Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

lillevill skrev (1 minutt siden):

Han angrep jo deg? Hvorfor trur du ikke at han vil angripe andre, eller katten?  

Har du virkelig ikke noen som kan hjelpe deg? Familie etc. Sånn jeg ser det så er jo du ganske sårbar mtp diagnosen, og du trenger noen som greier å lage en plan som er godt rotet i logisk tenking. Noen som kjenner situasjonen. Du virker ressursterk, du har bil og jobb, men akkurat å legge en plan og tenke logisk med bena på jorda er vanskelig for deg. 

Hva med familie? En mor eller far eller noen som kan støtte deg litt og være med og hente dyret og finne en plass å utplassere dyret? Det er den ENESTE feilen du gjør. Kjenner du feks kattehjelpen? Om du ringer dem så hjelper de deg. 

Er akkurat det. Jeg er jo ressurssterk, men på samme tid ikke. Vanskelig å forklare.🥺 Skulle ønske jeg var helt normal uten diagnosen min, men det er nå en annen debatt.. 

Logikk og planlegging er absolutt mine svake sider ja. 

Jeg har jo familie, men ingen av mine foreldre er til å stole på uheldigvis. (orker ikke den praten nå 😔) Min mor mener jeg bare må gi opp hele dyret mitt og la han ta ansvaret mens min far mener jeg burde anmelde det som skjedde denne uka. 

Har venner (heldigvis❤️! ) men ingen av de er egentlig er i en posisjon til å ansvaret for dyret. En bor altfor langt unna og har nok med sitt eget liv og faktiske barn (😏) En annen kan ikke ha dyr der hun bor og sistemann har flere egne dyr og en vanskelig livssituasjon blant annet sykemeldt ++. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (49 minutter siden):

Ja, på en måte. Jeg fikk dukka unna/kommet meg vekk fra det verste, men han var fysisk nok til at jeg har noen små blåmerker nå. Han tok også tak i armen min og vridde den på ryggen også bøyde den som om han skulle brekke den. Var det som gjorde mest vondt, men armen er fin nå. 

Du ville ikke anmelde truslene om vold fordi han mente det jo ikke.

Hvilken unnskyldning har du nå for å ikke anmelde utøvelse av vold? For du har jo en unnskyldning klar til hvasomhelst. At du ikke endte på sykehuset? At armen er fin igjen? 

Anonymkode: 1d25a...4a4

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ville ikke anmelde truslene om vold fordi han mente det jo ikke.

Hvilken unnskyldning har du nå for å ikke anmelde utøvelse av vold? For du har jo en unnskyldning klar til hvasomhelst. At du ikke endte på sykehuset? At armen er fin igjen? 

Anonymkode: 1d25a...4a4

LOL 😂.. 

Ja fordi armen er fin igjen 😉 Det forstår jo alle..  

1. jeg gidder ikke eskalere situasjonen. 

2. jeg gidder ikke mer bensin på bålet 

3. jeg vil ha fred og ro i mitt liv ❤️👍🏻 En anmeldese vil han anse som krig. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (10 minutter siden):

Er akkurat det. Jeg er jo ressurssterk, men på samme tid ikke. Vanskelig å forklare.🥺 Skulle ønske jeg var helt normal uten diagnosen min, men det er nå en annen debatt.. 

Logikk og planlegging er absolutt mine svake sider ja. 

Jeg har jo familie, men ingen av mine foreldre er til å stole på uheldigvis. (orker ikke den praten nå 😔) Min mor mener jeg bare må gi opp hele dyret mitt og la han ta ansvaret mens min far mener jeg burde anmelde det som skjedde denne uka. 

Har venner (heldigvis❤️! ) men ingen av de er egentlig er i en posisjon til å ansvaret for dyret. En bor altfor langt unna og har nok med sitt eget liv og faktiske barn (😏) En annen kan ikke ha dyr der hun bor og sistemann har flere egne dyr og en vanskelig livssituasjon blant annet sykemeldt ++. 

Det kan jo være fyren vil skjerpe seg om politiet tar en prat med han og at han da ikke vil trakkasere deg mer. 

Du har jo allerede noen her i tråden som vil hjelpe deg med plassering av katten, men du ser ut til å ha bestemt deg for at det ikke skal gå ? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (9 minutter siden):

Det kan jo være fyren vil skjerpe seg om politiet tar en prat med han og at han da ikke vil trakkasere deg mer. 

Du har jo allerede noen her i tråden som vil hjelpe deg med plassering av katten, men du ser ut til å ha bestemt deg for at det ikke skal gå ? 

