Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.


Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på, er hvorfor TS må være venn med denne respektløse idioten. Har TS noen svin på skogen selv?

Uansett, du kan ikke endre han. Den beste sjansen din er om du ikke fortsetter å belønne han med at han kan være rundt deg hele tiden. La han gå, og begynn å ta vare på deg selv! Dette er eneste måten å kunne få noe respekt og forandring på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sammen med en sånn mann.Jeg betalte all mat omtrent. Det var som å ha ett stort barn.Det er ingen ting å samle på.

Anonymkode: de768...8de

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (12 timer siden):

Låne han penger har jeg så si slutta med og jeg sier alltid nei når han spør, men på et eller annet vis klarer han snike seg unna uansett.. 😔Ved eks å si at han vipser for ditt eller datt når jeg er i butikken, men plutselig var det ingneting på hans konto å vipse med eller lignende. 

Veldig gode tanker om spisingen, men hva skal han spise? Han kommer hundre prosent å gå sulten (ja bokstavelig talt) og jeg vet dette ikke er mitt problem/ansvar men får likevel vondt.

På en annen side har han jo ikke død av sult før jeg kom inn i livet hans(😅 ) og han klarer omtrent alltid å finne penger nok til en øl eller to uansett hvor blakk han er så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal føle eller tro lengre. akkurat nå er jeg nok der at jeg føler meg veldig utnytta og at han gjør dette 100 prosent bevist selv om det er en vond tanke å tenke om en venn.. 

 

 

Siden du ikke klarer å si nei...gjør det umulig å si ja! SLUTT å ta med mobil og bankkort i butikken. Ta ut kontanter og ha kun med deg nok penger til det du skal handle.

Eventuelt kan du lage en ekstra bankkonto med et eget kort som du bare overfører til akkurat når du skal handle (dette er veldig enkelt å gjøre i nettbanken). Knytt også vipps opp mot akkurat den kontoen. Da kan du fysisk ikke betale for ham samme hvordan han skal "snike" seg unna, siden du ikke HAR pengene. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde fortalt han at du ikke har ubegrenset med penger. Du har dine utgifter og at du ikke har råd til å fø han med snus og mat. Hvis du klarer det, bør du egentlig vært enda direkte,  men at du ikke har penger til å fø på han, bør appellere til både fornuftig og samvittighet. 

 

Det hadde jeg sagt rett ut. Det er frekt som flatlusa å la andre betale sine utgifter.  

Det har jeg seff gjort både med en alvorlig tone og jeg har prøvd meg på en fleipete tone ala tror du det står flere mill på brukskontoen min.. 

enden på visa er bare at han trekker på skulderen/bryr seg ikke eller så er det den gamle leksa med at jeg vipser i morgen, du får igjen neste uke og blablablabla.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det jo enkelt for ham å være uten jobb. 
Slutt å finansiere hans ting. Med en gang.

Si at hans manglende penger ikke kan gi deg dårligere økonomi.

En dårlig venn som utnytter deg sånn…

Anonymkode: bd760...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (7 minutter siden):

Det jeg lurer på, er hvorfor TS må være venn med denne respektløse idioten. Har TS noen svin på skogen selv?

Uansett, du kan ikke endre han. Den beste sjansen din er om du ikke fortsetter å belønne han med at han kan være rundt deg hele tiden. La han gå, og begynn å ta vare på deg selv! Dette er eneste måten å kunne få noe respekt og forandring på.

❤️🥰👍🏻

svin på skogen må du nesten utdype🤷‍♀️.  Jeg er en ganske alminnelig vanlig dame, ingenting spesielt eller rart med meg utenom at jeg tydeligvis er dårlig å velge venner 😉..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gjør det jo enkelt for ham å være uten jobb. 
Slutt å finansiere hans ting. Med en gang.

Si at hans manglende penger ikke kan gi deg dårligere økonomi.

En dårlig venn som utnytter deg sånn…

Anonymkode: bd760...1df

takk ❤️👍🏻👍🏻. jeg sa faktisk nøyaktig de ordenene til han i dag - jeg sa at dine uvaner kan ikke lengre gå utover meg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindblwn skrev (6 minutter siden):

Siden du ikke klarer å si nei...gjør det umulig å si ja! SLUTT å ta med mobil og bankkort i butikken. Ta ut kontanter og ha kun med deg nok penger til det du skal handle.

Eventuelt kan du lage en ekstra bankkonto med et eget kort som du bare overfører til akkurat når du skal handle (dette er veldig enkelt å gjøre i nettbanken). Knytt også vipps opp mot akkurat den kontoen. Da kan du fysisk ikke betale for ham samme hvordan han skal "snike" seg unna, siden du ikke HAR pengene. 

utrolig gode forslag, kanskje jeg skal begynne å overføre ukentlige matpenger til den ene kontoen min og er det tomt så er jeg blakk ❤️❤️

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg var sammen med en sånn mann.Jeg betalte all mat omtrent. Det var som å ha ett stort barn.Det er ingen ting å samle på.

Anonymkode: de768...8de

jupps, er det og jeg kjenner forholdet vårt visner for hver dag som går. Hva endte du opp å gjøre/åssen løste du floka? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du må slutte og la deg utnytte. Dropp enten all kontakt eller bare slutt å betale for ham. ikke sett deg i situasjoner der du skal ta med noe eller legge ut for noe.

Og så ville jeg tenkt litt over hvorfor du er så tilbøyelig til å la deg utnytte på denne måten.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en slik fyr. Han er over 40, og har eget "firma" som er "hjertesaken" hans. Han er alkoholiker og bomma penger av meg etter vi slo opp. Mens vi var sammen bomma han penger fra andre. 

Jeg tenkte jeg holdt på å hjelpe en "snill" mann som ikke hadde råd til mat..Men han kjøpte øl for pengene. Jeg sa til slutt at nå er det nok. JEG er ikke hans "quick fix" Han må skaffe seg en inntekt. Jeg ble så utrolig sur til slutt og kuttet kontakt. 

Når jeg går og ser på hans FB profil, så driver han å poster "humoristiske" passiv agressive ting om kvinner og om eksen og div annet. Til tross for at hun var en generøs dame som ordnet med både bil og div til han. 

Jeg forstår ikke hva jeg tenkte. Men jeg tenkte vel at han kom til å ta seg sammen. 

Anonymkode: 191b2...056

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (21 minutter siden):

Det jeg lurer på, er hvorfor TS må være venn med denne respektløse idioten. Har TS noen svin på skogen selv?

Uansett, du kan ikke endre han. Den beste sjansen din er om du ikke fortsetter å belønne han med at han kan være rundt deg hele tiden. La han gå, og begynn å ta vare på deg selv! Dette er eneste måten å kunne få noe respekt og forandring på.

Det finnes mennesker som bare er snille og gode. Utrolig nok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (28 minutter siden):

jepp!! spot on. er nøyaktig det jeg står i ! Mine håp og ønsker for fremtiden visner jo bort i sanden fordi jeg «må» slæsh velger å ta ansvar for hans liv. 

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

Du kan da lett kontre med et "siden penger/utgiftene har blitt et stort problem i vår relasjon, kan vi fremover må kjøpe hver for oss. Om du trenger det, kan jeg følge deg på Nav så du får søkt om penger og økonomisk rådgivning.

Jeg bryr meg om deg, men slik ting er per i dag er ikke vår relasjon levedyktig. Dersom den er avhengig av at jeg tar regninga, ja, da må vi nok slutte å være sammen for det er ingen gjensidig relasjon å leve livet i..

Det hjelper ikke å hinte, du må si det rett ut og så STÅ i resultatet.

Om han tyr til familie eller annet, kan du ikke gjøre til ditt problem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (54 minutter siden):

❤️❤️🥰 takk for kloke ord og enig , men hva gjør man når en part unnviker ansvar og sitter med tryne godt plassert nedi chips posen? 

Om vi skal tenke hypotetisk her nå så hadde jeg nok i starten ikke gjort så mye. Det ville vært hennes valg. Men om dette hadde gitt andre konsekvenser så hadde jeg tatt det opp med henne.

Og om kommunikasjon ikke hjelper og vedkommende bare fortsetter så må jo jeg ta stilling til om dette er noe jeg vil være en del av eller ikke. Og dette handler ofte om verdier og felles fremtidsplaner. Og er man ulik på verdier og fremtiden så lurer jeg jo på om en egentlig har noe sammen å gjøre i det hele tatt?

Dere to høres jo ut som en total kræsj på verdier. Hvorfor skal dere da fortsette?

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (36 minutter siden):

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

Der fikk du svaret ditt, han anser deg ikke som en venn engang, du er bare minibanken hans.

Anonymkode: 9f431...06f

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (38 minutter siden):

jepp!! spot on. er nøyaktig det jeg står i ! Mine håp og ønsker for fremtiden visner jo bort i sanden fordi jeg «må» slæsh velger å ta ansvar for hans liv. 

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

Slutt å hint. Han er ikke tankeleser.

Men du fikk jo svaret ditt da. Han ser på deg som en nyttig minibank. Så enten må du godta å være minibanken hans, eller så må du avslutte. For han er tydeligvis ikke interessert i deg om uttakene stopper.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofie Maria skrev (11 timer siden):

Jeg spør om tips til hvordan STOPPE manipulasjonen. (Ja det tok tid før jeg innså virkeligheten - jeg gikk med skylapper en stund ) men NÅ ønsker jeg endring! 

Altså hvordan beholde relasjonen (hvertfall deler av den ! ) men ikke manipulasjonen ! 

skal jeg tolke deg dithen at det er prosjekt umulig?! En gang utro (in this case snylter) alltid utro liksom? 

DU KAN IKKE STOPPE MANIPULASJONEN!!!

DU må fjerne manipulatoren fullstendig fra ditt liv!!!

Anonymkode: ded4f...dca

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (3 timer siden):

Si fra et absolutt alternativ og som jeg skrev i går, jeg skal jo det !❤️. Har jo snakket med han før, eneste problemet er at han er veldig dårlig å respektere meg (som mange riktig skriver her i tråden 😔) så jeg må nok bare ta voksentrusene på aka dette blir siste prat og hvis det fortsetter i samme gamle tralten så må jeg ta konsekvensene av det og avlyse vårt vennskap. 

I beste fall vil en slik prat bare føre til at han skjerper seg en liten periode, for å få deg til å tro at han endrer seg. På den måten får han enda mer følelsesmessig kontroll på deg.

Å snakke med denne mannen vil IKKE endre ham! Han er voldelig mot deg!!!

Eneste løsningen er å kutte all kontakt med ham!

Kontakt advokat, som jeg anbefalte deg i går kveld og få hjelp til å ta over dyret.

Anonymkode: ded4f...dca

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

😉👍🏻.

Dette var vist litt komplisert å forstå, men dyret kan IKKE være hos meg - først flytting (altså JEG må flytte fra her jeg bor nå og til en dyrevennlig bolig ) også kan jeg utføre hva du skrev ❤️

Du bruker opp pengene du selv trenger. Du trenger pengene for å bo.på et bedre sted og kan ha dette dyret. 

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Nettopp, men hvordan skal fremtiden hans bli er noe jeg grubler på. Liksom null ansvar for noe, men som noen påpeker i tråden det blir vel å kaste stein i glasshus for meg å si det siden jeg sliter å ta ansvar for mitt eget liv og forstå hvem som er ekte venner😔.  

Det er ikke ditt problem! Jeg tror du har gjort ham til et så stort fokus i livet ditt at du slipper å ta tak i deg selv/dine problemer. Så du fokuserer all oppmerksomhet på ham. 

Sofie Maria skrev (1 time siden):

❤️❤️🥰 takk for kloke ord og enig , men hva gjør man når en part unnviker ansvar og sitter med tryne godt plassert nedi chips posen? 

Du gjør ingenting. Han er et voksent menneske, enten forstår han at du har sluttet å fø ham opp med å holde ham ruset, tar tak i seg selv eller så gjør han ikke det. All den tid du fokuserer på å redde dette forvokste parasitt kreket her, så går DITT liv fra deg! 

Anonymkode: 7f395...a80

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

Dette er emosjonell manipulasjon, han VET at du ikke kommer til å stoppe å være med ham, derfor han sier det, så har du liksom tatt valget selv. Blir sint på dine vegne, og litt sint på deg som lar denne søpla bruke deg slik. 

Anonymkode: 7f395...a80

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...