AnonymBruker Skrevet 16. september #301 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (2 timer siden): Men ja, det er helt rett at ting blir ubehagelig når jeg går «imot han» eller ikke gjør det han ønsker, men helt ærlig så gir jeg litt f i han akkurat nå. Jeg tenker at hvis han skal være drittsekk så må jeg kanskje begynne å bli mer bitch ?🤷♀️ Du skal gi f i ham resten av livet. Du skal kutte ham ut. Han er ikke bare en drittsekk akkurat nå. Han er en drittsekk når du ikke er minibanken hans. Du har alltid vært minibanken = du har ikke sett drittsekk-siden før nå. Anonymkode: 1d25a...4a4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #302 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (2 timer siden): Det er korrekt ❤️❤️🥰 forstår jo at jeg må det basert på denne tråden ❤️ Det vil ta en tid å stable på plass en ny bolig så må vel bare akseptere at jg ser mindre til den 4bente i en overgangsperiode og velge min mentale helse fremfor den 4bente uansett hvor mye jeg elsker den. Til Lillevill og noen flere som sier at jeg må ta hundre prosent ansvar og den absolutt ikke burde være hos han- jeg forstår hundre prosent tankeveien, men den har virkelig alt den trenger både av mat, kos og omsorg (jeg kjøpte mat heldigivs før helgen ) De har et tett bånd så burde jg ødelegge det?🤷♀️ La oss si jeg hadde fått meg bolig i neste uke vil ikke en deleordning vært det beste sånn for den 4bente sånn at den ikke mister en person den er glad i/ har knytta seg til? 🤷♀️ En annen greie i regnestykke er at jeg er 99 prosent sikker at det ville blitt 100 prosent krig hvis jeg bare hadde hentet og han fikk null tilgang. Kjære deg, dyret klarer seg, det går bra. Det viktigste her er å komme seg bort fra ham, dyret får deg som eier ig kommer til å ha det helt utmerket ❤️ Anonymkode: 7f395...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #303 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (1 time siden): ❤️❤️🥰! Hvis de er knyttet mot sted betyr det den vil mistrives hos meg hvis jeg typ flyttet i morgen? Fordi den er vant med hans bolig? De fleste dyr er tilpasningsdyktige og så lenge den er sammen med en kjent en, så går det fort at det finner seg til rette i en ny bolig. Jeg ville derimot ikke drevet å flyttet det frem og tilbake mellom dere, det kan fort gi det stress. Sofie Maria skrev (1 time siden): Han er på vent hos nav. de hadde lovt at nødpenger skulle komme før helgen altså fredag formiddag, men det skjedde ikke. Om de har kommet nå aner jeg ikke siden vi har ikke pratet sammen siden lørdag. han har nok fått lånt noe av venner eller family kjenner jeg han rett for å komme seg gjennom helga 🤷♀️ Kan han være typen til å lyve om slikt? At han kan ha fått pengene, men sier at han ikke har fått dem, enten for å spille på samvittigheten din, eller som et forsøk på å grabbe til seg mer penger? At han låner av andre er ikke ditt problem, overhode, det er dems problem. Men om han driver å låner av andre, blir ikke de lei av det? Sofie Maria skrev (1 time siden): sant jeg er nok dum i hodet i mangel på bedre ord. Jeg får dårlig samvittighet og han spiller liksom på mine knapper på den måten at hvis jeg ikke «redder» situasjonen eks når han er tom for snus (selv de dagene han har prioritert annet dritt ! ) så er det liksom på en slags rar måte min skyld /feil . er vel det psykiske taket han har på meg som kommer inn i spill 🤷♀️.. Han manipulerer deg og gaslighter deg, så ja, han har et godt grep om deg. Om du er ærlig med deg selv, så vet du at det ikke er din skyld at han ikke har penger til feks snus? Du må bare våge å stå i de kjipe følelsene som dukker opp når du setter foten ned på ordentlig. Si til deg selv at den dårlige samvittigheten ikke er riktig, at det kun er han som bør kjenne på dårlig samvittighet. For det bør han virkelig, han burde skamme seg noe inderlig! Og om du klarer å stå i det, så vil du plutselig merke at følelsene endrer seg og du vil kjenne deg lettet og glad❤️ Sofie Maria skrev (1 time siden): Nei jeg skylder han ingneting, men som jeg skrev før jeg troddedet var sånt man gjorde i et kjæreste-forhold (altså passe på hverandre liksom /betale for ting) men forstår nå utifra hele tråden at det er hundre prosent feil ❤️❤️ Dere er jo ikke kjærester, og du skylder han absolutt null nixs ingenting, så begynn å ta vare på deg som første pri. Anonymkode: a1306...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #304 Del Skrevet 16. september (endret) Kassettspiller skrev (2 timer siden): Å ha autisme og være i et forhold kan være utfordrende. Du ble diagnostisert sent og har sannsynligvis ikke hatt tid til å fullt ut forstå hvordan diagnosen påvirker deg og hva du trenger å lære. Uansett vil jeg anbefale å skille mellom emosjonelle handlinger og materielle ting. Ikke la ham si at han trenger mat fra deg bare fordi han er snill med deg. Man skal være snill og god mot (nesten) alle, men det betyr ikke at du skylder noe tilbake emosjonelt fordi noen er snille mot deg. Mange utnytter autister fordi vi ofte har vansker med å oppdage når folk lyver eller har baktanker. Det er ikke din feil at du som voksen ikke forstår alt eller klarer alt. Du er ikke nødvendigvis en 'normal' voksen, som mange kanskje tror i denne tråden. Du trenger mer tilrettelagt hjelp og folk som forstår deg. Du er sannsynligvis ærlig med deg selv, men kanskje fordi du ikke hadde lært så mye før? Som autist tar det tid å lære om sosiale situasjoner og hvordan andre fungerer. Utrolig vondt å se at man ikke har fortått det før, men det er dessverre slik man har det med autisme. Man lærer og feiler mye.💔 Er nettopp det 😔🥺.. Tusen takk for fine ord ❤️❤️❤️ Når skal livet bli OK å leve liksom, voksenlivet er jo bare noe dritt. Føles ut som jeg drukner iblant. Når jeg søker om hjelp og støtte forstår jo ikke de heller (psykologene jeg har hatt og legen min) hadde ei psykolog som faktisk klarte å hjelpe meg, men kunne ikke beholde hu siden hu bare var ansvarlig for utredning og jeg var jo ferdig utredet hos henne . Psykolog nr 2 som jeg likte ganske greit (selv om han også hadde endel vansker å forstå staheten min 😅) måtte gå av med pensjon. edit tør ikke noe nytt forhold heller etter denne opplevelsen her med min fantastiske x 😕.. Endret 16. september av Sofie Maria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #305 Del Skrevet 16. september Spiren skrev (2 timer siden): Katten vil bli brukt som maktmiddel over deg. Og det er veldig mulig at han vil nekte å gi katten fra seg eller slippe deg inn i boligen for å hente den om du kutter kontakt. Jeg ville vært smart her. Kjøpt kattemat, ordnet noen som kan passe og tatt dyret på tur til dyrelegen som planlagt. Og så rett til den som kan passe katten. Så kan du evt vurdere å la han treffe katten når ting har roet seg etter en god stund. Jeg har selv katt, som jeg har flyttet med etter samlivsbrudd og katten tilpasset seg. Selv om hun var utekatt, klarte hun seg fint i blokk et år, og nå med uteplass. Det gikk lettere enn jeg trodde. Har dessverre ingen for hånden som kan ta det ansvaret. Var det felles avgjørelse i ditt tilfelle at du skulle overta eller ble det krig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #306 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skal gi f i ham resten av livet. Du skal kutte ham ut. Han er ikke bare en drittsekk akkurat nå. Han er en drittsekk når du ikke er minibanken hans. Du har alltid vært minibanken = du har ikke sett drittsekk-siden før nå. Anonymkode: 1d25a...4a4 ❤️❤️. Når jeg ikke gir han tilgang på goder blir han veldig fort det ja. Eller bare generelt når livet ikke går hans vei /han blir sint for whatever.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 16. september #307 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Har dessverre ingen for hånden som kan ta det ansvaret. Var det felles avgjørelse i ditt tilfelle at du skulle overta eller ble det krig ? I mitt tilfelle stod katten registrert på meg. Og vi hadde en felles forståelse av at hun ville bli med meg ved brudd. Men jeg hadde mye dårlig samvittighet over å ta fra han dyret likevel. Og var veldig redd for at hun ikke ville tilpasse seg. Etterhvert forstod jeg at det var jeg som slet med å tilpasse meg/akseptere situasjonen. Katten tok det hele helt fint. Jeg tror det skyldes at den anspente energien slapp taket. Dyr plukker opp dette veldig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #308 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De fleste dyr er tilpasningsdyktige og så lenge den er sammen med en kjent en, så går det fort at det finner seg til rette i en ny bolig. Jeg ville derimot ikke drevet å flyttet det frem og tilbake mellom dere, det kan fort gi det stress. Kan han være typen til å lyve om slikt? At han kan ha fått pengene, men sier at han ikke har fått dem, enten for å spille på samvittigheten din, eller som et forsøk på å grabbe til seg mer penger? At han låner av andre er ikke ditt problem, overhode, det er dems problem. Men om han driver å låner av andre, blir ikke de lei av det? Han manipulerer deg og gaslighter deg, så ja, han har et godt grep om deg. Om du er ærlig med deg selv, så vet du at det ikke er din skyld at han ikke har penger til feks snus? Du må bare våge å stå i de kjipe følelsene som dukker opp når du setter foten ned på ordentlig. Si til deg selv at den dårlige samvittigheten ikke er riktig, at det kun er han som bør kjenne på dårlig samvittighet. For det bør han virkelig, han burde skamme seg noe inderlig! Og om du klarer å stå i det, så vil du plutselig merke at følelsene endrer seg og du vil kjenne deg lettet og glad❤️ Dere er jo ikke kjærester, og du skylder han absolutt null nixs ingenting, så begynn å ta vare på deg som første pri. Anonymkode: a1306...cda Tusen takk for gode råd❤️ !! Ja han er absolutt typen å lyve om sånt, han er veldig god å få ting til å gå sin vei og når verden setter foten ned så er det omtrent alltid noen andre sin feil - eks nav er noen fittekjerringer og blabla. Han sitt eget bidrag /ansvar til hvorfor ting er blitt som det er blitt ser han ikke eller vil ikke se 🤷♀️. Helt enig at jeg må øve meg å stå i de kjipe følelsene eller bare slette han totalt vekk fra mitt liv når jeg har fått en ordnings på den 4bente❤️❤️. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #309 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Tusen takk for gode råd❤️ !! Ja han er absolutt typen å lyve om sånt, han er veldig god å få ting til å gå sin vei og når verden setter foten ned så er det omtrent alltid noen andre sin feil - eks nav er noen fittekjerringer og blabla. Han sitt eget bidrag /ansvar til hvorfor ting er blitt som det er blitt ser han ikke eller vil ikke se 🤷♀️. Helt enig at jeg må øve meg å stå i de kjipe følelsene eller bare slette han totalt vekk fra mitt liv når jeg har fått en ordnings på den 4bente❤️❤️. Har så vondt av deg . Bare så du vet det, slike personer og forhold er JÆVLIG vanskelig å komme vekk fra selv om en ikke har noen spesielle diagnoser. Det sies at det tar en person 7 forsøk å komme vekk fra voldelig relasjon, fordi det er så fengslende mentalt. Du er ekstra sårbar med å ha en autisme diagnose i dette ❤️ Anonymkode: 7f395...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 16. september #310 Del Skrevet 16. september Hvorfor har du i det hele tatt sosial omgang med dette mennesket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #311 Del Skrevet 16. september (endret) Spiren skrev (5 minutter siden): I mitt tilfelle stod katten registrert på meg. Og vi hadde en felles forståelse av at hun ville bli med meg ved brudd. Men jeg hadde mye dårlig samvittighet over å ta fra han dyret likevel. Og var veldig redd for at hun ikke ville tilpasse seg. Etterhvert forstod jeg at det var jeg som slet med å tilpasse meg/akseptere situasjonen. Katten tok det hele helt fint. Jeg tror det skyldes at den anspente energien slapp taket. Dyr plukker opp dette veldig. Er akkurat dette jeg er redd for også hvis jeg hadde funnet en bolig typ i morgen + at i vårt tilfelle er det null felles enighet. han anser den som sin og har sagt at jeg til nøds kan være «helge-mor». Det blir selvsagt uaktuelt, men kjenner jg orker ikke stå i den eventuelle krigen som kommer da før jeg har et sted den kan være hvis du skjønner. Fint å høre at det gikk bra med dere og at pus tilpasset seg ❤️❤️ Endret 16. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #312 Del Skrevet 16. september (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har så vondt av deg . Bare så du vet det, slike personer og forhold er JÆVLIG vanskelig å komme vekk fra selv om en ikke har noen spesielle diagnoser. Det sies at det tar en person 7 forsøk å komme vekk fra voldelig relasjon, fordi det er så fengslende mentalt. