GÃ¥ til innhold

Hadde du blitt sur med 🖕🖕 på melding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert hvis sønnen eller datteren hadde sendt 🖕🖕🖕 på melding på deg hvis han / henne ikke fikk viljen sin? 

Anonymkode: 1f9c5...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt: "🖕til deg også"

Anonymkode: df87a...8b8

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg aksepterer ikke sånt, verken skriftlig eller muntlig. 

Anonymkode: 4dddf...58f

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Han hadde nå værtfall ikke fått viljen sin av det. Tror ikke jeg hadde svart på melding, men heller minnet han på det med folkeskikk når vi var sammens igjen.

(Og hvis det ikke er en engangshendelse men et gjentakende mønster, så er det teknisk sett MIN telefon han bruker, så jeg forventer at den brukes til normal kommunikasjon. Det er lov å være sur, men ikke ufin. Blir det for utfordrende for ungen, så får han nøye seg med noe 10år gammelt ræl fra rotskuffa)

Anonymkode: 68351...1c1

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde ikke aksepterte bedt han/hun komme hjem med engang til en samtale der vi snakker om dette

• Liker 1
Skrevet

Hadde reagert med å inndra telefonen en tid.

Anonymkode: c7704...7ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ærlig talt bare ikke svart - ei heller lagd noen sak ut av det.

Anonymkode: aae6b...67a

• Liker 8
Skrevet

Banning er ikke akseptert, verken skriftlig eller muntlig. Hadde ikke tatt bryet med å besvare en sånn melding, men hadde tatt en prat med avkommet ved første og beste anledning.

Anonymkode: 9ac18...981

• Nyttig 2
Skrevet

Da hadde jeg blitt bekymret for manglende impulskontroll. Vet ikke hva jeg hadde sagt eller gjort, vanskelig å se for seg når man ikke har opplevd det. 

Anonymkode: 8a13b...587

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg blitt bekymret for manglende impulskontroll. Vet ikke hva jeg hadde sagt eller gjort, vanskelig å se for seg når man ikke har opplevd det. 

Vet ikke om man sksl hoppe i manglende impulskontroll- konklusjon sånn med en gang om det ikkje har vært et problem tidligere. 

Da fratar du ungen ansvaret for å oppdatere seg ordentlig også. 

Tenker heller set kan ha litt med grensesetting, de vet hva se gjør, men bil se hva du gjør . Klarer se å vippe deg av pinnen? 

Anonymkode: 023bc...9da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En liten samtale om det når hen kommer hjem. Dersom det gjentar seg konfiskeres telefonen for en tid. 

Anonymkode: baffd...6ce

Skrevet

Da er det vel på tide å si nei litt oftere så de blir vant. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på alderen på barnet. Ville mest sannsynlig latt det gå forbi i stillhet. 

Anonymkode: 59153...728

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde nok ikke brydd meg noe særlig, men spurt om hun virkelig tenkte at hun kom til å få viljen sin ved å være barnslig. Hadde ellers latt vær å gjøre en big deal ut av det. For det er det jo i bunn og grunn ikke. 

Anonymkode: 5ded7...4bc

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke brydd meg eller gitt det noe oppmerksomhet i det hele. 

Hvis det var 2% sannsynlighet for at barnet ville fått viljen sin, så ville den nå vært 100% usannsynlig - noe barna mine vet utmerket så de hadde aldri sendt noe slikt. De vet et nei er et nei - og ikke en forhandlingsposisjon. 

Anonymkode: 0f924...0e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barn skal ikke ha stort av impulskontroll. De er ikke ferdig utviklet. De kan ikke noe om selvkontroll og regulering av følelser som deres mor og far ikke har lært dem.

Voksne derimot skal ha absolutt kontroll over sine handlinger 100% av tiden. Ellers er de reellt farlige.

Som du ser av tråden her er den bevist og kontrollert valgte handlingen til mange voksne det ravende gale «jeg skal straffe deg, muhahaha!» 

Jeg er ikke det minste urolig for et barn som viser fingeren. Jeg er alvorlig bekymret for barn som er under «omsorgen» til voksne som er så sadistiske at de liker å straffe barn. De barna har det ikke godt, og det går dem ikke godt. Man kan bare håpe de som voksne kutter all kontakt med sitt biologiske opphav og selv blir bedre mennesker.

Anonymkode: 3b35e...9cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blitt sur? 
Nei, jeg hadde gått til ansiktet hans å spurt hva som skjer siden han tror det er greit å skrive sånn til sin egen mor! 
Også hadde jeg bedt han fint om å finne seg et annet sted å få penger ifra for hos meg får han ikke noe mer før han har lært seg å oppføre seg. 
Heldgvis ville han aldri giort noe sånt 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde spurt hva hun trodde hun ville oppnå med å sende det. 

Anonymkode: dc09a...715

• Liker 3
Skrevet

kommer an på om det er humoristisk eller surt ment.

Vi kan ha en ganske svart humor i vår familie.

Anonymkode: a42a9...f15

• Liker 2
Skrevet

Kommer jo helt an på kontekst. Hvis mine velfungerende barn hadde sendt det, så hadde jeg nok bare latt det passere i stillhet. Akkurat som når de kalte meg bæsjemamma som 3-åring.

Er det del av et større problem med respekt så er det annerledes 

Anonymkode: 74080...06b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...