Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min har fått alzheimer, han er samboer og har vært det lenge. De har ikke felles barn og min mor er død. For noen år tilbake skrev de en fremtidsfullmakt hvor jeg tror at barna deres ble nevnt, jeg og samboeren sitt barn. Klarer ikke å huske hva som stod der da jeg ikke tenkte over sykdom. Nå har jo dette kommet på og jeg er veldig redd for hva som skjer videre. Kunne egentlig tenkt meg å få innsyn i økonomi da faren min har begynt å gjøre ganske mye rart med innkjøp og diverse. Har noen av dere noen råd eller erfaringer? Kvier meg veldig til å ta opp dette og vet ikke hva jeg skal si. 

Anonymkode: aceae...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette holder da vel samboeren hans styr på?

Anonymkode: f3d0b...326

Skrevet

I fremtidsfullmakten skal det være avtalt hvem som tar over ansvaret for økonomi og ting når den det gjelder ikke lenger er i stand til å ta vare på seg selv. Om det var deg, ville du vel visst om det.

Har man ikke laget en fremtidsfullmakt, skal kommunen ta ansvaret med å oppnevne en verge for å ivareta den sykes interesser. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Faren min har fått alzheimer, han er samboer og har vært det lenge. De har ikke felles barn og min mor er død. For noen år tilbake skrev de en fremtidsfullmakt hvor jeg tror at barna deres ble nevnt, jeg og samboeren sitt barn. Klarer ikke å huske hva som stod der da jeg ikke tenkte over sykdom. Nå har jo dette kommet på og jeg er veldig redd for hva som skjer videre. Kunne egentlig tenkt meg å få innsyn i økonomi da faren min har begynt å gjøre ganske mye rart med innkjøp og diverse. Har noen av dere noen råd eller erfaringer? Kvier meg veldig til å ta opp dette og vet ikke hva jeg skal si. 

Du får henvende deg til Statsforvalteren.

Anonymkode: 2e3fc...501

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 14.04):

Faren min har fått alzheimer, han er samboer og har vært det lenge. 

Naturlig at du snakker med samboer om dette.

Anonymkode: fdb36...c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...