Gå til innhold

Hva slags sko til høsten ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg lurer litt på hva slags sko jeg bør kjøpe til sønnen min. Vet han trenger nye vintersko når den tid kommer.

Nå var han et par joggesko, et par tøysko og et par gummistøvler. Fremover tviler jeg på at det blir deilig å gå i joggesko. Det blir kaldt. 

Bør jeg kjøpe overgangsko? Hva bør jeg se etter? Er nordbjørn greit ? Hva slags sko synes dere er fint til høst og vår?

Eller er joggesko greit frem til vintersko sesongen begynner hvor man har eventuelt gummistøvler og ullsokker ?

Har ikke så god råd, så vil ikke kjøpe når jeg ikke trenger det, men tenker han kanskje trenger noe nå som kulda kommer.

Han er tre år og går i barnehagen. 

Anonymkode: f187f...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker overgangssko. Gummistøvler kun når det er veldig vått. Vår er 1,5 år. De bruker overgangsskoene daglig der. 

Anonymkode: abcfd...88a

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi bruker overgangssko. Gummistøvler kun når det er veldig vått. Vår er 1,5 år. De bruker overgangsskoene daglig der. 

Anonymkode: abcfd...88a

Hva slags overgangssko bruker dere ? 

Skrevet

Vi har vært godt fornøyd med Nordbjørn. Bor i Trøndelag, så her er det helt nødvendig med diverse overgangssko!

Anonymkode: cdad0...df9

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har vært godt fornøyd med Nordbjørn. Bor i Trøndelag, så her er det helt nødvendig med diverse overgangssko!

De har veldig har og stiv såle, ville ikke anbefalt de. 

Anonymkode: 93a7e...ac9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk for tips, nordbjørn har mye bra ja 😀 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Jeg lurer litt på hva slags sko jeg bør kjøpe til sønnen min. Vet han trenger nye vintersko når den tid kommer.

Nå var han et par joggesko, et par tøysko og et par gummistøvler. Fremover tviler jeg på at det blir deilig å gå i joggesko. Det blir kaldt. 

Bør jeg kjøpe overgangsko? Hva bør jeg se etter? Er nordbjørn greit ? Hva slags sko synes dere er fint til høst og vår?

Eller er joggesko greit frem til vintersko sesongen begynner hvor man har eventuelt gummistøvler og ullsokker ?

Har ikke så god råd, så vil ikke kjøpe når jeg ikke trenger det, men tenker han kanskje trenger noe nå som kulda kommer.

Han er tre år og går i barnehagen. 

Holder på med dette styret nå selv. Kommer an på hvor du bor. Bestilte overgangssko til eldste i går, men innser at de nye passer den lille måneden her før vi går over på cherrox. Bor du et sted med lang høst, ville jeg gått for overgangssko og cherrox. Eller om du har dårlig råd, bare gå for gummistøvler og ullsokker. 

Leser nå at ungen er 3, da elsker de jo å bare dasse rundt i støvler som oftest. Bruk ullsokker og gummistøvler og så cherrox når det blir kaldere. Vi dropper overgangsskoene for 3-åringen nå. Er unødvendig kostnad for bare én måned.

Anonymkode: 09b67...446

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags overgangssko bruker dere ? 

Vi bruker superfit sport 5 gtx. Mest bare fordi det er lettere å holde seg til ett merke enn å bytte, bommer mer på størrelsene da. Men som sagt, jeg tror ikke jeg ville gått for overgangssko til en 3-åring :) Ikke om du ikke har optimalt med penger!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Holder på med dette styret nå selv. Kommer an på hvor du bor. Bestilte overgangssko til eldste i går, men innser at de nye passer den lille måneden her før vi går over på cherrox. Bor du et sted med lang høst, ville jeg gått for overgangssko og cherrox. Eller om du har dårlig råd, bare gå for gummistøvler og ullsokker. 

Leser nå at ungen er 3, da elsker de jo å bare dasse rundt i støvler som oftest. Bruk ullsokker og gummistøvler og så cherrox når det blir kaldere. Vi dropper overgangsskoene for 3-åringen nå. Er unødvendig kostnad for bare én måned.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bruker superfit sport 5 gtx. Mest bare fordi det er lettere å holde seg til ett merke enn å bytte, bommer mer på størrelsene da. Men som sagt, jeg tror ikke jeg ville gått for overgangssko til en 3-åring :) Ikke om du ikke har optimalt med penger!

Jeg er helt uenig her, det er jo nettopp for de minste barna at støvler er med skadelig og tungt å gå med. Støvler for null støtte, sitter dårlig på foten og hindrer bevegelighet og naturlig gange. 

Er det noen gang man skal prioritere sko, så er det mens barna er små. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja han elsker gummistøvlene sine med dinosaurer på, så mulig han blir glad for det. Skal ihvertfall invistere i noen varme vintersko når den tid kommer. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Takk for tips , nei her renner det ikke over akkurat, så gummistøvler og ullsokker høres fint ut :D takk for tips 

Skrevet

Vi har brukt overgangsko fra våre startet i barnehagen. Nå går de på skolen begge to og vi tviholder på disse skoene. Vi har vært mest fornøyd med ponny og okaki til våre. De er passe tykke, holder vannet greit ute og har myk og fin såle.

Anonymkode: 88404...b6d

• Nyttig 1
Skrevet

Har overgangssko til min. Hun selv vil såklart gjerne gå i gummistøvler eller cherrox men hun er 2,5 år og får ikke bestemme det selv. Hun velger ut fra utseende og at ting er lett å ta på selv, ikke hva som er bra for føttene!

Jeg tror de vi har heter Ecco Urban. Fornøyd med de.

Anonymkode: 1a0ae...42b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser du  bare overser de svarene du ikke likte, hvorfor spørre da😅🙈 Er ditt barn det går utover.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ser du  bare overser de svarene du ikke likte, hvorfor spørre da😅🙈 Er ditt barn det går utover.

Jeg gikk og la meg, så har ikke lest noe mer før nå :)

Men jeg ender faktisk med å kjøpe overgangsko, det er mer praktisk mtp at vi er en del ute og er kanskje litt varmere enn de gummistøvlene. Det kan bli klamt og kaldt og alt mulig. 

Synes egentlig det var en unødvendig kommentar fra deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har alltid fire par sko tilgjengelig til barna her i Midt-Norge. Gummistøvler, cherrox, joggesko og overgangssko.  Elsker overgangsskoene fra Viking. Litt dyre, men får de ofte på salg både på Jollyroom og XXL.

Anonymkode: 09ec8...fa6

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har alltid fire par sko tilgjengelig til barna her i Midt-Norge. Gummistøvler, cherrox, joggesko og overgangssko.  Elsker overgangsskoene fra Viking. Litt dyre, men får de ofte på salg både på Jollyroom og XXL.

Anonymkode: 09ec8...fa6

Viking har jeg selv veldig god erfaring med, vi har kjøpt Viking windchill som var ganske bra:) det er vintersko da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Viking har jeg selv veldig god erfaring med, vi har kjøpt Viking windchill som var ganske bra:) det er vintersko da. 

Måtte sjekke ut hvilken det var, ser de har passform som støvler, selv foretrekker jeg ordentlige vintersko med borrelås og støtte til foten, men varme og tørre er de nok da:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Måtte sjekke ut hvilken det var, ser de har passform som støvler, selv foretrekker jeg ordentlige vintersko med borrelås og støtte til foten, men varme og tørre er de nok da:)

Synes de har ganske grei støtte pga det stive opp mot ankelen, men mulig det ikke går høyt nok før støvelen tar over 😅

Skrevet

Bruker ikke støvler så vi hadde overgangssko

Anonymkode: 21049...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ikke støvler så vi hadde overgangssko

Anonymkode: 21049...4d2

Det er kanskje lite regn hvor dere bor ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...