Det var et veldig raust tilbud ja og selvsagt et alternativ, men da er vi tilbake på igjen å skulle røske den vekk fra det kjente og kjære + hva min x hadde  funnet på.. 🥺 

Tror kanskje jeg må ta en pause fra tråden nå, føler denne «kjeftingen» jeg får bare gjør vondt verre sånn egentlig.  

edit - veldig usannsynlig at noe prat med politiet får han til å våkne. Han har allerede en rettssak og et fengslesopphold bak seg. 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (20 minutter siden):

Han har allerede en rettssak og et fengslesopphold bak seg. 

Han er tidligere dømt og kriminell ja? 😨 Du må ikke involvere deg med kriminelle fra nå av.

Det som er viktig er at du får fred ja. Så det er nok lurt å la han beholde katten og heller stjele den en dag uten å si noe. Han bryr seg nok ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Hundre prosent, han er jo avhengig av meg økonomisk for å ha den og det har han faktisk innrømmet til meg, men hva med det faktum at han anser den som sin?? 🤷‍♀️

Bor i by, men ikke stor nok by til at jeg vil kunne følt meg helt trygg hvis jeg skulle kidnappet den, slettet han 100 prosent vekk fra livet og nektet han tilgang på dyret hvis du skjønner.. 

Seriøst - hvorfor lager du så mange unnskyldninger for å ha kontakt med denne mannen?

"Kidnappe" dyret??? Det er - unnskyld uttrykket - for faen DITT dyr! Du står som eier, du betaler alle utgifter.

HAN har i prinsipp kidnappet dyret nå og holder det som gissel for å fremdeles ha tilgang til dine penger.

Du var så sikker på alt han aldri kom til å gjøre...

Men han truet likevel både deg og dine venner med fysisk vold. Han har nå, i tillegg til psykisk og økonomisk vold, blitt ganske alvorlig fysisk voldelig mot deg! Du var helt sikker på at han aldri ville bli det heller.

Du er så sikker på at han aldri vil gjøre dyret noe vondt. Likevel har han nå også eskalert sin vold ikke bare til fysisk mot deg, men han har også vist deg at HAN ER VILLIG TIL Å ØDELEGGE DET SOM ER DITT OG SOM DU BRYR DEG OM ved å knuse/ødelegge den tingen din som lå hos ham. Det at han knuste den tingen, det var også en trussel, som viser deg at hvis ikke du gjør som han vil, så VIL HAN SKADE ANDRE TING SOM TILHØRER DEG! Og da er det dyret du påstår du og han er så glade i neste på hans liste, for det er det siste han har, og han vet at det også er det som skal til for å kontrollere deg (og din lommebok).

Og hvorfor i all verden snakker du med hans kompis, som ikke vil snakke med mannen og stoppe ham, men oppfordrer deg til å levere tilbake DITT DYR tilbake til han som holder dyret som et gissel og er voldelig mot deg? Du kan ikke snakke med hans kompiser, for alt du sier kan bli brukt mot deg videre. Du må kutte all kontakt med han og hans venner!

Denne saken tror jeg endre mer tragisk enn du i øyeblikket greier å forestille deg, Ts. Du MÅ skaffe deg mer hjelp! Skaff deg en advokat, få koblet på politiet. Krisesenteret kan hjelpe deg og bli med deg til både advokat og politi!

Om dette ikke skal ende fullstendig tragisk for deg og/eller dyret (og da mener jeg alvorlig fare for din og dyrets helse og liv!!) så har du ikke tid til å utsette å ta tak i dette.

Denne mannen er nå så trigget, at hverken du eller dyret er trygge for ham! Du bør ikke møte ham alene, men du MÅ skaffe deg hjelp av advokat og politi så raskt som mulig, for om du ikke kommer til dyret så kan mannen finne på å true med å skade, eller faktisk skade dyret for å sikre at du kommer.

Dette kommer du deg ikke ut av på en god måte om du ikke tar det jeg og andre har skrevet til deg. Du ser hvor mye det har eskalert bare på noen dager. Neste steg er mer alvorlig vold mot deg, og de er vold mot dyret!

DU har mulighet til å hindre dette, men da må du få dyret bort fra ham slik at hverken du eller dyret har noen som helst kontakt med ham! Advokat, krisesenter, politi!

IKKE utsett det!

Anonymkode: ded4f...dca

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 minutter siden):

Han er tidligere dømt og kriminell ja? 😨 Du må ikke involvere deg med kriminelle fra nå av.

Det som er viktig er at du får fred ja. Så det er nok lurt å la han beholde katten og heller stjele den en dag uten å si noe. Han bryr seg nok ikke. 

Det er riktig. Dette skjedde etter at vi ble sammen/venner faktisk. Ble en liten stund inne på han.

Skulle ønske du hadde rett at han ga blaffen, men vet at når den dagen kommer snakker vi krig ala Gaza og jeg er ikke mentalt der at jeg kan stå i det nå så han får bare ha den enn så lenge også får jeg operere litt i skyggen og passe på at den i alle fall har mat og nødvendige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (47 minutter siden):

LOL 😂.. 

Ja fordi armen er fin igjen 😉 Det forstår jo alle..  

1. jeg gidder ikke eskalere situasjonen. 

2. jeg gidder ikke mer bensin på bålet 

3. jeg vil ha fred og ro i mitt liv ❤️👍🏻 En anmeldese vil han anse som krig. 

Eneste måten du kan få fred på er å kutte alle bånd til ham.

Om han anser at du tar over kontroll over ditt dyr og anmelder hans vold mot deg - da viser det at du ALDRI vil få fred og ro i livet ditt om du ikke anmelder og kutter alle bånd med ham.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eneste måten du kan få fred på er å kutte alle bånd til ham.

Om han anser at du tar over kontroll over ditt dyr og anmelder hans vold mot deg - da viser det at du ALDRI vil få fred og ro i livet ditt om du ikke anmelder og kutter alle bånd med ham.

hæ? er jo helt motsatt . som jeg skrev en eventuell anmeldelse vil jo han ta som en krigs erklæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (35 minutter siden):

Det var et veldig raust tilbud ja og selvsagt et alternativ, men da er vi tilbake på igjen å skulle røske den vekk fra det kjente og kjære + hva min x hadde  funnet på.. 🥺 

Tror kanskje jeg må ta en pause fra tråden nå, føler denne «kjeftingen» jeg får bare gjør vondt verre sånn egentlig.  

edit - veldig usannsynlig at noe prat med politiet får han til å våkne. Han har allerede en rettssak og et fengslesopphold bak seg. 

Du mener altså at å la dyret være hos en mann som har vist deg at han er villig til å bruke fysisk vold OG ødelegge ting du bryr deg om - det er det beste dyret ditt fortjener, selv om du med det valget også setter ditt dyrs helse og liv i alvorlig fare.

Det er lite kjærlighet fra din side, Ts, for dyret. Eller i hvert fall en kjærlighetsfølelse som er helt løsrevet fra virkelighetens fakta.

At du er redd for hva han kan finne på, det er forståelig, men det blir bare verre så lenge du har kontakt med ham.

Du MÅ koble inn krisesenter, advokat og politi her!

Eller overlate dyret til ham og slutte å betale for noe som helst for katten og blokkere all kontakt med mannen.

Du MÅ kutte alle bånd til denne mannen. Spørsmålet er om du vil redde dyret ditt samtidig eller ikke...?

Du redder ikke dyret ved å la det bli boende hos en mann som har vist at han er mer enn villig til å knuse og ødelegg det du er glad i og også skade deg fysisk. Det er ikke kjærlighet, du lar deg styre av frykten, ikke kjærligheten til dyret.

Beklager å være hard mot deg nå, men om du ikke våkner NÅ og skaffer deg hjelpen som Krisesenter, advokat og politi kan gi deg, så vil dette ikke ende bra.

❤️

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (43 minutter siden):

Jeg kan muligens også ta imot katten din for en periode, hvis du bor i nærheten. Hvor bor du? 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (Akkurat nå):

Jeg kan muligens også ta imot katten din for en periode, hvis du bor i nærheten. Hvor bor du? 

Buskerud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

hæ? er jo helt motsatt . som jeg skrev en eventuell anmeldelse vil jo han ta som en krigs erklæring. 

Og hvorfor gjør han det i så fall - for å kjempe for å fortsette å ha kontroll på deg og din lommebok.

Du skrev at du bare vil ha fred og ro i livet ditt. Vel, om du fortsetter kontakt med ham så vil du ALDRI få fred og ro - tvert om vil det mest sannsynlig bare føre til at du og/eller dyret vil bli alvorlig skadet (i beste fall). Eller i verste fall kan det gå liv.

Det at han allerede er straffedømt og har sittet i fengsel er bra for din sak, for advokat og politi vil ta det på alvor og gi sørge for besøksforbud fordi han har vært alvorlig psykisk og økonomisk voldelig mot deg over år, og han nå har eskalert til trusler om vold, fysisk vold og materiell vold.

Hjelpen er der, men da må du faktisk ønske å komme ut av dette selv. Og det gjør du ikke så lenge dyret blir hos ham, for han VIL bruke dyrets sikkerhet, helse og liv som en måte å presse deg til å gjøre som han vil. Det er ikke snakk om at det kanskje vil skje, det VIL skje.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (21 minutter siden):

Det er riktig. Dette skjedde etter at vi ble sammen/venner faktisk. Ble en liten stund inne på han.

Skulle ønske du hadde rett at han ga blaffen, men vet at når den dagen kommer snakker vi krig ala Gaza og jeg er ikke mentalt der at jeg kan stå i det nå så han får bare ha den enn så lenge også får jeg operere litt i skyggen og passe på at den i alle fall har mat og nødvendige ting.

Jeg tror ikke du bør nærme deg han mer. Han burde ha besøksforbud mot deg og så burde dyrebeskyttelsen hente katten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du mener altså at å la dyret være hos en mann som har vist deg at han er villig til å bruke fysisk vold OG ødelegge ting du bryr deg om - det er det beste dyret ditt fortjener, selv om du med det valget også setter ditt dyrs helse og liv i alvorlig fare.

Det er lite kjærlighet fra din side, Ts, for dyret. Eller i hvert fall en kjærlighetsfølelse som er helt løsrevet fra virkelighetens fakta.

At du er redd for hva han kan finne på, det er forståelig, men det blir bare verre så lenge du har kontakt med ham.

Du MÅ koble inn krisesenter, advokat og politi her!

Eller overlate dyret til ham og slutte å betale for noe som helst for katten og blokkere all kontakt med mannen.

Du MÅ kutte alle bånd til denne mannen. Spørsmålet er om du vil redde dyret ditt samtidig eller ikke...?

Du redder ikke dyret ved å la det bli boende hos en mann som har vist at han er mer enn villig til å knuse og ødelegg det du er glad i og også skade deg fysisk. Det er ikke kjærlighet, du lar deg styre av frykten, ikke kjærligheten til dyret.

Beklager å være hard mot deg nå, men om du ikke våkner NÅ og skaffer deg hjelpen som Krisesenter, advokat og politi kan gi deg, så vil dette ikke ende bra.

❤️

Vet du hva, Jeg setter pris på at du er ærlig med meg og vil at jeg skal våkne, men at jeg ikke har noe kjærlighet til dyret mitt den må du lengre ut på landet med 😔.   

For å snu ting litt  opp ned her, la oss si at han banker meg helseløs sånn at jeg havner på sykehuset (Den sjansen øker jo mer krig jeg lager!  )

Hvem skal da passe på at dyret mitt har det nødvendige den trenger?? Ny mat eller dyrlegetime hvis den skulle bli akutt syk? Du skjønner hvor jeg vil hen håper jeg👍🏻.  Slik det er nå har den en eier som kan gi bolig og kos (altså psykopaten ) og en annen eier som kan gi de fysiske tingene -altså meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (28 minutter siden):

Buskerud. 

Bor dessverre for langt unna, men ville sjekket ut kattehjelpen som det linkes til

Sofie Maria skrev (5 minutter siden):

Vet du hva, Jeg setter pris på at du er ærlig med meg og vil at jeg skal våkne, men at jeg ikke har noe kjærlighet til dyret mitt den må du lengre ut på landet med 😔.   

For å snu ting litt  opp ned her, la oss si at han banker meg helseløs sånn at jeg havner på sykehuset (Den sjansen øker jo mer krig jeg lager!  )

Hvem skal da passe på at dyret mitt har det nødvendige den trenger?? Ny mat eller dyrlegetime hvis den skulle bli akutt syk? Du skjønner hvor jeg vil hen håper jeg👍🏻.  Slik det er nå har den en eier som kan gi bolig og kos (altså psykopaten ) og en annen eier som kan gi de fysiske tingene -altså meg. 

Du skal kontakt advokat og politi med én gang. Du kan flytte på krisesenter og få besøksforbud, slik at du er trygg i mens anmeldelsen og etterforskningen pågår. Tror noen krisesentre også tar imot personer med dyr.

Jo lengre du venter, jo verre vil "krigen" bli 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Flytt på krisesenter og ta med katten

2) Kontakte advokat og politi, og anmeld saken. Be samtidig om besøksforbud

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...