Gå til innhold

Enkeltreiseforsikring for ungdom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 15 skal på en ukes tur i høstferien og trenger reiseforsikring. Jeg har søkt rundt og det virker som de fleste bare tilbyr helårs og da må hele familien ha. Det virker jo helt vilt å betale 1600 kr for dette for en ukes tur. Noen som vet om rimelig enkeltreiseforsikring for ungdom?

Anonymkode: 14c0c...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste tilbyr også forsikring for enkeltreiser (men kanskje ikke for mindreårige?). En helårs reiseforsikring for hele familien er, etter min mening, en helt basis forsikring som de aller fleste burde ha. Det koster normalt marginalt mye mer for å dekke hele familien enn å dekke kun en voksen.

Reiseforsikringen dekker dere i hverdagen også, fra dere går ut døra for å gjøre noe annet enn faste gjøremål som å dra til skole/jobb.

Men til ditt spørsmål: nix, vet ikke konkret om noen som tilbyr rimelig enkeltreiseforsikringer til ungdom.

Anonymkode: c2d76...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noen norske forsikringsselskap som tilbyr kun for barn, men sjekk om han kan få en enkeltreiseforsikring fra ACS Insurance. Jeg har brukt dem noen ganger når jeg har oversteget reisetiden på min helårsforsikring.

Anonymkode: a7a8e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom turen er betalt med mastercard så er det kanskje reiseforsikring inkludert?

Anonymkode: 3281a...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helårs reiseforsikring fungerer for alle ganger dere går ut at døra så den vil gjelde for flere ting en denne ene turen i høstferien. Pleide å være på pakke turer før at mann kunne kjøpe forsikring for en person på en spesifikk tur men den forsikringen var ikke så billig at det økonomisk lønte seg.

Anonymkode: 95f16...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spør om, men reiseforsikring dekker mye, og er noe man burde ha uavhengig av hvor mye eller lite man reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare tegne reiseforsikring for en måned og så si den opp når du ikke trenger den? Datteren min har fra if, koster 129 i mnd. 

Anonymkode: af492...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...