Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #421 Del Skrevet 20. september Smascha skrev (2 minutter siden): Herlighet, TS! Mannen er jo ikke tilregnelig! Men du: kvifor tok du han med deg til veterinæren? Kunne du ikkje reist aleine? Godt spørsmål. Hadde jeg vist åssen det skulle bli så hadde jeg ikke tatt han med inn i bilen. Jeg endte jo opp alene hos dyrlegen pga hendelsen og stakkars dyrlegen - hu måtte jo ha trodde jeg var helt borte vekk siden jeg gråt HELE timen.. Hu tok det veldig pent da 👍🏻👍🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 20. september #422 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Godt spørsmål. Hadde jeg vist åssen det skulle bli så hadde jeg ikke tatt han med inn i bilen. Jeg endte jo opp alene hos dyrlegen pga hendelsen og stakkars dyrlegen - hu måtte jo ha trodde jeg var helt borte vekk siden jeg gråt HELE timen.. Hu tok det veldig pent da 👍🏻👍🏻 Du veit vel sjølv kvifor du inviterte han med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #423 Del Skrevet 20. september Smascha skrev (Akkurat nå): Du veit vel sjølv kvifor du inviterte han med? sånn sett ja. Det er fordi han ønsket det (som sagt han er veldig knytta på denne pusen) og fordi vi deler 🤷♀️. Følte ikke at jeg hadde rett å nekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 20. september #424 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (På 12.9.2024 den 0.22): Hva gjør man for å stoppe utnyttelse fra en nær venn? 🫣Kan avsløre at dette er hankjønn og vi har tidligere hatt en romantisk relasjon, men denne er på is nå. Han er alltid blakk fordi han ikke har jobb og når han har penger (eks fra gamle jobben) så blir de brukt i løpet av få dager på alt og ingenting. At han må ha mat eller betale telefonen sin neste uke er fraværende tanker, livet leves her og nå..Han er altså en person som egentlig skulle vært på luksusfellen😕. Problemet er at ting går utover meg i stor grad! jeg kjøper så si alltid mat siden vi henger sammen ofte og vi må jo spise noe, men han forventer i tilegg til maten masse ekstra typ brus, øl, snus, røyk, chips ++ Ofte sier han til meg du får igjen når jeg får penger, men dette skjer jo aldri/veldig sjeldent. Eks sånn at dere kan forstå- han sier kjøper du en 6pack, jeg vipser deg. Enden på visa ble at jeg fikk 150 for en 6pack som egentlig kostet 230. Altså ca 80 kr borte av mine penger. Sånne småbeløp mister jeg hele tiden. Eks 2. i dag var vi på butikken og jeg handlet middag som jeg alltid gjør. Han sier jeg må ha frokost i morgen og putter følgelig brød, smør og ost i kurven. (Ja han tar det som en selvfølge også og jeg orker ikke lage noe scene på kiwi med folk tilstede😕) Ca 100 kr på det i tillegg til at middagen kom på over 300 kr + jeg måtte sponse halvparten av snus- ca 50 kroner. Hele handleturen på en vanlig onsdag endte på over 500 kr og sånn er det omtrent hver dag! 😔 Det er alltid noe ekstra ekstra han vil eller «må» ha. Prøver jeg å sette grenser (som jeg selvsagt har prøvd å gjøre) blir det fort veldig dårlig stemning. Hva gjør man med sånne mennesker?? Ps. Det er ingen alternativ å avslutte relasjonen helt av årsaker jeg ikke orker å skriver her. Takk for alle svar, jeg trenger hjelp. edit - vi er ikke samboere, men som nevnt vi er sammen omtrent hver dag. Sånne mennesker slutter man å fø på, skaff deg venner som ikke utnytter deg. What You allow will continue. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 20. september #425 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (7 minutter siden): sånn sett ja. Det er fordi han ønsket det (som sagt han er veldig knytta på denne pusen) og fordi vi deler 🤷♀️. Følte ikke at jeg hadde rett å nekte. Men kjære TS! Det er klart du har rett til å nekte! Det er jo den eine store oppgåva di i denne relasjonen. Å seie nei. Å nekte. Å halde han ute av livet ditt. Det sagt så er det HUNDRE prosent hans feil at han ikkje er god mot deg. Sjølvsagt. Du skriv at du følte at du ikkje hadde rett til å nekte. Ver så snill å ikkje stol på følelsane dine når det gjeld denne karen. Følelsar vi har seier noko om kva behov vi har, ikkje om kva som er sant eller reelt. Kun korleis vi oppfattar det. ❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #426 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (33 minutter siden): Ja altså vi deler en firebent som jeg har latt være hos han fordi det er der den er kjent og trygg osv. Min x har aldri skadet den før og de har et bra forhold, men noen her inne føler og mener dyret mitt er i fare nå fordi han kan plutselig klikke eller skade den for å hevne/skade meg hvis du skjønner.. 🥺 Nei, dere deler ikke katten. Du lar din katt være der helt frivillig fordi du nekter å bruke alternativene som er rundt deg. Hvordan går søken etter nytt sted å bo?? Din eks hadde heller ikke tatt i deg før, men se hva som skjedde! Din katt lever på nåde hos han. Anonymkode: 32ae0...4f4 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #427 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (2 timer siden): Vet du hva, Jeg setter pris på at du er ærlig med meg og vil at jeg skal våkne, men at jeg ikke har noe kjærlighet til dyret mitt den må du lengre ut på landet med 😔. For å snu ting litt opp ned her, la oss si at han banker meg helseløs sånn at jeg havner på sykehuset (Den sjansen øker jo mer krig jeg lager! ) Hvem skal da passe på at dyret mitt har det nødvendige den trenger?? Ny mat eller dyrlegetime hvis den skulle bli akutt syk? Du skjønner hvor jeg vil hen håper jeg👍🏻. Slik det er nå har den en eier som kan gi bolig og kos (altså psykopaten ) og en annen eier som kan gi de fysiske tingene -altså meg. Nei du må nok holde deg langt unna denne straffedømte voldelige egosentriske fylliken. Du kan ikke gå dit mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #428 Del Skrevet 20. september (endret) lillevill skrev (3 minutter siden): « Nei du må nok holde deg langt unna denne straffedømte voldelige egosentriske fylliken. Du kan ikke gå dit mer. « Det innser jeg. Eneste valget jeg ser er å gi avkall på pusen min eller «stjele» den 👍🏻. Endret 20. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 20. september #429 Del Skrevet 20. september (endret) Sofie Maria skrev (4 timer siden): 🤪👍🏻👍🏻. Ja du har rett.. Jeg skal virkelig prøve å stoppe å tenke sånn. Den er et dyr, ikke barn samme hva jeg måtte føle. Jeg føler jo feil, jeg ser den.. håper virkelig ikke du får barn , et dyr er på en måte en test hvordan ta vare på et levende individ . Å du lar en høyt elsket katt bo hos en som er psykisk , fysisk og økonomisk voldelig ?? Å der mener du katten har det fint ? Hos et åpenbart ustabilt menneske ? Endret 20. september av NiceOrNothing 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #430 Del Skrevet 20. september Det er et eller annet som skurrer i historien din Ts. Anonymkode: 393c3...5c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #431 Del Skrevet 20. september Ts hør her. Om du absolutt Må.. Så kan du gi mat til katta på døra til hans bestevenn. Og så kan denne vennen levere tingene til kompisen. Men sånn sett kan du jo ikke se katten mer, fordi du vil at den skal bo med en tidliger straffedømt alkis. Du kan ikke dra dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #432 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er et eller annet som skurrer i historien din Ts. Anonymkode: 393c3...5c1 Nei. Det er nok ekte. Hun har autisme om du reagerer på resonneringen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #433 Del Skrevet 20. september NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): håper virkelig ikke du får barn , et dyr er på en måte en test hvordan ta vare på et levende individ . Å du lar en høyt elsket katt bo hos en som ikke psykisk , fysisk og økonomisk voldelig ?? Å der mener du katten har det fint ? Hos et åpenbart ustabilt menneske ? Ingen planer om barn så null å tenke på ☺️ Når jeg sliter å ta vare på en pelsball tror jeg virkelig barn er siste tingen jeg burde tenke på 🤨. Så lenge jeg holder meg langt unna og unngår å trigge han (virker som mitt nærvær i seg selv trigger han! ) anser jeg dyret som relativt trygg ja, men dere hadde rett om at han kom til å bli fysisk med meg så jeg kan aldri si aldri, det har ukens hendelser lært meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #434 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et eller annet som skurrer i historien din Ts. Anonymkode: 393c3...5c1 Gjerne utdyp. Alt er sant. Naiv og godtroende - hundre prosent sant. at jeg var dum som inngikk et «foreldreskap» med han - sant at vi hadde et bra forhold de første årene - sant at ting har gått til *** den siste tiden - sant. at han gikk fysisk på meg for første gang denne uka - helt sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #435 Del Skrevet 20. september lillevill skrev (3 minutter siden): Nei. Det er nok ekte. Hun har autisme om du reagerer på resonneringen. ❤️❤️ takk ! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 20. september #436 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Ingen planer om barn så null å tenke på ☺️ Når jeg sliter å ta vare på en pelsball tror jeg virkelig barn er siste tingen jeg burde tenke på 🤨. Så lenge jeg holder meg langt unna og unngår å trigge han (virker som mitt nærvær i seg selv trigger han! ) anser jeg dyret som relativt trygg ja, men dere hadde rett om at han kom til å bli fysisk med meg så jeg kan aldri si aldri, det har ukens hendelser lært meg. Hadde ALDRI latt en katt bo hos et sånt menneske . Aldri . Gudene må vite hvilket klientell som vanker der. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #437 Del Skrevet 20. september lillevill skrev (5 minutter siden): Ts hør her. Om du absolutt Må.. Så kan du gi mat til katta på døra til hans bestevenn. Og så kan denne vennen levere tingene til kompisen. Men sånn sett kan du jo ikke se katten mer, fordi du vil at den skal bo med en tidliger straffedømt alkis. Du kan ikke dra dit. Forstår at jeg ikke kan dra dit ❤️🥺🥺 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #438 Del Skrevet 20. september Katten har det nok bra der en stund, men det er ikke et stabilt og godt hjem. Denne fyren havner vel i fengsel igjen. Eller har ikke penger til å gi den det den trenger. Når tiden har gått, vil ikke katten kjenne deg igjen. Du kan også rapportere han til dyrebeskyttelsen og så henter du katten hos dem og finner den et hjem. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #439 Del Skrevet 20. september Fordtår du er redd men det beste for katten er at den har det helt trygt og får mat hver dag. Få noen til å hjelpe deg og de henter katta. Det finnes garantert damer i kattehjelpen i Drammen som gladelig stiller opp. Vet mellomannet om noe som reddet en katt fra et hus der det bodde rusmisbrukere. De bare hentet den.. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #440 Del Skrevet 20. september caroline.s skrev (2 timer siden): Skriv en melding til han der du forklarer at du ikke har råd til å betale for maten og alt han vil ha, og at du ikke liker at han legger ting i handlekurven din i butikken og «forventer» at du skal betale for alt. Kanskje du heller kan spandere eller betale for han når og HVIS du selv vil, men han kan ikke kreve noe. Prøv å si ifra, selv om det kanskje koster litt. Dette handler jo ikke om at man ikke vil hjelpe eller være en god venn, men at man rett og slett må sette litt grenser for eget liv❣️ Jeg har selv vært i litt krise økonomisk, og en venninne har sagt til meg at jeg ikke må være redd for å spørre om jeg trenger å låne penger eller om hun skal betale for en middag eller to, jeg har likevel aldri bedt om det. Her om dagen sa hun «jeg betaler» og da gjorde hun det fordi hun ville, ikke fordi hun måtte! Så har jeg selv også spandert eller lagt ut for henne. Det må jo gå begge veier🥰 Hun skal ikke kontakte han mer, nei. Han har prøvd å vridd om armen på henne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå