Gå til innhold

hjelp!!! Rappkjefta barn!!!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert

:cry: :evil: Hvordan skal jeg få bukt med sure og frekke barn? Min 12-årige sønn har tydeligvis kommet i puberteten, for oppførselen hans er helt "uspiselig" for tiden. Heldigvis er han høflig og respektfull utenfor hjemmet, men hjemme har dette blitt et stort problem. Nå har også min 7-årige datter begynt å ta etter sin bror. Synes ikke rolig snakking hjelper, har forsøkt å få dem til å forstå at jeg ikke tolererer slik oppførsel ved å snakke , svare tilbake eller ignorere det, men det vil ikke gi seg. Stemningen i huset er anspent innimellom, og det går utover tiden familien er samlet for å ha det hyggelig sammen. Er det noen som sliter med samme problemet eller har noen fornuftige råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta de skikkelig og straff dem. Da kan det være at de faktisk lærer. Jeg mener selvfølgelig ikke slå dem eller noe sånt, jeg mener bare at du skal ta fra de noen privilegier de har. Ta fra de lommepenger, nett-tid, tv-tid, eller lignende. Da kan de være at de lærer, iallefall din datter. Ho er altfor liten til å skulle oppføre seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 12 åring har jo sin fase han skal igjennom og det skal koste,men synes absolutt ikke du skal akseptere dette, spes ikke når den yngre tar etter. Har du prøvd å ignorere? Ikke bry deg om hvordan han omtaler og uttaler seg? Når man ikke får respons så er det ikke gøy heller,som regel så skal de vel oppnå noe?

Eller så kan det jo være en ide og sette seg ned og ta en prat med de på en måte der du forklarer at dette finner du deg ikke i og nå ønsker du en annerledes oppførsel. Forklar de konsekvensen av deres oppførsel og gjør alvor av det. Inndra lommepenger, be de holde seg på rommet sitt, nekt de å gå på aktiviteter inntil en bedre oppførsel. Dette er noe mine venner som har store barn gjør..

Synes også det er viktig at vi respekterer deres meninger,men da skal de være på en høflig tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uf da ja vores søn på 11 som ellers er så snill som dagen er lang prøvede sig også, men da blev det husarrast begyndte med 1 dag og så 2 -3 -4 osv fik ikke se tv spille playstation endte med at han kede sig så mye at han sovnet og syntes det var grusomt, så han nåede aldrig længre end at få 3 dage så det var effektivt hjemme hos os, nu er han sig selv igen snill og let at ha med at gøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...