13 Skrevet 12. september 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): De skaper og opprettholder sine problemer også. Å være usikker ovenfor det motsatte kjønn og ha ingen erfaring med det motsatte kjønn, samt ikke oppleve interesse fra det motsatte kjønn, er absolutt vanlig for unge mennesker. For unge kvinner også. Velger man likevel å gå på for å ta utdanning og skape seg et liv ordner dette seg for de aller aller fleste etterhvert som de utvikler seg, modnes og får bedre selvfølelse. Velger man derimot å bli sinna og bitter over at kvinner ikke hoppet på deg fra du var 15, 18, 20, 23 år har man derimot tatt et valg som medfører at problemet vedvarer. Ingen kvinner vil ha menn som hater og forakter kvinner. Slikt skyr vi, uansett alder. Vel. Menn har ikke hoppet på meg da jeg var 15, 18, 20 eller 23. Eller nå. Ganske vanlig. Anonymkode: ddaeb...7b1 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #14 Skrevet 12. september 2024 Trolltunge skrev (15 minutter siden): De fleste kvinner tar absolutt ikke til takke. Vi vraker heller perfekte menn om det ikke er riktige følelser enn vi tar til takke med noe annet enn den vi får riktige følelser for. Virker absolutt som menn er dem som tar til takke altfor ofte. Vi kvinner er jevnt over notoriske i vår jakt etter ekte kjærlighet. Vår hellige gral. 😄 Det er helt utrolig hvordan noen menn innbiller seg at vi tenker. ENIG! Ingen følelser som får meg til å tro at jeg har fått fingrene i den beste mannen som fins=ingen forhold. Selvfølgelig foregår det en UBEVISST prosess der man faller for en type man normalt sett har sjans på, men det er da ekte følelser og ikke noe ta til takke med. Selv om jeg er godt voksen synes jeg det er litt trist å vite at menn tenker sånn, at de konstant måler oss etter en skala og at det alltid var noen andre de heller ville hatt dersom de bare selv var kjekkere/bedre. Trodde virkelig at menn også ble betatt og forelsket i individer og hele mennesker men virker ikke sånn på argumentasjonen her inne. Anonymkode: 269b9...474 8 7
Trolltunge Skrevet 12. september 2024 #15 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel. Menn har ikke hoppet på meg da jeg var 15, 18, 20 eller 23. Eller nå. Ganske vanlig. Anonymkode: ddaeb...7b1 Ja det er vanlig. For begge kjønn. Likevel ser vi ikke samme sinnet mot menn fra kvinner som ikke får en oppmerksomhet en del menn av en eller annen mystisk årsak mener at de skulle fått, fordi noen andre opplever å få det. Livet er ikke rettferdig, og det virker kvinner å forstå bedre enn menn. Ikke kan man konsekvent sammenligne seg med de heldigste på ulike felt heller, men bør åpne øynene for at det å være usikker og ikke bli sett er et vanlig problem for svært mange. Også for kvinner. Det vil bestandig være menneske som er penere, rikere, mer intelligent, heldigere, og så videre. Det er ikke dem man må sammenligne seg selv med, og å rase over slikt hjelper på ingen måte. Da bryter man bare seg selv ned. Resten av verden går videre likevel. Man sørger bare for at man selv ikke gjør det ved å få et slikt bittert fokus. 12 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #16 Skrevet 12. september 2024 Gorgonzola skrev (36 minutter siden): Tror du har misforstått dette. Kvinner går bevisst etter topp 20 prosent av menn (cirka tall), noe som betyr at flertallet av kvinnene enten tar til takke med den resterende 80 prosenten eller lever alene, noe rundt 25 prosent av menn synes er veldig synd. Se svaret over, du har også misforstått. Det er jo noe dere bare kan si, uansett ha kvinner sier? Ord mot ord Hva kvinner føler for mannen sin, partneren sin, har ingenting å gjøre med at det er vanskelig å bli interisert over en app med masse ukjente menn du ikke har annet inntrykk av enn en profil som kanskje sier dere ikke passer sammen. Du må forstå menneskelige feil, og hvor mye feil bilder kan ødelegge, og hvor mye kroppspråk kan bidra når noen faktisk møtes, da uten for app. Kunne ønske app ikke ble brukt som noen god undersøkelse da det er kjempe mye som sier imot at det er. Anonymkode: ec1b4...68d 5 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #17 Skrevet 12. september 2024 Trolltunge skrev (20 minutter siden): De skaper og opprettholder sine problemer også. Å være usikker ovenfor det motsatte kjønn og ha ingen erfaring med det motsatte kjønn, samt ikke oppleve interesse fra det motsatte kjønn, er absolutt vanlig for unge mennesker. For unge kvinner også. Velger man likevel å gå på for å ta utdanning og skape seg et liv ordner dette seg for de aller aller fleste etterhvert som de utvikler seg, modnes og får bedre selvfølelse. Velger man derimot å bli sinna og bitter over at kvinner ikke hoppet på deg fra du var 15, 18, 20, 23 år har man derimot tatt et valg som medfører at problemet vedvarer. Ingen kvinner vil ha menn som hater og forakter kvinner. Slikt skyr vi, uansett alder. Å de må ikke utdanne seg mye heller. Yrkesfaglige og butikkarbeidere, får kjærester og barn. Handler mest om å være en fin person ja og også være heldig å møte noen ting går godt med, tror mange undervurderer at det kan ta tid og er normalt. Anonymkode: ec1b4...68d 3 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #18 Skrevet 12. september 2024 Viser man kvinner bilder av tilfeldige menn er det nok få som anses som kjekke. Derfor funker ikke Tinder osv. for menn flest. Blir man kjent i virkeligheten blir det noe annet, og flertallet av menn er gode nok. Det eneste som kan være krise som mann er å være sjenert, for da er man i praksis uattraktiv uavhengig av andre egenskaper. Anonymkode: f2e89...c44 2
Trolltunge Skrevet 12. september 2024 #19 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Viser man kvinner bilder av tilfeldige menn er det nok få som anses som kjekke. Derfor funker ikke Tinder osv. for menn flest. Blir man kjent i virkeligheten blir det noe annet, og flertallet av menn er gode nok. Det eneste som kan være krise som mann er å være sjenert, for da er man i praksis uattraktiv uavhengig av andre egenskaper. Anonymkode: f2e89...c44 Vi kvinner er elendige på å vurdere menn ut fra bilder. Det tar bort omtrent alt av verktøy vi har for å vurdere hvordan en mann er som person, og derfor også for å vurdere om han er attraktiv for oss. Derfor er det helt tragisk at Tinder- statistikker gis noen som helst betydning. Å være veldig sjenert er en hemsko for både menn og kvinner. 13 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #20 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viser man kvinner bilder av tilfeldige menn er det nok få som anses som kjekke. Derfor funker ikke Tinder osv. for menn flest. Blir man kjent i virkeligheten blir det noe annet, og flertallet av menn er gode nok. Det eneste som kan være krise som mann er å være sjenert, for da er man i praksis uattraktiv uavhengig av andre egenskaper. Anonymkode: f2e89...c44 Syns ikke sjenert er helt krise, men for noen er det det. Men andre ting kan også være det, varierer fra kvinne til kvinne. Jeg liker sjenerte menn over de som er coocky, foreksempel. Å jeg er sjenert, hadde vært rart om jeg dømte andre sjenerte. Men er enig i at det gjør det kanskje vanskeligere og er sikkert greit å jobbe med. Anonymkode: ec1b4...68d 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå