Gå til innhold

Trening og Isotretinoin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊

Jeg trener crossfit aktivt, og er generelt litt over snittet aktiv. Nå skal jeg begynne på isotretinoin, og er spent på om dette vil påvirke treningen. Noen som har noen erfaringer her?

Anonymkode: a77af...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble veldig plaget med stølhet! Klarte nesten ikke å gå ned trappa ol 😅

Anonymkode: 81720...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble veldig plaget med stølhet! Klarte nesten ikke å gå ned trappa ol 😅

Anonymkode: 81720...594

Usj… husker du hvor stor dose du gikk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien som drev aktivt med idrett, sa at han merket at progresjonen stoppet opp. Tror han merket det i leddene og. Jeg har tatt kuren selv, men jeg var syk fra før, så vet ikke om det gjorde meg dårligere. 

Anonymkode: 78208...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

hei! slenger meg på denne tråden:)))

jeg tok en iso-kur i 2017 (6 mnd??). syntes det var grusomt. var nødt til å slutte med løping totalt, da jeg fikk store smerter og inflammasjon i legger/akilles. gikk konstant med dyp smerte «inni ledd». fikk også smerter i ben og leggkramper om natta. 

nå er situasjonen sånn at jeg må ta kuren på nytt, som voksen. jeg er godt trent, veldig aktiv og jobber med organisert idrett. og det vil være fullstendig uaktuelt å gjennomgå hele kuren om smertene er like intense, og begrensende. legen har fortalt meg at mylagier (smerte) kan være værre hos ungdom. 

har ikke bestemt meg om det er verdt det på nytt, da jeg per nå er i en intens treningsperiode og ikke kan begynne kuren før om noen uker uansett. 

huden blir tørr som rakkern, men det er bare å smøre og aldri forlate leppepomaden. 

Anonymkode: 096ef...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hei! slenger meg på denne tråden:)))

jeg tok en iso-kur i 2017 (6 mnd??). syntes det var grusomt. var nødt til å slutte med løping totalt, da jeg fikk store smerter og inflammasjon i legger/akilles. gikk konstant med dyp smerte «inni ledd». fikk også smerter i ben og leggkramper om natta. 

nå er situasjonen sånn at jeg må ta kuren på nytt, som voksen. jeg er godt trent, veldig aktiv og jobber med organisert idrett. og det vil være fullstendig uaktuelt å gjennomgå hele kuren om smertene er like intense, og begrensende. legen har fortalt meg at mylagier (smerte) kan være værre hos ungdom. 

har ikke bestemt meg om det er verdt det på nytt, da jeg per nå er i en intens treningsperiode og ikke kan begynne kuren før om noen uker uansett. 

huden blir tørr som rakkern, men det er bare å smøre og aldri forlate leppepomaden. 

Anonymkode: 096ef...635

Hei! TS her;

Jeg måtte avbryte en kur etter 1-2 mnd i 2016 av samme bivirkninger som deg. Det var bare ikke verdt det den gangen + forhøyede leverprøver som tilsa at jeg måtte slutte uansett.

Nå har jeg tatt iso i snart en uke, men dvs: bare 4 tabletter da jeg skal ta 20mg annenhver dag denne gangen. Må da beregne en kur på 8-12 mnd minst, som hudlegen sa. Med lav dosering håper jeg å slippe unna de styggeste bivirkningene, men jeg har allerede fått vondt i korsrygg - men til nå er det levbart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på iso, kunne trene som normalt og løpe, merket det ikke på kroppen i form av noe smerter. Skal nevnes at jeg gikk på lav dose (1 tablett om dagen) og videre glemte tablettene mine. Kanskje i snitt 1-2 ganger i uken. 

Anonymkode: b8165...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har gått på iso, kunne trene som normalt og løpe, merket det ikke på kroppen i form av noe smerter. Skal nevnes at jeg gikk på lav dose (1 tablett om dagen) og videre glemte tablettene mine. Kanskje i snitt 1-2 ganger i uken. 

Hva mener du her? Tok du tablettene 1-2 glemte de på de andre dagene?😅

Hvor lenge sto du på iso - og hvordan ble resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg ble veldig preget, ble sykemeldt mot slutten av kuren (6 måneder). Fikk også en del andre bivirkninger også. Sleit ekstremt med rift på endetarmen. 

hadde:

• ledd og ryggsmerter
  • neseblod/tørr nese
  • Leppa mi var helt sprukket opp, selv om jeg brukte div. men det grodde aldri før lenge etter kuren var ferdig. 
  • Fikk et sår unner nesa, og det grodde ish 3 måneder etter kuren var ferdig. var super stygt
  • sov omtrent mer enn jeg var våpen, en form for depresjon
  • Tarm problemer (har det enda)
  • osv.

gått på kuren to ganger i 6 måneder, samt en liten på en måned. Har vært innom riksen og Haukeland hos hudlege der. Ble faktisk ikke bedre før jeg ble gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (1 time siden):

hei

jeg ble veldig preget, ble sykemeldt mot slutten av kuren (6 måneder). Fikk også en del andre bivirkninger også. Sleit ekstremt med rift på endetarmen. 

hadde:

• ledd og ryggsmerter
  • neseblod/tørr nese
  • Leppa mi var helt sprukket opp, selv om jeg brukte div. men det grodde aldri før lenge etter kuren var ferdig. 
  • Fikk et sår unner nesa, og det grodde ish 3 måneder etter kuren var ferdig. var super stygt
  • sov omtrent mer enn jeg var våpen, en form for depresjon
  • Tarm problemer (har det enda)
  • osv.

gått på kuren to ganger i 6 måneder, samt en liten på en måned. Har vært innom riksen og Haukeland hos hudlege der. Ble faktisk ikke bedre før jeg ble gravid. 

Shit.. det var heftige bivirkninger. Du er tøff som holdt ut! Jeg ble også mye bedre i svangerskapet mitt som var for 2,5 år siden, men etter ammeslutt eksploderte det, og er nå værre enn aldri før. Hvor stor dose gikk du på mtp så tøffe bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 time siden):

Hva mener du her? Tok du tablettene 1-2 glemte de på de andre dagene?😅

Hvor lenge sto du på iso - og hvordan ble resultatet?

Nei, glemte kanskje å ta tabletten en til to dager i uken. Er vimsete, og glemmer slike ting 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne trene helt som normalt, hadde ingen leddsmerter. Men det ser ut til at det er individuelt.

Anonymkode: 1c5a5...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kunne trene helt som normalt, hadde ingen leddsmerter. Men det ser ut til at det er individuelt.

Hvor stor dose sto du på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor stor dose sto du på 

Tror det var 30 mg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...