lin Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Jeg ønsker meg et par gode hverdagsjeans. En jeans som godt kan forme seg litt men ikke gå seg ut. Jeg er så lei av bukser som sitter bra på nyvasket, men som slenger rundt etter et par timer. Jeg kjøpte en levis 501 90s men denne gikk seg også ut. Den var 100% bomull. Er det lurt å ha noe stretch i jeansen for hold? Mener å ha hørt tidligere at levis har noen som holder seg godt, hvilken bør jeg prøve? Jeg ser for meg en hverdagsjeans som er straight tror jeg. Ønsker at den sitter godt rundt livet og hofter, uten at den blir for vid nedover beina. Levis 501 90s synes jeg ble litt vel romslig ved kne og legg. Ønsker ikke slengbukser som er trange helt til knær og går videre ut heller. Jeg er kanskje på jakt etter noe som ikke finnes 😅 jeg har en wide og en flare fra Lee, en bootcut fra Lois og et par andre bootcutjeans. Er altså ute etter den gode hverdagsjeansen som viser litt form uten å være verken for vid eller stram 😆 hjelp 🤪
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 Jeg tviholder på mine 10-15 år gamle jeans fordi jeans i dag er faen ikke hva det var. Hater å kjøpe jeans for de fleste ser ut som en slapp vaskefille etter en dag maks. Unngår helt hm lindex osv. De har ødelagt jeans begrepet. Anonymkode: d1965...de8 2
Doris Becker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 (endret) . Endret 26. februar av Doris Becker 2
Tripptrapp1 Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 lin skrev (5 minutter siden): Jeg ønsker meg et par gode hverdagsjeans. En jeans som godt kan forme seg litt men ikke gå seg ut. Jeg er så lei av bukser som sitter bra på nyvasket, men som slenger rundt etter et par timer. Jeg kjøpte en levis 501 90s men denne gikk seg også ut. Den var 100% bomull. Er det lurt å ha noe stretch i jeansen for hold? Mener å ha hørt tidligere at levis har noen som holder seg godt, hvilken bør jeg prøve? Jeg ser for meg en hverdagsjeans som er straight tror jeg. Ønsker at den sitter godt rundt livet og hofter, uten at den blir for vid nedover beina. Levis 501 90s synes jeg ble litt vel romslig ved kne og legg. Ønsker ikke slengbukser som er trange helt til knær og går videre ut heller. Jeg er kanskje på jakt etter noe som ikke finnes 😅 jeg har en wide og en flare fra Lee, en bootcut fra Lois og et par andre bootcutjeans. Er altså ute etter den gode hverdagsjeansen som viser litt form uten å være verken for vid eller stram 😆 hjelp 🤪 Jeg har god erfaring med Acne Studios, Toteme og Gestuz. Jeg bruker stort sett jeans uten noe særlig stretch i, altså tilnærmet 100% bomull. Bomullsfibre strekker seg også litt ved bruk, så om du ønsker en tight fit, så bør du kjøpe jeans som er hakket for trange i butikken. Ellers er det gode råd å vaske de sjeldent og på lav temperatur, evt kaldt. Mange jeans er ikke hva de var. Levis 501 o.l har jo helt fantastiske før, men nå virker det som at stofftettheten (og dermed kvaliteten) har gått dramatisk ned. Har helt gitt opp Levis. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 Jeg er godt fornøyd med jeans fra Cubus, jeg. Har også noen fra Lindex som har holdt i åresvis. 100% bomull betyr at de vil bli mer slaskete etter du har brukt dem et par timer. Fibrene trekker seg sammen ved vask, men strekker seg ut ved bruk, og derfor vil du oppleve at plagget blir løsere etter et par timers bruk. Jeg kjøper alltid med en del stretch i. Slikt stoff blir ikke "slaskete" på samme måte etter bruk. Anonymkode: afd75...959 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 Jeg liker Lois. Har behagelig strech, men holder seg fin, blir ikke slaskete. Det finnes flere enn Raval-modellen - Malene er en fin, rett modell men skulle ønske den hadde lengre ben. Anonymkode: dfc86...f41 1
lin Skrevet 13. september 2024 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2024 (endret) Lois malena er verdt å prøve igjen - takk for påminnelse. Den blir «vanlig» i lengden på meg om jeg går opp en størrelse i beinlengde. Men har en lange bein, har man jo ikke den muligheten. Endret 13. september 2024 av lin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå