Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Melus skrev (49 minutter siden):

Det kan godt hende at han ikke prioriterer kattemat nettopp fordi han vet at du gjør det. Slutter du å kjøpe kan det hende han innser at han må. 

Det kan godt hende og tror jo egentlig det, men ingen risk jeg er villig til å  gamble på. 

Hjelper også litt min sjelefred i en tøff situasjon å vite at den hvert fall har det den skal ha.  

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (6 timer siden):

Helt rett at han ville klikket. Er det noe jeg vet så er det det, selv om utfallet er umulig å vite. 

Ja, han vil klikke hvis du henter katten. Derfor bør du ha en plan for hvor du skal avlevere den, og videre ta kontakt med krisesenteret umiddelbart for å bo der inntil situasjonen roer seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (1 time siden):

Ja, han vil klikke hvis du henter katten. Derfor bør du ha en plan for hvor du skal avlevere den, og videre ta kontakt med krisesenteret umiddelbart for å bo der inntil situasjonen roer seg.

Ser poenget ditt, men.. Krisesenter er vel ikke for sånt? At jeg må bo der pga en katt liksom ? 😏 

Jeg har jo på en måte en trygg bolig med unntak at han kan komme på døra og krisesenter er vel for mennesker som bor sammen med en voldelig partner og er i AKUTT fare? Kan hende jeg har misforstått reglene.. 🤷‍♀️

Skal uansett prate med de nå til uka så regner med at jeg får mer info da om hva som er mulighetene mine og hva hun tenker jeg bør gjøre videre ❤️

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Ser poenget ditt, men.. Krisesenter er vel ikke for sånt? At jeg må bo der pga en katt liksom ? 😏 De vil vel ikke ta en sånn forespørsel helt på alvor? 

Jeg har jo på en måte en trygg bolig med unntak at han kan komme på døra og krise-senter er vel for for mennesker som bor sammen med en voldelig partner og er i AKUTT fare? Kan hende jeg har misforstått reglene, men trodde det er meningen med krise-senter🤷‍♀️.

Skal jo uansett prate med de nå til uka så regner med at jeg får mer info da om hva som er mulighetene mine og hva hun tenker jeg bør gjøre videre ❤️

Men han er jo en voldelig person! Og du er i fare når du henter katten! Du sier det jo selv - han kommer til å klikke. Derfor krisesenteret! 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paneera skrev (4 timer siden):

Men han er jo en voldelig person! Og du er i fare når du henter katten! Du sier det jo selv - han kommer til å klikke. Derfor krisesenteret! 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (37 minutter siden):

Det kan godt hende og tror jo egentlig det, men ingen risk jeg er villig til å  gamble på. 

Hjelper også litt min sjelefred i en tøff situasjon å vite at den hvert fall har det den skal ha.  

Da må du bare fortsette som du gjør nå, det er ditt valg. Du har fått mange gode råd i tråden som du overser. Vil tro du på et vis er avhengig av denne mannen, som han er avhengig av deg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (41 minutter siden):

Da må du bare fortsette som du gjør nå, det er ditt valg. Du har fått mange gode råd i tråden som du overser. Vil tro du på et vis er avhengig av denne mannen, som han er avhengig av deg. 

Jeg setter pris på alle råd og innspill jeg, men er tross alt jeg som skal leve med valgene og konsekvensene av det. Eks ingen katt, eller stjele katten - konsekvensene blir mine og konsekvenser blir det jo her uansett hvilket valg jeg tar. 

Det letteste valget akkurat NÅ er at jeg putter mat på døra og det kommer jeg til å gjøre uansett hva dere måtte mene 🥰. Dessuten- hvordan kan det være kontroll på meg fra hans side at jeg gjør en handling som er helt frivillig? Han har ikke spurt eller mast om påfyll 😏

edit -selvsagt påfyll til dyret hvis det var noen uklarheter om det ☺️

om han har spist sin siste brødskive eller middag her i livet - det kunne jeg faktisk ikke gitt mer f i slik ting står nå. 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (5 timer siden):

Ja og etter pus er hentet? Når han vil prøve alle taktikker under sola for å plage meg/få tilbake pus? Du flytter inn og passer på at jeg og pus er trygg ? ☺️😉

Da får du høre om han er interessert i at du registrerer ham som eier på katten, da? Men det vil han jo heller ikke, for han har jo innrømmet å ikke ha penger til å sørge for katten. Dessuten vet han at om han går med på det så må han også ta regninger for veterinærbesøk.

Om du fortsetter å gå til ham med mat til katten, så gir du ham fortsatt kontroll over deg.

Du må gjerne fleipe det bort, men som mange har sagt tidligere - da må du få hjelp av politiet. Eller du kan gi katten til en katteorganisasjon, få noen til å adoptere katten, du fortsetter å betale for katten, og om mannen roer seg på sikt så kan du heller ta katten til deg.

Det er mange ulike muligheter om du bare vil.

Men det eneste du skisserer er løsninger som fortsatt sikrer kontakt med mannen - og dermed setter du deg selv (og katten) i større fare.

Anonymkode: ded4f...dca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Jojo det er han så der vi enig , men trodde ikke man fikk lov å bo der i påvente at noe skal skje/eller kan skje hvis du skjønner.. Jeg har alltid trodd det er et sted å bo hvis man er i aktiv kontakt/bor med en voldelig partner og man er i livsfare typ situasjon. 

Jeg og min x har jo null kontakt akkurat nå. 

Nei, så lenge du planlegger å regelmessig oppsøke mannen for å levere kattemat, og har en avtale om at du betaler veterinær om nødvendig, så har du ikke null kontakt - du har en avtale om å ha kontakt!

Du bør lese deg opp på traumebånd, Ts.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare sette ned foten. Hardt og brutalt. Han må få få seg en jobb og egen inntekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da får du høre om han er interessert i at du registrerer ham som eier på katten, da? Men det vil han jo heller ikke, for han har jo innrømmet å ikke ha penger til å sørge for katten. Dessuten vet han at om han går med på det så må han også ta regninger for veterinærbesøk.

Om du fortsetter å gå til ham med mat til katten, så gir du ham fortsatt kontroll over deg.

Du må gjerne fleipe det bort, men som mange har sagt tidligere - da må du få hjelp av politiet. Eller du kan gi katten til en katteorganisasjon, få noen til å adoptere katten, du fortsetter å betale for katten, og om mannen roer seg på sikt så kan du heller ta katten til deg.

Det er mange ulike muligheter om du bare vil.

Men det eneste du skisserer er løsninger som fortsatt sikrer kontakt med mannen - og dermed setter du deg selv (og katten) i større fare.

Nå begynner jeg å faktisk bli litt sint og lei meg her inne😧

Ja- kunne spart meg for den ene tøysete kommentaren der, men den er likevel ikke uten et snev av alvor. 

Vi må få noen ting på stell her før ting sporer helt av- at jeg velger å levere mat på døra nå i en periode frem til jeg finner ut mitt neste trekk hvordan i all ** får dere det til å bli at jg fortsatt har kontakt med min x eller at jeg planlegger kontakt med min x ??! 

Vi har ingen kontakt akkurat nå og hadde det vært opp til meg så ville det fortsatt sånn i evig tid inntil vi begge to er DØ, men han har katten min !! 

Han ville hundre prosent ønsket å overta eieransvaret og chipen siden han anser den som sin på tross av hva enn chipen måtte si , men det er helt uaktuelt å gi fra meg chipen/det juridiske ansvaret av helt åpenbare grunner som jeg trodde var helt selvklare??! 

I det ene sekundet er katten min i livsfare hos han og neste sekund skal han få ansvaret, chipen og hele pakka?! Hallo liksom! En person som driver med alt mulig greier som har kommet frem i tråden her og som de fleste dager har null kroner? Ja det er virkelig en ansvarsfull beslutningen av meg å la han overta alt 😒😒😒😒

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redneck82 skrev (39 minutter siden):

Du må bare sette ned foten. Hardt og brutalt. Han må få få seg en jobb og egen inntekt

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (8 timer siden):

Endret 8 timer siden av Sofie Maria

https://www.dyrekassen.no/katt/kattemat?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzomf_rDYiAMVWpKDBx2QljmhEAAYASAAEgKPj_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Se her, abonnement på kattemat, du bare betaler så kommer andre og leverer det til ham, kan det være noe? Jeg vil ikke at du skal måtte dra dit og møte på ham, jeg tror han kan presse og true deg. Derfor jeg foreslår dette.

Anonymkode: 7f395...a80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (13 timer siden):

Til deg som var stolt at jeg ringte - Tusen takk 🥰. Det var en vanskelig telefon, men hun var veldig fin å snakke med :) Veldig vanskelig at hun bruker ord som vold siden jeg er fortsatt i litt villfarelse, forstår ikke helt at det er det som er skjedd imot meg.  

Dette er en veldig vanlig reaksjon på vold i nære relasjoner, man blokkerer det ut på en måte, sjokket gjør at en ikke helt ser det, der skjer men på denne måten kan man leve i mange år i voldelige forhold. Denne hjernetåken her sørger for det.

Jeg er glad dere ikke har kontakt i dag. Jeg håper det forblir sånn. 

Anonymkode: 7f395...a80

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofie Maria skrev (5 timer siden):

I det ene sekundet er katten min i livsfare hos han og neste sekund skal han få ansvaret, chipen og hele pakka?! Hallo liksom! En person som driver med alt mulig greier som har kommet frem i tråden her og som de fleste dager har null kroner? Ja det er virkelig en ansvarsfull beslutningen av meg å la han overta alt 😒😒😒😒

Nei. Det er delte meninger om situasjonen. Noen tror han vil mishandle katten for å straffe deg eller fordi han rett og slett er psykopat – de er redde for kattens sikkerhet. Andre tror han vil _true med_ å mishandle eller vanrøkte katten for å fortsatt ha kontroll på deg – de er redde for DIN sikkerhet.

Hva tror du? 

Anonymkode: 1d25a...4a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (11 timer siden):

Nei altså min løsning akkurat nå er å putte mat på døra og ikke tenke så altfor mye på pus (etter råd fra krise-senter dama) Pus-situasjonen er ikke noe jeg MÅ løse i morgen eller neste uke hvis du skjønner.. ❤️

Og hvor ofte tenker du at du må sette mat på døra til katta? Kattesituasjonen er jo den som holder deg der du er nå. Derfor tenker jeg at en varig løsning bør komme på plass så snart som mulig.

Du vet at der er leveringstjenester som kan levere kattematen for deg? Du trenger ikke å være der i det hele tatt egentlig.

Anonymkode: 32ae0...4f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er ekstremt triggende mtp ts sine valg. Er det ikke noen i buskerud som kan hjelpe TS og overta katten midlertidig til hun får seg egen leilighet? Bor selv på Sørlandet og har to katter selv og er hjemme med baby… Hadde glatt kjørt og hentet katten om jeg ikke var så bundet til hjemmet. 

Anonymkode: 8b705...392

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Denne tråden er ekstremt triggende mtp ts sine valg. Er det ikke noen i buskerud som kan hjelpe TS og overta katten midlertidig til hun får seg egen leilighet? Bor selv på Sørlandet og har to katter selv og er hjemme med baby… Hadde glatt kjørt og hentet katten om jeg ikke var så bundet til hjemmet. 

Anonymkode: 8b705...392

Ts vil ikke det, hun avfeier alle gode forslag. Hun er avhengig av denne relasjonen til mannen uten å skjønne det selv, eller å ville innrømme det. Hun har bare unnskyldninger til hvorfor hun ikke kan fjerne katten fra en voldelig mann. 

Anonymkode: 01368...4c5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...