Gå til innhold

Noen her som er utredet mtp ekstreme EL og menssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nok en gang sluttet med prevensjon, da det gir meg så stygge bivirkninger psykisk og residiv sopp/BV

Har prøvd det aller meste av prevensjon. Forholdet lider under hormonell prevensjon, og jeg føler meg kvalm og trøtt 24/7. Så det er ikke et alternativ lengre, som behandling for smertene. 

Problemet er at etter 3-4 måneder etter slutt, så kommer disse voldsomme smertene. Har tidligere vært uten prevensjon i 2 år uten at disse smertene ga seg.  EL smerter er INTENSE, jeg klarer nesten ikke gå, eller fungere. De sitter fremme i magen og veksler høyre/venstre. 

Menssmertene er enda verre, og klarer ikke gå på do, da det forsterker smertene ytterligere, til det punktet hvor jeg nesten svimer av. 

Gynekolog sier det er helt normalt, og selv om han er en fantastisk gynekolog som alltid tar meg på alvor så føler jeg at på akkurat dette området blir jeg ikke tatt på alvor. Han ber meg starte på prevensjon, men da lider jeg 24/7, kontra sammenlagt 6-8 dager per måned med intense smerter. Han sier alt er normalt og at man ikke utreder for endometriose før man evt ikke klarer å bli gravid, og at behandling er prevensjon for å unngå blødninger. 

Smertene er uutholdelige og smertelindring er naproxen. Noe jeg syns blir en lettvint løsning, som ikke er bra for kroppen i det lange løp. 
På toppen av dette blir jeg jo bekymret, og skulle ønske jeg ble utredet grundig, slik at jeg kunne håndtert smertene uten å være bekymret i tillegg. 

Er det noen som faktisk har fått utredning for dette? Har lett på forumet og finner mange som har det likt, men ingen svar på om noen har fått utredning. 

Og om noen har tips til behandling, kanskje alternativt, siden skolemedisin ikke bryr seg stort om kvinnehelse… 

Langt innlegg: håper noen orket å lese hele, eller bare deler av det til å komme med svar ❤️

Anonymkode: 018d5...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...