Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I stad oppdaget jeg at mannen kastet vår 3 mnd gammel baby i været. Jeg fikk helt panikk, og spurte hva han gjorde, han sa han ville leke med henne og at hun likte det. Han er fantstisk engasjert far, men han glemmer liksom ofte at hun er liten 😣 er dette noe vi bør sjekke hos lege? Hun virket jo helt fin, men blir jo redd det kan ha påvirket henne. Han syns selvfølgelig jeg overreagerer, og kanskje jeg gjør det. Men livredd noe skal skje med henne 😭 en ting er shaken baby syndrom, men nakken er jo heller ikke så sterk enda.

Anonymkode: 42635...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går bra..du ville nok merke om nakken hadde vært knekt. Så lenge jan ikke kastet henne hardt mot hode i taket går det bra

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I stad oppdaget jeg at mannen kastet vår 3 mnd gammel baby i været. Jeg fikk helt panikk, og spurte hva han gjorde, han sa han ville leke med henne og at hun likte det. Han er fantstisk engasjert far, men han glemmer liksom ofte at hun er liten 😣 er dette noe vi bør sjekke hos lege? Hun virket jo helt fin, men blir jo redd det kan ha påvirket henne. Han syns selvfølgelig jeg overreagerer, og kanskje jeg gjør det. Men livredd noe skal skje med henne 😭 en ting er shaken baby syndrom, men nakken er jo heller ikke så sterk enda.

Anonymkode: 42635...a31

https://nhi.no/sykdommer/barn/omsorgssvikt-og-barnemishandling/shaken-baby-syndrom

Man fillerister ikke så små barn, de kan få alvorlige nakkeskader og andre skader. 

Anonymkode: 4d9d8...10d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes hun er altfor liten til så røff lek, ja. Nakken er svak på så små barn.

Det gikk nok bra, men faren kan godt slutte med det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det gikk nok bra, men helt unødvendig altså. Tenker mest på nakke. 

Hodeskade skal det mer til. Shaken baby er risting frem og tilbake med stor kraft (nokså omdiskutert denne diagnosen også) 

Anonymkode: 505f4...080

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://nhi.no/sykdommer/barn/omsorgssvikt-og-barnemishandling/shaken-baby-syndrom

Man fillerister ikke så små barn, de kan få alvorlige nakkeskader og andre skader. 

Anonymkode: 4d9d8...10d

Filleriste? Hvor har du det fra? Snakk om å gjøre en fjær til fem høns 😂 Filleristing er mishandling, lek er det ikke. Men jeg hadde aldri kastet et barn opp i luften selv, så du trenger ikke å tro at jeg gjør sånt. 

Anonymkode: 90d93...41e

• Liker 2
Skrevet

Kaste i været høres voldsomt ut og bør nok ventes med. Løfte høyt opp for så å slippe et halvt sekund og ta i mot på en dempet måte bør gå bra. Men ingen av delene er risting, så det er nok ikke hjernen du trenger å være redd for 

Anonymkode: 96507...855

Skrevet

Om barnet er helt upåvirket er det ingen fare. Barn med "shaken baby syndrom" er påvirket og har skader.

Men ja, litt vel røff lek for så liten.

Skrevet

Da min var 3 mnd var hun alt for svak i nakken til sånn type lek. De har tungt hode og svak nakke, de skal ikke kastes opp i lufta. Er dette noe han har gjort ofte? Om baby virker upåvirket ville jeg ikke kontaktet lege men snakk litt med mannen om å tilpasse leken til barnets alder.

Anonymkode: 5d846...723

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...