Gå til innhold

Hvor lenge tenker du det er greit å sitte på kafe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Travelt sted som blir helt fullt deler av dagen. 
Du kjøper en kaffe og bolle/rundstykke f eks. Hvor lenge tenker du at det er ok å oppta et bord da? 
 

Ha med pc og ha hjemmekontor flere timer? 
Studere en hel dag? 
Spise og slappe av og være der maks 2 timer? 
 

Hva tenker du er ok? 
Når det er fullt, mister stedet gjester siden det ikke er plass. 

Anonymkode: d7b52...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter akkurat så lenge det passer meg, og levner det ikke en tanke.

Anonymkode: a216d...c2d

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter der det er gratis påfyll og da kan jeg sitte så lenge det er noe i koppen. Kan fort bli et par timer det. Er det stille så kan jeg sitte enda lenger, men er det ingen ledige bord og det kommer flere folk så kan jeg motvillig dra. 

Anonymkode: 64e92...155

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter til jeg har spist eller drukket opp. Kafe er ikke stedet for studier eller jobb.

 

Anonymkode: a32c6...b10

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor kan man ta hjemme eller et egnet sted. Ikke på cafe. Man kan så klart sjekke eposten raskt eller noe enkelt, men ikke sette seg ned med tanke på å jobbe i flere timer. Det er skikkelig uhøflig!

Men ellers så ser jeg ikke på klokka. Er man i godt selskap er det ihvertfall helt innenfor å sitte ett par timer og skravle mens man spiser 😊 Selv sitter jeg vanligvis opp mot en times tid.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter til jeg er ferdig. Er det lunsj med venner, så kan det lett gå et par timer. 
 

Jeg syns ikke at det er ok å okkupere bord på en travel kafé hele dagen for å bruke det som studiested/hjemmekontor. Det er frekt både overfor andre potensielle gjester og spisestedet. Sistnevnte taper garantert penger på de som gjør det, for det er absolutt ikke en sammenheng mellom å bruke en kafé som lesesal og å handle hos kafeen.

Anonymkode: 5d168...230

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg sitte der en stund fordi jeg venter på noe eller noen, så enten kjøper jeg mer underveis eller går før det blir så fult at jeg fratar de nye betalende gjester. Deler gjerne bord med noen om de spør. 

Anonymkode: a9379...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig kafé 1 time, maks 1.5. De få gangene jeg går på kafé er det for at jeg trenger noe å spise mens jeg er på farten. Hvorfor sitte der å jobbe? 

Anonymkode: a6f2a...710

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på cafe mange ganger i flere timer pga studier. Stedet jeg studerte hadde rett og slett ikke nok plasser til alle studentene og man måtte finne alternativer, og nærmeste bibliotek ble fort stappfulle av samme grunn. Kjøpte jo mer en bare en kaffe og bolle da. Fort ble det både frokost og lunsj, og mer kaffe imellom. Det er da ikke noe mindre enn ev. nye besøkende.  

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter til det jeg har kjøpt er tomt.

Kafe er bare et letter og mindre formelt spisested enn restaurant. Det er ikke en samling av border som tilfeldigvis selger mat og drikke. Det er et sted  som selger enkel mat og drikke, som da også har border slik at du slipper å stå mens du inntar dette. Dvs. hvis du verken spiser eller drikker forlater du sitteplassen og lar andre som skal spise eller drikke bruke dem.

Anonymkode: fd702...f01

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-60 min. Men så har jeg et liv da+eget hus å oppholde meg i.

Anonymkode: 7b3a2...c72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafe er for meg langt mer enn " et sted å spise og drikke" . Det er sosial arena på dager jeg føler meg ensom, det er et " gjemmested" når dagen er traurig og det er et pustepausested og avbrekk fra resten av verden. Så det at jeg spiser og drikker noe er bare en biting for at jeg skal få sitte der en stund. 

Anonymkode: 64e92...155

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null tid for meg. En av mine store skrekkscenarioer er å ende opp på kafe sammen med de andre pensjonistene. Jeg rasker fort forbi når jeg ser dem på storsenteret. Min gjenstående tid på jorda er for verdifull til denslas dagdriveri . . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tålmodighet til å sitte lenge så det blir til det jeg har kjøpt er spist og deukket opp, kanskje litt lenger om selskapet er veldig hyggelig og stedet er rolig.

Jo mer aktivitet stedet har jo raskere forsvinner jeg også. Jeg orker ikke typisk caféstøy, bråk, ungehyl, telefonlyder og folk som prater høyere og høyere i en kakafoni av lyd er helt horribelt synes jeg. 

Anonymkode: 3045f...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe?? på kafe???? 😜

Studere??? på kafe??? 🤪

SLAPPE AV????? på kafe???  🤣

 

 

Anonymkode: 16093...ce7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

senior skrev (15 minutter siden):

Null tid for meg. En av mine store skrekkscenarioer er å ende opp på kafe sammen med de andre pensjonistene. Jeg rasker fort forbi når jeg ser dem på storsenteret. Min gjenstående tid på jorda er for verdifull til denslas dagdriveri . . . .

Å gidameg! 

Anonymkode: 64e92...155

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at med mindre man jevnlig kjøper seg en ny kaffe eller noe, sitter man max 20 minutter etter man er ferdig å spise/drikke.

Anonymkode: 85e4a...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På en vanlig kafé 1 time, maks 1.5. De få gangene jeg går på kafé er det for at jeg trenger noe å spise mens jeg er på farten. Hvorfor sitte der å jobbe? 

Anonymkode: a6f2a...710

Hvorfor ikke?

Anonymkode: a216d...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: a216d...c2d

Fordi spisestedet trenger litt sirkulasjon av gjester for å overleve. 
Fordi det er kjipt å sitte og ha det hyggelig på kafe,  når det er «lesesal-stemning» rundt 

Fordi du kan betale for å leie et kontor selv eller sitte hjemme. 
 

Anonymkode: d7b52...7c3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...