AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september Syns så mange sier "hømmøs" med engelsk uttale og det er vel ikke sånn det uttales på norsk? Det er jo en rett fra Midtøsten og hvordan det uttales på arabisk vet jeg ikke, men ikke hømmøs, ihvertfall 😂 Er vel mest naturlig å si hummus på norsk? Skjønner ikke hvorfor omtrent alt må uttales med engelsk uttale av enkelte, selv matretter som ikke er engelske? Fish and chips er noe annet siden det faktisk er en engelsk rett. Anonymkode: 0a1f4...7a8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september Enten man liker det eller ei så blir verden mer og mer global, og engelsk er et globalt språk. Sjeldent jeg tar ordet hummus i bruk da det smaker høgg, men tror jeg mikser mellom hummus og hømmøs. Anonymkode: 5d95d...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enten man liker det eller ei så blir verden mer og mer global, og engelsk er et globalt språk. Sjeldent jeg tar ordet hummus i bruk da det smaker høgg, men tror jeg mikser mellom hummus og hømmøs. Anonymkode: 5d95d...69f Jada, jeg vet det, men jeg syns det er dumt at "alt" skal uttales på engelsk, selv matretter som ikke er engelske. Jeg bare lurte på hvordan andre uttaler det. Er ikke et ord jeg bruker så ofte heller, men jeg sier hummus og lurte på om det er helt feil. Anonymkode: 0a1f4...7a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september Det er jo helt hjernedødt å si "hømmøs". Det normale er jo å uttale et ord med norsk uttale, eller i tråd med det språket ordet kommer fra. Man kaller jo ikke guacamole for "guækkæmåol", heller. Anonymkode: 4461a...60c 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #5 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo helt hjernedødt å si "hømmøs". Det normale er jo å uttale et ord med norsk uttale, eller i tråd med det språket ordet kommer fra. Man kaller jo ikke guacamole for "guækkæmåol", heller. Anonymkode: 4461a...60c Jeg er helt enig og det var litt derfor jeg startet tråden. Syns så mange sier hømmøs og jeg syns det høres så teit ut. Haha, man vet aldri om enkelte av de samme folka sier guækkæmåul 😂 Anonymkode: 0a1f4...7a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 12. september #6 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo helt hjernedødt å si "hømmøs". Det normale er jo å uttale et ord med norsk uttale, eller i tråd med det språket ordet kommer fra. Man kaller jo ikke guacamole for "guækkæmåol", heller. Anonymkode: 4461a...60c Guæckahmoley 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #7 Del Skrevet 12. september Sier «hommos» med ح. Samme H-lyd som i aHmed eller moHammed. ikke alle kan den lyden, om man ikke har det i morsmål. Så da foreslår jeg at man uttaler det hommos med O-lyd, ikkenoe U eller Ø 😂 Anonymkode: 1b08f...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #8 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sier «hommos» med ح. Samme H-lyd som i aHmed eller moHammed. ikke alle kan den lyden, om man ikke har det i morsmål. Så da foreslår jeg at man uttaler det hommos med O-lyd, ikkenoe U eller Ø 😂 Anonymkode: 1b08f...955 Da høres det plutselig ut som noe helt annet. Anonymkode: d2afc...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #9 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da høres det plutselig ut som noe helt annet. Anonymkode: d2afc...5f4 Viktig å ha nok M-er 😁 Anonymkode: 1b08f...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #10 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Viktig å ha nok M-er 😁 Anonymkode: 1b08f...955 Hommos! Sånn. Anonymkode: d2afc...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #11 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hommos! Sånn. Anonymkode: d2afc...5f4 Akkurat 😊 Anonymkode: 1b08f...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #12 Del Skrevet 12. september Sier det rett fram med U. Anonymkode: 30654...6ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #13 Del Skrevet 16. september Sier hummus med u-lyd, tror jeg. I alle fall ikke "hømmøs". Det blir litt som å si "sjardånn-ey" til Chardonnay. Utenlandske matretter/drikker bør enten uttales slik det gjør der det kommer fra, eller med en fornorska uttale. Engelsk uttale av noe som ikke er fra et engelskspråklig land høres bare dumt ut. Anonymkode: 1c3eb...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #14 Del Skrevet 18. september Jeg sier humus med sterk h. Sier det på arabisk liksom. Jeg sier også whackamole til guacamole Og fajitas på engelsk også som fajaitaz.... Anonymkode: 6a556...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå