AnonymBruker Skrevet 11. september #21 Del Skrevet 11. september Om jeg ikke husker helt feil så har du hatt flere tråder om denne mannen? Enten du er den samme som jeg husker eller ei, så er det en ting du må innse - DU kan aldri endre ham! Men du kan endre hva du selv velger å gjøre! Nå er du medavhengig i tillegg til at han utnytter deg kynisk. Du er medavhengig fordi du gjør det mulig for ham å la være å ta ansvar for eget liv. Du sier at du ønsker at han skal våkne og ta ansvar for eget liv... Samtidig tar du faktisk ikke ansvar for ditt eget liv og din egen psykiske helse...! Hvorfor tar ikke du ansvar for eget liv? Hvorfor våkner ikke du? Hvorfor setter du ikke sunne grenser for deg selv? Hvorfor lar du deg utnytte? Du vet at dette forholdet er svært usunt, og du vet at du aldri kan ha det godt i dette forholdet - så hvorfor fortsetter du å være i et forhold som ødelegger deg? Hvorfor tar ikke DU ansvar for DITT liv? Anonymkode: ded4f...dca 20 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #22 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (1 minutt siden): takk ❤️❤️ Det er nettopp det, en ting er pengene men denne likegyldigheten og selvfølgeligheten hans begynner å tære mye på vårt forhold, hvertfall fra min side, men usikker om han i det hele tatt merker det eller gidder å bry seg om hva jeg føler😔 Hvorfor vil du ha han i livet ditt? Han bryr jo seg ikke om deg? Anonymkode: a1306...cda 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #23 Del Skrevet 11. september nordlending skrev (3 minutter siden): Ta handleturene dine uten han? Hvis du ikke har en kurv fordi du ikke skal handle, må han jo fikse det selv. Ja , dette er mitt nye «triks» 😂.. og det funket bortsett fra at jeg får telefoner mens jeg er i butikken - tar du med ditt og tar du med datt.. 😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #24 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Ja , dette er mitt nye «triks» 😂.. og det funket bortsett fra at jeg får telefoner mens jeg er i butikken - tar du med ditt og tar du med datt.. 😟 Så ikke svar når du er i butikken da. Dette må bare være tull, så dum går det ikke an å være. Anonymkode: 5977d...5c5 42 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 11. september #25 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Ja , dette er mitt nye «triks» 😂.. og det funket bortsett fra at jeg får telefoner mens jeg er i butikken - tar du med ditt og tar du med datt.. 😟 Forteller du om alle handleturene? Ikke ta telefonen, ring heller opp når du er kommet hjem. Ha eventuelt telefonen på lydløs om du ikke klarer å ikke svare. Eller, si at du ikke har råd til ekstra innkjøp akkurat nå. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #26 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor vil du ha han i livet ditt? Han bryr jo seg ikke om deg? Anonymkode: a1306...cda det er komplisert. litt redd for å bli gjenkjent ved å skrive alle detaljer, men tro meg det er en god grunn (hvertfall sett med mine øyne😏❤️! ) men alle mine venner mener det samme som deg.. at jeg rett å slett må dumpe han for godt siden han ikke respekterer meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #27 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (1 minutt siden): det er komplisert. litt redd for å bli gjenkjent ved å skrive alle detaljer, men tro meg det er en god grunn (hvertfall sett med mine øyne😏❤️! ) men alle mine venner mener det samme som deg.. at jeg rett å slett må dumpe han for godt siden han ikke respekterer meg. Det finnes ingen god grunn for å være så dum å brødfø en snylter. Anonymkode: 5977d...5c5 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #28 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så ikke svar når du er i butikken da. Dette må bare være tull, så dum går det ikke an å være. Anonymkode: 5977d...5c5 Ingen tull. I vår relasjon som har vart i mange år er det veldig mange tusenlapper jeg har «kastet» vekk på han🫣 Å ikke svare var godt forslag , jeg får bare ta den dårlige stemningen i etterkant 👍🏻. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #29 Del Skrevet 11. september nordlending skrev (3 minutter siden): Forteller du om alle handleturene? Ikke ta telefonen, ring heller opp når du er kommet hjem. Ha eventuelt telefonen på lydløs om du ikke klarer å ikke svare. Eller, si at du ikke har råd til ekstra innkjøp akkurat nå. ❤️❤️🥰takk for gode råd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #30 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Ja , dette er mitt nye «triks» 😂.. og det funket bortsett fra at jeg får telefoner mens jeg er i butikken - tar du med ditt og tar du med datt.. 😟 Bare si at du er ferdig og på vei hjem. Eller si rett ut at du ikke har penger til det, men at om han vippser deg penger med en gang så kan du ta med varer for han. Du må gjøre det umulig for han å bruke deg. Ta ukeshandel når han ikke er med. Virker som du er i butikken hver eneste dag. Det er unødvendig. Du vil aldri kunne endre han. Du hjelper han bare til å fortsette oppførselen sin slik du holder på i dag. Han trenger ikke ta ansvar, og gjør det heller ikke. Dette er ofte sjarmerende typer som har lært seg hvordan de manipulerer andre (bevisst eller ubevisst), men se forbi dette. Vil han fortsatt henge med deg om du ikke gir han alt dette? Hvis ikke - så kom deg unna nå! Anonymkode: 5eb6b...657 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #31 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (17 minutter siden): ja.. 😔 du har vel rett. skulle bare ønske jeg kunne få han til å våkne/ta litt ansvar i eget liv. Du kan ikke endre andre men du kan endre deg selv. Du kan også kontrollere hva andre får gjøre med dine penger. Jeg anbefaler å regne på hva du har brukt på han de siste 3 mnd. Og så regne på hva han har betalt tilbake. Øyeåpner for deg blir det. Anonymkode: d9f07...199 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 11. september #32 Del Skrevet 11. september Si at du kun har råd til A pg B. At du ikke kan handle for han. Han lager vel ikke dårlig stemning fordi du er blakk når han selv alltid er blakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #33 Del Skrevet 11. september (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare si at du er ferdig og på vei hjem. Eller si rett ut at du ikke har penger til det, men at om han vippser deg penger med en gang så kan du ta med varer for han. Du må gjøre det umulig for han å bruke deg. Ta ukeshandel når han ikke er med. Virker som du er i butikken hver eneste dag. Det er unødvendig. Du vil aldri kunne endre han. Du hjelper han bare til å fortsette oppførselen sin slik du holder på i dag. Han trenger ikke ta ansvar, og gjør det heller ikke. Dette er ofte sjarmerende typer som har lært seg hvordan de manipulerer andre (bevisst eller ubevisst), men se forbi dette. Vil han fortsatt henge med deg om du ikke gir han alt dette? Hvis ikke - så kom deg unna nå! Anonymkode: 5eb6b...657 Ja ikkesant , helt enig med deg ❤️. Forrige gang prøvde jeg meg på den- ja jeg kan handle en 6pack hvis du vipser, men når jeg kom hjem (hans sted siden vi alltid er der) så hadde han bare 150 kroner igjen på kontoen sin. Du får resten i morgen sa han (som selvsagt ikke har skjedd) og sånn går nå dagan siden jeg er dum.. Når det gjelder det andre du skriver så er du nok inne på noe vesentlig.. innerste inne så er jeg nok litt redd for at eneste grunnen til at vår relasjon funker er nettopp de godene han får.. at jeg egentlig er luft for han hvis det ikke var for disse «frynsegodene» 😅😟 Endret 12. september av Sofie Maria 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #34 Del Skrevet 11. september (endret) Clearpath skrev (11 minutter siden): Si at du kun har råd til A pg B. At du ikke kan handle for han. Han lager vel ikke dårlig stemning fordi du er blakk når han selv alltid er blakk. ❤️🥰. Hvis han er uten snus er det garantert dårlig stemning. Og dette blir «min feil» på en slags rar måte.. siden han vet det er penger på min konto og jeg kan «redde» situasjonen hvis jeg ønsker det (sett med hans øyne) 😟. Eller hvis jeg eks kjøper noe billig first price et eller annet til mat fremfor hva han ønsker seg så vil han ikke spise og blir sur osv.. edit han vet uheldigvis at jeg har en god del spart opp. Derfor er jeg aldri blakk. Endret 11. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #35 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan ikke endre andre men du kan endre deg selv. Du kan også kontrollere hva andre får gjøre med dine penger. Jeg anbefaler å regne på hva du har brukt på han de siste 3 mnd. Og så regne på hva han har betalt tilbake. Øyeåpner for deg blir det. Anonymkode: d9f07...199 ❤️😔 vet ikke om jeg tør å sette opp det regnestykke der🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #36 Del Skrevet 11. september Stor pike skrev (35 minutter siden): Legg bare "dine" ting på rullebåndet og betal for det. Frokosten sin må han betale for selv. Dette går jo helt over styr. Er nettopp det det gjør 😔.. Jeg må rett å slett handle uten han og unngå å havn i situasjoner hvor han kan bruke meg. Eventuelt bare sette hardt mot hardt og kutte kontakten selv om jeg ikke ønsker det🥺. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #37 Del Skrevet 11. september Hva er det verste som kan skje hvis du kutter kontakten? At du føler deg ensom? Som om ikke du allerede er ensom i relasjonen med denne udugelige mannen. Anonymkode: 2126c...274 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 11. september #38 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (11 minutter siden): ❤️🥰. Hvis han er uten snus er det garantert dårlig stemning. Og dette blir «min feil» på en slags rar måte.. siden han vet det er penger på min konto og jeg kan «redde» situasjonen hvis jeg ønsker det (sett med hans øyne) 😟. Eller hvis jeg eks kjøper noe billig first price et eller annet til mat fremfor hva han ønsker seg så vil han ikke spise og blir sur osv.. edit han vet uheldigvis at jeg har en god del spart opp. Derfor er jeg aldri blakk. Da sier du at det du har spart er satt i fond! Ikke vær så tafatt. Høres ut som du liker å bruke penger på han. Kanskje noe heltekompleks? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. september Forfatter #39 Del Skrevet 11. september (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om jeg ikke husker helt feil så har du hatt flere tråder om denne mannen? Enten du er den samme som jeg husker eller ei, så er det en ting du må innse - DU kan aldri endre ham! Men du kan endre hva du selv velger å gjøre! Nå er du medavhengig i tillegg til at han utnytter deg kynisk. Du er medavhengig fordi du gjør det mulig for ham å la være å ta ansvar for eget liv. Du sier at du ønsker at han skal våkne og ta ansvar for eget liv... Samtidig tar du faktisk ikke ansvar for ditt eget liv og din egen psykiske helse...! Hvorfor tar ikke du ansvar for eget liv? Hvorfor våkner ikke du? Hvorfor setter du ikke sunne grenser for deg selv? Hvorfor lar du deg utnytte? Du vet at dette forholdet er svært usunt, og du vet at du aldri kan ha det godt i dette forholdet - så hvorfor fortsetter du å være i et forhold som ødelegger deg? Hvorfor tar ikke DU ansvar for DITT liv? Anonymkode: ded4f...dca husker ikke om jeg har skrevet før eller ikke, men aldri skrevet om dette med økonomi, det er jeg helt sikker på. vel.. jeg er hundre prosent enig med deg og jeg har forsøkt terapi til lite nytte (åpenbart utifra tråden min og at jeg enda ikke klarer å sette sunne grenser) Som sagt forholdet vårt er jo egentlig over, men grunnen til at relasjonen forsetter (som jeg egnetlig ikke hadde tenkt å skrive, men jeg gjør det likevel siden jeg skjønner du blir forvirra) er fordi vi deler noe sammen på fire ben. Jeg mister altså både han og den 4bente ved å kutte han helt bort. Endret 11. september av Sofie Maria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 11. september #40 Del Skrevet 11. september Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Jeg mister altså både han og den 4bente ved å kutte han helt bort. Du får overta hunden/katten da. Har han i det hele tatt råd til å ha dyr? Betaler han forsikring? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå