AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Dette er et langt, sippete innlegg. Mannen og jeg har vært sammen i ca 20 år. For omkring 15 år siden, begynte jeg med en hobby. Vil ikke nevne hva slags, da jeg muligens blir gjenkjent. Tok kurs og gjorde mye av det på fritida. De første årene var jeg veldig privat om innholdet i hobbyen (han visste nøyaktig hva hobbyen var, men ikke hva jeg gjorde med hobbyen). Jeg tenkte aldri over at han var direkte uinteressert og aldri spurte om å vite noe av det. Det var jo sånn jeg ville ha det. Så kom jeg inn i ei gruppe med flere likesinnede, og vi har begynt å vise/gi ut/dele det vi driver med. Jeg har med tida utvida hobbyen med flere kurs, og har blitt ganske hobby-begavet (om det er lov å skryte). De siste ti årene har jeg vært veldig åpen om hva jeg gjør i hobbyen (altså overhodet ikke privat lenger) om noen spør. Jeg er ikke den som bringer det på bane selv, jeg er ikke den typen person (annet enn her nå). Jeg bruker evnene blant annet til bursdager, bryllup ol., og har gjort det veldig barnevennlig og gøy på mange punkter, så barna har stooor glede av dette. På andre punkter er det beregna for den voksne garde. De siste årene så har jeg begynt å få "bestillinger" hvor jeg får brukt de ulike evnene, og jeg får betalt enkelte ganger det blir vist/gitt ut/delt. Jeg lever nå til dels av hobbyen, men aller mest er det gøy. Mannen har aldri visst innholdet i det jeg gjør. Det kan være fra OSS som f.eks del av gave, i bursdager, bryllup ol., men han vet likevel ikke innholdet. Jeg spør om han vil vite før det går videre, men han er da altså alltid opptatt. Så da går det til mottaker uten at han får vite. Spør jeg etterpå hvorfor han ikke ønska å vite, ikke engang spurte om å få vite, hvorfor han ikke viste interesse, så ser han på meg og spør, "ville du jeg skulle det?"... Barna elsker det, og hiver seg over det. De synes det er kjempegøy. Andre ganger er det for voksne, og da ville det vært ekstra fint om mannen viste interesse. Jeg krever ikke mye oppmerksomhet rundt det. Det er noe jeg driver med som hobby (og tjener attpåtil penger på det), akkurat slik som han har sin hobby. Jeg har barna til stede når jeg gjør hobbyen, han har ikke mulighet til det i sin hobby, så det er ikke det at han må være alene med barna eller lignende. Jeg er interessert i det han driver med, og både spør om det og stiller opp ved arrangementer for familie/par. Han har aldri stilt opp på noe av mitt, og sier at han må være hjemme med barna. Foreslår jeg barnevakt, så sier han at han ikke vil bruke opp "barnevakt-kvota" (enda jeg bruker av "kvota" for å delta på hans greier, noe han aldri har nevnt med et eneste ord). Vi har noe vanskelig for å få tak i barnevakt, så han har et poeng. Jeg synes likevel det er trist. Det tar ikke plass hos noen, det er ikke underholdning som f.eks en forestilling man må følge med på ol. Det krever veldig lite å vite innholdet i f.eks det som går til bursdag, bryllup osv. Til og med i begravelse har det vært vist/brukt/delt. Det er fullt mulig å få innsikt i innholdet ved å spørre, og det kan bli utdypet eller snakkes overfladisk om, og det vil gi innsikt. Men det skjer ikke fra hans side, han spør aldri og er aldri interessert. Han vet at jeg gjerne vil at han skal vite, være nysgjerrig, men han må jo ønske det selv. Jeg vil ikke dytte i trynet hans hva jeg driver med. Jeg har en så engasjert, motiverende og støttende mann... Han er innmari interessert i hva jeg driver med. Flott, ja. Flere som har en slik? Anonymkode: d34db...2a3
ashley jackson Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 Fortsett med hobbyen din i fred og ro. Må fyren vise interesse? Det er din hobby, ikke hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå