Gå til innhold

Hjerte eller muskelrelatert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har de siste 3-4 dagene kjent bittelitt smerte ved venstre bryst, når jeg skviser brystkassa, eller beveger meg fremoverlendt, vanskelig og beskrive. Føles kanskje ut som en strekk?

Jeg er mann, som trener tung styrke 5 dager i uken, mistenker noe musikklært, men en blir jo urolig da hjertet ligger der og. 

Anonymkode: 990a9...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en låsning i brystbeinet, eller betennelse i brystbeinet. Anbefaler kiropraktor! Verdt pengene og de tar røntgen, evt henviser til røntgen om de ikke har apparat, eller vil ha MR. Dropp lege, der får du kun betennelsesdempende og henvisning til fysio. 

Anonymkode: 16ce5...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en låsning i brystbeinet, eller betennelse i brystbeinet. Anbefaler kiropraktor! Verdt pengene og de tar røntgen, evt henviser til røntgen om de ikke har apparat, eller vil ha MR. Dropp lege, der får du kun betennelsesdempende og henvisning til fysio. 

Tusen takk :)

Så det er ikke hjerterelatert? Kjente det nå igjen, om jeg står oppreist, og deretter ser ned i gulvet, så kjenner jeg det igjen.

Skrevet

Om det er hjertet, neppe. Nå kan jeg ikke si noe klart da jeg ikke er lege, er helsepersonell dog. Og du gir ikke mye info i HI. Så hvis du er veldig bekymret kan du få ekg hos legen, for å få utelukket det. 
Jeg tror likevel du har en låsning, som nevnt over, eller strekt sene/muskelfeste. Du må uansett få utredet de plagene, for å ikke få varige smerter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det er hjertet, neppe. Nå kan jeg ikke si noe klart da jeg ikke er lege, er helsepersonell dog. Og du gir ikke mye info i HI. Så hvis du er veldig bekymret kan du få ekg hos legen, for å få utelukket det. 
Jeg tror likevel du har en låsning, som nevnt over, eller strekt sene/muskelfeste. Du må uansett få utredet de plagene, for å ikke få varige smerter. 

Viktigste er at det ikke er hjerte, så kan jeg bare roe ned treningen litt. Men ja, "smertene" kommer ved bevegelse i visse strekninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk :)

Så det er ikke hjerterelatert? Kjente det nå igjen, om jeg står oppreist, og deretter ser ned i gulvet, så kjenner jeg det igjen.

Høres ut som det kommer fra bevegelsesapparatet ditt. Hjerteproblemer viser seg som regel med andre somatiske symptomer, kortpustet, ujevn puls, svimmelhelt, kvalme - som ofte opptrer uten smerter i hjertet. Du er ung og godt trent, så jeg tror du kan ta det helt med ro :) 

Skrevet

Som sagt, jeg tror du kan ta det helt med ro. Men utvikler det seg så må du kontakte lege, og dersom du føler på noen andre symptomer. 

Skrevet

Om det gjør vondt når du trykker på brystet er det ikke hjertet men musklene lærte jeg en gang. Det har beroliget meg mange ganger.

Anonymkode: c6016...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...