Gå til innhold

Baby og valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på besøk til familie som nettopp har fått seg en liten valp. Jeg er kjempebekymret for at babyen skal bli bitt eller kloret og få stivkrampe. Babyen har bare fått 2 vaksiner mot stivkrampe så han er ikke fullvaksinert enda. Valpen er selvsagt vild og biter på alt ut ifra det jeg har hørt. Mannen min er sann "issssja det går bra" og kommer sikkert til å være uforsiktig. Kjenner jeg blir stresset av bare tanken, men tørr ikke nevne det for familien i tilfelle de blir fornærmet eller noe sant.
Er det vanlig at valper klikker rundt baby og biter? Er stivkrampe utbredt i norden? 

Anonymkode: a6732...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke bekymret meg. Dere må selvfølgelig passe på, det må man med barn og hund uansett alder på hunden. Dere trenger jo ikke ha ungen oppi hunden heller. 

Anonymkode: 0fcf2...fd6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det vanlig at valper klikker rundt baby og biter? Er stivkrampe utbredt i norden? 

Anonymkode: a6732...b9f

Nei. Det er ikke vanlig.  Men dere legger jo ikke babyen på gulvet når dere kommer og lar valpen herje rundt. Ha babyen på fanget så kan eieren av valpen komme bort til dere så valpen får snuse. 

Hvis dere er livredde for enhver kontakt mellom barn/hund så lar dere være å dra eller spør om de kan la noen andre passe valpen mens dere er der. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen grunn til å la valpen og babyen være så nærme hverandre at det å bli bitt trenger å bli et tema engang. Ville holdt de fra hverandre (baby på fang, i vogn etc mens valpen er på gulvet), mest fordi både babyer og valper er ganske uforutsigbare, og begge har det best med å ikke være i nærheten av hverandre.

Anonymkode: e519e...4c5

• Liker 1
Skrevet

Altså - du må ta et skikkelig  magadrag, senke skuldrene og tenne at det som regel går veldig fint.

Man tar jo forhåndsregler når man er med en valp, f.eks legger man ikke baby på gulvet sammen med valpen alene.

Anonymkode: d817a...442

• Liker 1
Skrevet

Går bra...bare pass på baby...en valp er også en baby. Og da må man passe på begge. En valp sover mye og trenger ofte turer for å tisse. Så den valpen vil nok være opptatt. 

Skrevet

Et barn og en hund/valp what so ever skal aldri være uten tilsyn. 

Ville ikke bekymret meg for dette. Har hatt baby og valp selv - ingen problem. Baby og hund har ingen behov for å ha noe særlig kontakt på noe måte. Hunden er ingen lekekompis for barnet, og barnet er ingen lekekompis for hunden. 

Pust. Skal du stresse over hver minste ting de neste 18 årene så kommer du til å treffe veggen innen kort tid. Hund og barn bor sammen i ganske mange norske hjem. At barn blir bitt er ganske så skjelden - og når det har skjedd - i de aller fleste tilfeller - ikke verken barnet eller hunden sin skyld - men voksne som ikke tar ansvar. 

Anonymkode: eb108...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...