Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å prøve Dermalogica for min noe kranglete hud, og siden jeg har en mistanke om at man må prøve nye ting mer enn et par uker, har jeg tenkt å ikke kjøpe sånn liten kit, men de vanlige flaskene.

Og før noen kommer med andre tips enn Dermalogica: jeg skal prøve denne, og ikke noen andre serier, i denne omgang! ;)

Jeg er 33 år, har tendens til å få urenheter og sorte prikker (som jeg ikke klarer å la være å røre..... :sjenert: ), med tendenser til tørr overhud, særlig vinterstid.

Jeg pleier ikke bruke mye sminke, og er stort sett flink til å rengjøre morgen og kveld.

Så da er spm: hvilke produkter bør jeg ha? Hva er minimum, og hvilke ekstra-ting bør jeg unne meg?

Har kjøpt Essential Cleansing solution fra SN, og venter også på Multi-Active Toner. Disse ser jeg brukes i alle "kit'ene" så nær som den for veldig uren hud, og det har jeg jo ikke.

Har lurt på å bestille Sheer Moisture (medium) fordi jeg ikke liker foundation og slikt til daglig, men er blitt glad i å ha en dagkrem med littegrann farve (har brukt Daywear Plus med Sheer Tint fra Estee en stund). Hva tror dere som kan litt om Dermalogica om dette?

Er Skin Smoothing bra som nattkrem for meg?

Er det noe annet i Dermalogica som er et "must" for å få huden min ren og lekker? Alle innspill mottas med stående ovasjoner! ;)

Vet at jeg burde gått til en hudpleier og spurt om dette, men med litt tynn lommebok håpet jeg å kunne bruke pengene på produkter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen konkrete råd, men ville bare si at jeg har et sånt kit i cirka en måneds tid. Så de er ganske drøye synes jeg.

Skrevet

Du burde nok helst hatt Special Cleansing Gel; Essential Cleansing Solution er mer for hud som er tørr, og den er ikke noe god, selv til min tørre hud. Utover en rens trenger du en krem du kan bruke dag og natt, muligens er Skin Smoothing Cream bra. Sheer Tint Moisture likte jeg ikke noe særlig pga fargene, som jeg syntes var veldig "skitne". Jeg har selv medium i den, og bruker den knapt. Dark er veldig oransje i tonen.

En peeling kan også være bra, enten Skin Prep Scrub eller Gentle Cream Exfoliant, som er en peelingmaske med fruktsyrer.

Multiactive Toneren likte jeg ikke noe særlig, og den kjøpte jeg aldri om igjen utover den første gangen.

Skrevet

Nå måtte jeg sjekke badet, men det var heldigvis Special Cleansing gel jeg hadde, ikke Essential som jeg skrev.... puh!

Fint med tips om sheer tint, da skal jeg styre unna den til jeg i det minste har fått en prøve.

Men hva slags dagkrem vil dere anbefale?

Skrevet
Nå måtte jeg sjekke badet, men det var heldigvis Special Cleansing gel jeg hadde, ikke Essential som jeg skrev.... puh!

Fint med tips om sheer tint, da skal jeg styre unna den til jeg i det minste har fått en prøve.

Men hva slags dagkrem vil dere anbefale?

Sånn som du beskriver huden din, ville jeg anbefalt Skin Smoothing Cream. Den gir masse fuktighet til hud som er normal/litt tørr. Active Moist gir garantert for lite fett nå på denne årstiden.

Skrevet

Det kaller jeg kjapt svar! Tusen takk for hjelpen, da skal jeg bestille Smooth!

Skrevet

Jeg er kjempefornyd med sheer tint, har den i medium og synes den er glimrende! Blir veldig naturlig og frisk farge på min hud. Etter at jeg prøvde denne, har jeg ikke brukt andre foundationer. Det som er bra med denne er at jeg bruker den som dagkrem, trenger ikke noe annet. Noen ganger tar jeg litt skin smoothing krem under, men sheer tint er jo både fuktighet, farge og solfaktor. Bruker ssc om kvelden. Huden min er blitt flott etter at jeg startet med dette.

Har i tillegg multi active toner, special cleansing gel og tre masker. Liker alt jeg har og kommer garantert til å kjøpe dette igjen ig igjen. Sheer tint er kanskje det jeg er mest fornøyd med.

Skrevet

Hmmm... kanskje jeg må vurdere sheer tint likevel! Men er den veldig dekkende, som en foundation?

Kan man gå på en hudpleier og bare be om å få se den, tro?

Vet noen hva disse produktene koster i Norge? Har kjøpt på SN, men er usikker på om jeg skal kjøpe dem i salong, og få rådene med på kjøpet... ;)

Skrevet

På www.minhud.no kan du se noen priser, men det skal også være litt billigere enn i salong.

Når jeg begynte med Dermalogica (nærmere 2 år siden) så var jeg til hudpleier og fikk en "Dermalogica hudanalyse time" eller hva de kalte det. Da tittet hun på huden min og brukte de produktene hun mente var riktig for min hud. Den kostet kr 450,- tror jeg og da fikk jeg med et sånt lite kitt med riktige produkter. I etterkant har jeg kjøpt produktene på SN eller LF selvfølgelig ;)

Forøvrig høres din hud ut som den ikke er så helt ulik min og mine absolutte favoritter er; special cleansing solution, multiactive toner, skin smoothing cream, sher tint (medium) - synes den gir fin farge og er ikke sånn heldekkende men litt transparent på en måte (bruker den med skin smooting cream eller active moist under hvis ikke blir den for "tørr" for meg). Også er jeg veldig glad i Gentle Cream Exfoliant som jeg bruker 1-2 ganger i uken.

Jeg vil absolutt tro at du kan gå innom en hudpleier å be om en prøve på sher tint eller om å få se den. Det er jo ikke rart om folk vil det når produktet er så dyrt.

Skrevet

Takk for masse flotte svar, jeg skal prøve de produktene du anbefaler, cola Girl!

Skrevet

special cleansing gel eller dermal clay rensen fra DERMALOGICA. og Decleor sin Harmonie emulosjen cram for fet,kombinert hud

hilsen kommende hudpleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...