Gå til innhold

Hvor lenge tenker du det er greit å sitte på kafe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For min del hadde jeg ikke fått ro til å konsentrere meg, og jeg hadde følt at jeg gjorde noe galt om jeg brukte kafeen til noe den ikke er ment til. Hadde følt det omtrent som å ta noen telefoner i frisørstolen etter frisøren var ferdig med håret mitt. 

Anonymkode: a6f2a...710

Studentene sitter med store øreklokker, støytette.

kjempehyggelig

Anonymkode: d7b52...7c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber aldri på kafé fordi jeg da føler et kjøpepress jo lenger jeg sitter.

Anonymkode: 679a4...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jeg får gnagsår på ræva. En times tid, kanskje to.

Noen steder er det lagt opp til å bruke mer tid, med sofagrupper osv., og er det gratis påfyll av kaffe, så må man nesten forvente at folk blir værende ei stund. Jeg innbiller meg at de håper på det også. Spiser frokostvaffel når de kommer, tar seg en baguett ved tredje gratis kaffepåfyll. Ny vaffel på sjette kaffekoppen... Så hjem til middag.

Er det travelt, må man nesten bruke vett, tenker jeg. Skal stedet overleve, må man nesten ha betalende gjester. En gjest som kjøper en kaffekopp og bolle, men opptar plass i timevis, vil føre til at de mister kanskje fire andre betalende gjester. Kaffe+bolle, 70 kr? Som et rimelig alternativ til mye annet. Hver dag, året rundt. Kanskje bare èn person, og tapet er ikke digert. To personer, tre... Det blir fort kostbart. Da har de ikke gratis påfyll. De trenger at folk kommer og går.

Anonymkode: 07742...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs, men stort sett ikke mer enn én time. Jeg føler at det er nok når jeg har fått spist maten min og slappet av litt. Hvis jeg er sammen med andre så kan det gå litt lenger tid, men jeg går stort sett på kafé alene.

Da jeg studerte klarte jeg ikke å sitte på kafé og studere. Det ble for mye bråk og bevegelse, så jeg fikk ikke ro til konsentrere meg.

Jeg synes for øvrig at det er litt tåpelig med de som sitter på kafé lenge kun fordi det er gratis påfyll. Så tar de opp plassen som betalende kunder kunne ha hatt, bare for gratis kaffe.

Anonymkode: 2f662...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmekontor og går en gang i blant. Kjøper meg da kaffe jeg bruker 1-2 timer på + lunch etterpå. Kan fort sitte der i 4-5 timer og ofrer ikke en tanke om at jeg ikke burde sitte der. 
Psyken min trenger å være ute blant folk og jeg legger igjen penger. Bor på et forholdsvis lite sted så det er heller ikke fullt, så opptar ikke noe bord for noen som hadde betalt mer enn meg.

Anonymkode: 80def...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vel litt taper om man sitter og må slå ihjel tid på en café? Når man har spist og drukket opp bør man ha noe annet å ta seg til? Ikke så fordømt artig? Eller komfortabelt? 

Anonymkode: 4c205...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man er vel litt taper om man sitter og må slå ihjel tid på en café? Når man har spist og drukket opp bør man ha noe annet å ta seg til? Ikke så fordømt artig? Eller komfortabelt? 

Anonymkode: 4c205...413

Skjerp deg! Ikke alle er som deg. Noen får det sosiale ved å gå på cafe. Slik som jeg. Når man bor alene og går mye alene,føler seg ensom,så er det kjekt å føle at man er i et fellesskap.

Dessuten er å sitte å studere folk som er der,gøy. Jeg lager historier om dem i hodet og prøver å finne ut ting om dem . 

Anonymkode: 64e92...155

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer er hvertfall innafor om du har kjøpt mer enn en kopp kaffe.

Anonymkode: afb3d...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 16.20):

Jobbe?? på kafe???? 😜

Studere??? på kafe??? 🤪

SLAPPE AV????? på kafe???  🤣

Anonymkode: 16093...ce7

Antar de fleste her inne forveksler cafe med resturant. Antagelig fordi McDonalds er favoritt resturanten. 

Det er vanlig og normalt å slappe av med en kaffekopp og noe enkelt å spise, mens man knoter litt på pcen med jobb eller studier på cafe. 

Anonymkode: 356d9...817

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å oppta et bord i mange timer hvis jeg kun hadde kjøpt en kaffe og kake feks, de er en bedrift som trenger å tjene penger for å overleve.

Anonymkode: 7f91d...a91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg trenger å jobbe med noe i mellom noen avtaler (og jeg ikke rekker hjem i mellomtiden), så setter jeg meg heller på biblioteket. Der er det iaf stille i motsetning til på en café. Skjønner ikke folk som klarer å studere i et mylder av folk på en café

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks en time, kanskje 1,5. Da kjøper jeg drikke/mat flere ganger.

Anonymkode: f3c2c...328

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senior skrev (På 12.9.2024 den 16.10):

Null tid for meg. En av mine store skrekkscenarioer er å ende opp på kafe sammen med de andre pensjonistene. Jeg rasker fort forbi når jeg ser dem på storsenteret. Min gjenstående tid på jorda er for verdifull til denslas dagdriveri . . . .

Det finnes da kafeer hvor folk har et liv utenom og som ikke er erstatning for et nitrist liv… 

Anonymkode: b1797...714

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ikke sånn som pleier å sitte hele dager, men noen ganger så liker jeg å gå ut til lunsj og lufte meg litt. 

Kan vel bli et par timer, kjøper kontinuerlig mens jeg sitter der. 

På et sted jeg liker å gå, og kanskje til og med ta med noen pils på en fredag, så har jeg et favorittbord med god stor sofa og plass til flere. Der kjenner jeg på at det er på tide å gå når det begynner å komme flere folk. For jeg gidder ikke sitte på sånn barkrakk i vinduet 😜

Anonymkode: 6ecd1...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 13.57):

Travelt sted som blir helt fullt deler av dagen. 
Du kjøper en kaffe og bolle/rundstykke f eks. Hvor lenge tenker du at det er ok å oppta et bord da? 

Ha med pc og ha hjemmekontor flere timer? 
Studere en hel dag? 
Spise og slappe av og være der maks 2 timer? 

Hva tenker du er ok? 
Når det er fullt, mister stedet gjester siden det ikke er plass. 

Ikke ok å sitte der en hel dag hvis du bare tar en kaffekopp. Skal du studere, får du gå på bibilioteket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 13.57):

Travelt sted som blir helt fullt deler av dagen. 
Du kjøper en kaffe og bolle/rundstykke f eks. Hvor lenge tenker du at det er ok å oppta et bord da? 

Ha med pc og ha hjemmekontor flere timer? 
Studere en hel dag? 
Spise og slappe av og være der maks 2 timer? 

Hva tenker du er ok? 
Når det er fullt, mister stedet gjester siden det ikke er plass. 

Viss det er fullt og stor pågang, maks ett par timer, kanskje ikke mer enn halvannen egentlig.. Med mindre man kjøper flere runder med mat etc og er en god kunde, men det har ikke jeg hverken behov for eller råd til egentlig 😅

God plass og liten pågang, sitter med god samvittighet så lenge jeg vil (forutsatt at ingen ber meg om å dra) og kjøper noen kaffe og litt småting her og der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 16.20):

Jobbe?? på kafe???? 😜

Studere??? på kafe??? 🤪

SLAPPE AV????? på kafe???  🤣

Anonymkode: 16093...ce7

Jeg tror ikke det finnes en kafé som motsetter seg at du skal beregne bedriften deres som en arena for avslapning. Gjør du?

Anonymkode: 6d58c...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen ord fra en som tidligere drev en kaffebar i Oslo. 

Merk dere ordet tidligere. 

Vi ble kjent for god kaffe, gode panini og hyggelige priser. Og det kom mange gjester. Problemet var at de ble der lenge. Veldig lenge. Barselgrupper som kjøpte 1 kaffe hver, og satt og pratet i 2-3 timer. Mens de samtidig ville ha varmet opp barnemat, uten å betale for det. Og dynget ned toalettet i stinkende bleier. Studenter kom med pc og satt der i timesvis, etter å ha kjøpt en kaffe til 30 kroner. 

Kaffebaren eksisterer ikke mer. 

Hvorfor tror dere vi ikke overlevde?

Anonymkode: 2c3b9...880

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafeer som har gjester som sitter dagen lang og knapt kjøper noe vil gå i minus ganske fort. Dette har jeg snakket med folk jeg kjenner som driver med kafe om. Det er utrolig hvor berettiget mange føler seg ovenfor dem, og nesten behandler lokalene som sin egen stue. Jeg aner ikke hvor akkurat denne frekkheten kommer fra.

Selvfølgelig skal en få slappe av og kose seg på kafe, men også ha litt etikette i bakhodet for hvor du er og å kjenne en viss besøkelsestid. Det er, tross alt, ikke drevet på veldedighet. Da er det bedre å oppsøke frivillige plasser som er rettet mot akkurat det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...