AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Skrevet 12. september 2024 Uaktuelt med Mastercard. Men jeg nå dele opp. Hadde ei regning på 6000 nå som jeg betalte men skal til med rotfylling også. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det? Kunne jeg ha delt opp de 6k også? Anonymkode: 24685...3e1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 Hvorfor er MasterCard uaktuelt? Har du dårlig impulskontroll og redd for at det blir brukt også til andre ting? Anonymkode: dcdbd...706
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er MasterCard uaktuelt? Har du dårlig impulskontroll og redd for at det blir brukt også til andre ting? Anonymkode: dcdbd...706 Mastercard er ingen god løsning hvis økonomien ikke strekker til. Er jo ikke snakk om dårlig impulskontroll hvis en egentlig ikke har økonomi til å måtte ut med 6 eller 3 tusen pr mnd. Er selv i lignende situasjon. Men tannlegen har satt opp timer hver 14 dag, hvor jeg må ut med 6000kr pr gang. Har utsatt flere ganger nettopp fordi jeg ikke har råd. Har Mastercard, men dette velger jeg å ikke bruke fordi en må ha midlene til å dekke det inn igjen ganske hurtig, noe jeg faktisk ikke har. Løsningen blir da oppdeling/forbrukslån. Mastercard trenger ikke automatisk forbindes med dårlig impulskontroll, at en sløser vilt, at alt går ut av kontroll osv, osv… Kan fort være at en har kontroll på utgiftene og hva en er i stand til å gape over. Økonomien kan være litt begrenset, selv om en ikke sløser. Er i alle fall tilfelle for min egen del. Anonymkode: 5da0e...773 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uaktuelt med Mastercard. Men jeg nå dele opp. Hadde ei regning på 6000 nå som jeg betalte men skal til med rotfylling også. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det? Kunne jeg ha delt opp de 6k også? Anonymkode: 24685...3e1 Kommer an på. Jeg kan dele opp hvis jeg vil. Kan dele opp 6 + 6 tusen (eneste beløpet jeg sjekket forøvrig) vet jeg for det har jeg fått godkjent uten å benytte meg av det foreløbig. Dette fordi jeg rett og slett må utsette pga at det kommer en dag det skal betales og vil da være sikker på at jeg da faktisk kan betale. Nå ser jeg jo at prisene og nettleien skal øke igjen så spørsmålet blir om jeg blir nødt å utsette enda lenger. Anonymkode: 5da0e...773
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Skrevet 12. september 2024 Det er billigere å trekke... Jeg måtte ha en ny tann i fjor, og betalte 5000x2. Har heller ikke kredittkort og i år har jeg tilbake til å ikke ha råd til tannlegen igjen Anonymkode: 2d53f...a1f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #6 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor er MasterCard uaktuelt? Har du dårlig impulskontroll og redd for at det blir brukt også til andre ting? Anonymkode: dcdbd...706 Fordi jeg ikke vil bruke det. Derfor. Liker å betale ut alt med ei gang Anonymkode: 24685...3e1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #7 Skrevet 12. september 2024 Sikkert utenfor målgruppen for tråden. Nei, jeg er så heldig som får dekket mesteparten av det offentlige. Går jevnlig til kontroll for sjekk, hver 6.mnd (betaler da bare et par hundre kr, men Helfo betaler resten). Når jeg har hatt hull, behov for krone/implantat, trekking og borring har det blitt gjort på Riksen. Anonymkode: 04837...0be
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #8 Skrevet 12. september 2024 Nei, om jeg ikke har nok på lønnskonto`n tar jeg ut fra buffer konto. Klarer heldigvis å bruke mindre enn jeg tjener til vanlig, så da blir det noen kroner på den etterhvert. 😊 Anonymkode: ce1da...3b3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #9 Skrevet 12. september 2024 Jepp er dyrt og kjedelig med tannlege. Var der i januar 36k for å bli torturert i en stol... hadde heldigvis spart opp penger så det gikk uten å trenge å delbetale. Anonymkode: b7c9d...ea2
Hateridioter Skrevet 12. september 2024 #10 Skrevet 12. september 2024 Nei, jeg har aldri betalt mer enn 1600,- hos tannlegen og det klarer jeg å betale av lønnen.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #11 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sikkert utenfor målgruppen for tråden. Nei, jeg er så heldig som får dekket mesteparten av det offentlige. Går jevnlig til kontroll for sjekk, hver 6.mnd (betaler da bare et par hundre kr, men Helfo betaler resten). Når jeg har hatt hull, behov for krone/implantat, trekking og borring har det blitt gjort på Riksen. Anonymkode: 04837...0be Her også. TOO tar alle kostnader. Anonymkode: d8e0d...637
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #12 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 8.02): Mastercard er ingen god løsning hvis økonomien ikke strekker til. Er jo ikke snakk om dårlig impulskontroll hvis en egentlig ikke har økonomi til å måtte ut med 6 eller 3 tusen pr mnd. Er selv i lignende situasjon. Men tannlegen har satt opp timer hver 14 dag, hvor jeg må ut med 6000kr pr gang. Har utsatt flere ganger nettopp fordi jeg ikke har råd. Har Mastercard, men dette velger jeg å ikke bruke fordi en må ha midlene til å dekke det inn igjen ganske hurtig, noe jeg faktisk ikke har. Løsningen blir da oppdeling/forbrukslån. Mastercard trenger ikke automatisk forbindes med dårlig impulskontroll, at en sløser vilt, at alt går ut av kontroll osv, osv… Kan fort være at en har kontroll på utgiftene og hva en er i stand til å gape over. Økonomien kan være litt begrenset, selv om en ikke sløser. Er i alle fall tilfelle for min egen del. Anonymkode: 5da0e...773 Nettopp her er jo Mastercard en god løsning. Stadig utsette tannbehandling, og vurdere forbrukslån? Da vil jeg jo tenke det er MYE bedre å bruke kredittkort og få det gjort. Tannbehandling blir gjerne ikke billigere om man utsetter. Så betaler man ned kredittkortet så fort man har mulighet. Man blir ikke ruinert av å ha 10 000 utestående på et kredittkort i 4 måneder. Anonymkode: 982c1...2da
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #13 Skrevet 13. september 2024 For det første. Snakk med tannlegen din. Dem vil helt sikkert finne en løsning for deg. Jeg er helt sikkert på at dem vil møte deg med omtanke. Dette er ikke nytt for dem Anonymkode: f82ae...d2f
tdm900 Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 6.13): Uaktuelt med Mastercard. Men jeg nå dele opp. Hadde ei regning på 6000 nå som jeg betalte men skal til med rotfylling også. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det? Kunne jeg ha delt opp de 6k også? Anonymkode: 24685...3e1 Snakk med tannlegen, veldig rart om du ikke får delt opp.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Her må jeg trekke fire tenner fordi jeg ikke har råd til å rotfylle dem. Ikke får jeg dekket noe fra Helfo, selv om jeg går på medisiner som ødelegger tennene. Heldigvis er alle 6'er-jeksler, så det blir ikke synlig på bilder med mindre jeg smiler bredt. Sånn er tannhelse i Norge, dessverre. Anonymkode: 29694...50f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fordi jeg ikke vil bruke det. Derfor. Liker å betale ut alt med ei gang Anonymkode: 24685...3e1 Det gjør jeg også, og betaler alt med MasterCard, der jeg alltid er i pluss ved månedens slutt, slik at gjelden min er kr.0 måned etter måned. Man trenger ikke nødvendigvis å faktisk ta opp gjeld selv om man bruker kredittkort av praktiske hensyn ... Anonymkode: b02d6...7f9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 6.13): Uaktuelt med Mastercard. Men jeg nå dele opp. Hadde ei regning på 6000 nå som jeg betalte men skal til med rotfylling også. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det? Kunne jeg ha delt opp de 6k også? Anonymkode: 24685...3e1 Nei, vi deler ikke opp tannlegeregninger, betaler med kredittkort, og betaler ut kredittkortregningen når den forfaller i sin helhet. Det kalles økonomisk planlegging for uforutsette utgifter. Holder på med implantat og kronebehandlinger, så din regning er småpenger til sammenligning. Anonymkode: 2369c...d32
Million Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 8.02): Mastercard er ingen god løsning hvis økonomien ikke strekker til. Er jo ikke snakk om dårlig impulskontroll hvis en egentlig ikke har økonomi til å måtte ut med 6 eller 3 tusen pr mnd. Er selv i lignende situasjon. Men tannlegen har satt opp timer hver 14 dag, hvor jeg må ut med 6000kr pr gang. Har utsatt flere ganger nettopp fordi jeg ikke har råd. Har Mastercard, men dette velger jeg å ikke bruke fordi en må ha midlene til å dekke det inn igjen ganske hurtig, noe jeg faktisk ikke har. Løsningen blir da oppdeling/forbrukslån. Mastercard trenger ikke automatisk forbindes med dårlig impulskontroll, at en sløser vilt, at alt går ut av kontroll osv, osv… Kan fort være at en har kontroll på utgiftene og hva en er i stand til å gape over. Økonomien kan være litt begrenset, selv om en ikke sløser. Er i alle fall tilfelle for min egen del. Anonymkode: 5da0e...773 Du vil ikke bruke Mastercard, men løsningen kan være forbrukslån..? Hva er forskjellen på de to, mener du? Begge har høye renter. Skjønner ikke motviljen du har mot Mastercard, om du likevel mener det er greit med forbrukslån? For å svare på overskriften; nei, jeg har aldri behøvd å dele opp noen tannlegeregning. Men jeg har bufferkonto og sparekonto, og tar penger til tannlege derfra. Har vært heldig så langt i livet og ikke hatt noen voldsomt dyre tannlegeregninger. Den høyeste jeg har hatt var vel rundt 6000 for en del år siden (knakk en fortann). Har stort sett gode tenner, og har ikke hatt hull på mange år. Var hos tannlegen for et par uker siden, kontroll, pussing med saltvannsløsning, litt pirking og røntgenbilder, ingen hull, kostet totalt 1500,- Endret 13. september 2024 av Million
Hulderen Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sikkert utenfor målgruppen for tråden. Nei, jeg er så heldig som får dekket mesteparten av det offentlige. Går jevnlig til kontroll for sjekk, hver 6.mnd (betaler da bare et par hundre kr, men Helfo betaler resten). Når jeg har hatt hull, behov for krone/implantat, trekking og borring har det blitt gjort på Riksen. Anonymkode: 04837...0be Hvorfor får du det dekket av det offentlige?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 Hulderen skrev (8 timer siden): Hvorfor får du det dekket av det offentlige? Jeg har kommunale tjenester og får dekket på grunn av det. Noen får på grunn av de hører inn under TOO, eller har spesielle diagnoser. Anonymkode: ca3c9...086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå