AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Jeg har hatt ekstrem uregelmessig mens etter covid (2020) og sist var i oktober i fjor. Jeg har i alle årene siden ‘20, hatt typiske mensmurringer og vonde pupper. Siste har vart i opptil 5-6 uker. Nå så tok jeg en test og fikk negativ på premenopause/menopause. Jeg blir 50 om noen måneder. Hva skjer egentlig? Anonymkode: 22767...7dd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #2 Skrevet 13. september 2024 Ingen? 😟 Anonymkode: 22767...7dd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Kan dessverre ikke gi deg noen sikre svar. Men kan fortelle hvordan ting arter seg for meg. Jeg har hatt regelmessig mens i alle år. Etter barn nr 2 forkortet syklusen seg med 2 dager. Var da 38 år. De siste tre årene har mensen forandret seg. Fra jevnt mye blødning over flere dager, til svært stor blødning på dag to og tre, deretter kun mye blødning dag 2 og nå for tiden nesten ingen blødning i det hele tatt. Tenker jeg får dra til gyn og sjekke eggbeholdningen og måle hormonnivået. Tipper det er lite av begge deler. Er 46 år. Hvilken test tok du? Hjemmetest? Anonymkode: a2417...e4c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Jeg har hørt om flere som har fått forstyrret syklus etter covid-vaksine, men vet ikke hvordan det er med disse idag. Tok du vaksine? (Jeg tok vaksine, og merket ikke noen forskjell som jeg tenkte at skyldtes vaksinen) Anonymkode: a2417...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 Umulig å si. Jeg kom i tidlig overgangsalder (40,) og opplevde ekstremt kraftige blødninger i en alder av 46, to-tre år etter siste blødning, da jeg ble vaksinert. Jeg har blødd litt innimellom også etter dette, stikk i strid med det som er vanlig. Jeg er (dessverre) vaksinert to ganger, usikker på om jeg har hatt covid. Anonymkode: 42868...d89 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har hørt om flere som har fått forstyrret syklus etter covid-vaksine, men vet ikke hvordan det er med disse idag. Tok du vaksine? (Jeg tok vaksine, og merket ikke noen forskjell som jeg tenkte at skyldtes vaksinen) Anonymkode: a2417...e4c TS har jo hatt covid, da er det covid som eventuelt er grunnen til forstyrret syklus av de to alternativene. "Bivirkningene" man kan få av sykdommen vil være mange, mange ganger sterkere enn en vaksine kan gi, Hva slags test tok du TS? Anonymkode: 9dd5a...727 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 Jeg kan nesten garantere at du er i perimenopause. Gjennomsnittlig alder for overgangsalder er vel 54 eller noe deromkring, og 10 år før overgangsalder begynner det å skje endringer. Blodprøver er helt ubrukelige til å finne ut av dette fordi hormonene varierer nærmest fra dag til dag i den fasen Anonymkode: 64755...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #8 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva slags test tok du TS? Anonymkode: 9dd5a...727 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Blodprøver er helt ubrukelige til å finne ut av dette fordi hormonene varierer nærmest fra dag til dag i den fasen Anonymkode: 64755...ed4 Tok ikke blodprøve. Denne: https://www.apotera.no/deodoc-menoquick-selvtest-for-overgangsalderen-2-stk Anonymkode: 22767...7dd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #9 Skrevet 13. september 2024 Jeg har for øvrig aldri hatt noen symptomer på overgangsalder, utenom mangel på menstruasjon på en stund. Jeg får sterkere premenstruelle smerter, men ikke noe mer. Jeg tok full dose covidvaksiner tilgjengelig, men jeg har også hatt covid to ganger. Anonymkode: 22767...7dd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #10 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Umulig å si. Jeg kom i tidlig overgangsalder (40,) og opplevde ekstremt kraftige blødninger i en alder av 46, to-tre år etter siste blødning, da jeg ble vaksinert. Jeg har blødd litt innimellom også etter dette, stikk i strid med det som er vanlig. Jeg er (dessverre) vaksinert to ganger, usikker på om jeg har hatt covid. Anonymkode: 42868...d89 Veldig rart, håper ikke det har endret noe i oss kvinner siden så mange har hatt merkelige problemer med mensen, eggstokker og lignende. Kan være tilfeldig, kan være bivirkninger av et eller annet. Håper de forsker på det Anonymkode: 90fa9...11b 1
Tartufo Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS har jo hatt covid, da er det covid som eventuelt er grunnen til forstyrret syklus av de to alternativene. "Bivirkningene" man kan få av sykdommen vil være mange, mange ganger sterkere enn en vaksine kan gi, Hva slags test tok du TS? Anonymkode: 9dd5a...727 Dette kan du ikke vite. Det er flere og mer alvorlige bivirkninger av koronavaksinen enn det vi vet om. Kun en brøkdel av bivirkningene blir meldt inn/registrert. Forstyrret syklus er en kjent bivirkning av vaksinen. Det er en mindre alvorlig bivirkning i forhold til feks hjertesykdom og blodpropp, men alvorlig nok dersom man blør omtrent daglig i månedsvis som enkelte gjorde. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #12 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tok ikke blodprøve. Denne: https://www.apotera.no/deodoc-menoquick-selvtest-for-overgangsalderen-2-stk Anonymkode: 22767...7dd Den er ikke bedre enn en blodprøve. Den skal også måle hormonene i urinen. Problemet er at hormonene endrer seg mye når man er i perimenopausen, så det er håpløst å fange det opp på tester. Ikke noe vits å bruke pengene på slike tester. Det er som oftest symptomene dine og alder som brukes til å avgjøre om du er i perimenopause og om du trenger HRT. Gå til en gynekolog og forklar hvordan du har det. Og i og med at du er i en alder hvor sjansene for at du merker hormonforandringer er nesten garantert, så hadde jeg latt corona skylden ligge. Anonymkode: 6cf0d...2cf 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #13 Skrevet 14. september 2024 Er 47, mensen har tullet siden jeg var omtrent 42. Dvs først kortere sykluser (ned i 20 dager der jeg alltid har ligget på 32-34). Så de siste årene hoppet det plutselig over en mnd her og 2 mnd der. Hatt covid et par ganger, sist i vinter. Da forsvant mensen i 3 mnd etterpå, kan jo vært tilfeldig, men jeg ble veldig syk, slet med utmattelse i et halvt år. Så har jeg hatt mensen 2 runder i sommer, og nå er jeg straks forsinket 2 mnd igjen. Har ikke særlig vondt i puppene etc lenger, bare antydning, mens før var puppene alltid supervonde en uke før mens. Pleide være frysepinn, men for ca 2 år siden ble termostaten i kroppen liksom skrudd opp litt. Hatt noen netter der jeg måtte skifte tskjorte, og et par ganger laken. Det er ikke alle som får så store symptomer, håper vi slipper unna.. ❤️ Anonymkode: 84330...ad7
Roci Skrevet 14. september 2024 #14 Skrevet 14. september 2024 Høres ut som begynnende overgangsalder ja🙂 En blodprøve hos legen kan bekrefte, evt. avkrefte det.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #15 Skrevet 14. september 2024 Tartufo skrev (8 timer siden): Dette kan du ikke vite. Det er flere og mer alvorlige bivirkninger av koronavaksinen enn det vi vet om. Kun en brøkdel av bivirkningene blir meldt inn/registrert. Forstyrret syklus er en kjent bivirkning av vaksinen. Det er en mindre alvorlig bivirkning i forhold til feks hjertesykdom og blodpropp, men alvorlig nok dersom man blør omtrent daglig i månedsvis som enkelte gjorde. Ts er 50 år. Det er nok mesy sannsynlig at hennes syklusforstyrrelser kommer av alder. Alt kan ikke dras i sammenheng med korona/vaksinen. Kvinner har alltid kommer i overgangsalder. Hadde ts vært mellom 13 og 35 år så hadde kanskje teorien din hatt mening. Anonymkode: db296...462 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #16 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 10.27): Jeg har hatt ekstrem uregelmessig mens etter covid (2020) og sist var i oktober i fjor. Jeg har i alle årene siden ‘20, hatt typiske mensmurringer og vonde pupper. Siste har vart i opptil 5-6 uker. Nå så tok jeg en test og fikk negativ på premenopause/menopause. Jeg blir 50 om noen måneder. Hva skjer egentlig? Anonymkode: 22767...7dd Det heter overgangsalder på Norsk. Anonymkode: 9b085...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #17 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det heter overgangsalder på Norsk. Anonymkode: 9b085...ff8 Den siste menstruasjonsblødningen som markerer opphør av menstruasjonene, kalles menopausen. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/hormonbehandling/overgangsalderen Anonymkode: db296...462 2
Tartufo Skrevet 14. september 2024 #18 Skrevet 14. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ts er 50 år. Det er nok mesy sannsynlig at hennes syklusforstyrrelser kommer av alder. Alt kan ikke dras i sammenheng med korona/vaksinen. Kvinner har alltid kommer i overgangsalder. Hadde ts vært mellom 13 og 35 år så hadde kanskje teorien din hatt mening. Anonymkode: db296...462 Selvsagt er alder den vanligste årsaken til forandring av syklus. Jeg svarte på et innlegg der vedkommende mente det var større sjanse for at problemene skyldes sykdommen enn vaksinen. Vedkommende utelukket vaksinen, men utelukket ikke sykdommen. Vaksinen har forøvrig mange bivirkninger, og forandringer av syklus er en av dem. Vaksinen bør tas hensyn til som en mulig faktor i mange flere tilfeller enn det som gjøres i dag. Den bør være en faktor på lik linje med andre mulige årsaker til sykdom og overdødelighet. Det betyr selvsagt ikke at den ER årsak til alt. Endret 14. september 2024 av Tartufo 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #19 Skrevet 14. september 2024 Tartufo skrev (9 timer siden): Dette kan du ikke vite. Det er flere og mer alvorlige bivirkninger av koronavaksinen enn det vi vet om. Kun en brøkdel av bivirkningene blir meldt inn/registrert. Forstyrret syklus er en kjent bivirkning av vaksinen. Det er en mindre alvorlig bivirkning i forhold til feks hjertesykdom og blodpropp, men alvorlig nok dersom man blør omtrent daglig i månedsvis som enkelte gjorde. Hvis noen er ute og går i regnet med et vannglass i hånden og kommer klissvåte tilbake fra turen så kommer jeg ikke til å anta at de er våte pga. at de har sølt med glasset de hadde i hånden. Dette er enkel logikk for alle andre enn vaksinemotstandere. Anonymkode: 9dd5a...727 1
Tartufo Skrevet 14. september 2024 #20 Skrevet 14. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis noen er ute og går i regnet med et vannglass i hånden og kommer klissvåte tilbake fra turen så kommer jeg ikke til å anta at de er våte pga. at de har sølt med glasset de hadde i hånden. Dette er enkel logikk for alle andre enn vaksinemotstandere. Anonymkode: 9dd5a...727 Problemet er at noen tror de vet at vaksinen IKKE er årsaken til sykdom og død, selv i tilfeller der de ikke kan vite det sikkert. Det er aldri feil å ta med faktorer som ikke har noen betydning, men det er selvsagt alltid feil å utelukke faktorer som KAN ha betydning. Noe du viser at du ikke forstår. Å ta med vaksinen som en faktor, er ikke det samme som å tro at den ER årsaken. Endret 14. september 2024 av Tartufo 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå