AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg bor et godt stykke unna flere av mine venner fra barndom/skoletiden. Likevel har vi hatt mye kontakt og truffet hverandre jevnlig i mange år. Oftest har jeg reist for å treffe dem, men noen ganger omvendt. Over noe tid har jeg fått inntrykk av at de bare vil treffes hvis jeg reiser til dem. Om noen måneder skal jeg feire stor dag, og jeg er i tenkeboksen om jeg skal invitere dem. På den ene siden er de vennene mine som jeg gjerne vil ha der, men på den andre siden er jeg redd for at ingen av dem vil/kan komme. Jeg forstår at livet endrer seg og at man ikke prioriterer på samme måte som da man var yngre. Invitasjon ville komme flere måneder i forveien så det skal være mulig å planlegge. Hvis jeg ikke inviterer er det for at de ikke skal måtte føle på ubehaget ved å si nei (og for at jeg ikke skal bli skuffet hvis/når de sier nei). Hadde dere foretrukket å bli invitert til noe dere trolig ikke kom til å takke ja til, eller heller slippe å bli invitert? Anonymkode: 4fbe5...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 12. september 2024 #2 Del Skrevet 12. september 2024 Invitér, så finner du ut hvem du skal bruke tid på i fremtiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg ville sendt ut invitasjon. Du sier at du ønsker å ha dem der, så da sender du invitasjon. Gjør det litt i forveien som du sier, og så får de bestemme hva de gjør. Anonymkode: 5590a...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Del Skrevet 12. september 2024 Ville sendt invitasjon, noe annet er rart om de er venner. Jeg ser også kun barndomsvenner når jeg er "hjemme", og har aldri sett på det som rart at de ikke reiser. Samme med venner jeg har etter å ha jobbet i utlandet en periode. Mine nærmeste nå er jo de som bor her jeg bor, det utelukker jo ikke at man kan ha gode relasjoner også andre steder. For det er jo vanskelig å være nære venner når man bor langt unna, da man mister mye av det spontane og daglige. Anonymkode: 237d0...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Del Skrevet 12. september 2024 Meowmere skrev (11 timer siden): Invitér, så finner du ut hvem du skal bruke tid på i fremtiden. Dette. Var du usikker tidligere så forlater du hvertfall vennskapet(ene) med hodet hevet. Da får du det svart på hvitt. Kjedelig hvis du tar feil, og dropper å invitere. Og så hadde de du kanskje ikke trodde kom til å prioritere deg, i utgangspunktet tenkt til å dukke opp. Anonymkode: 43f04...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå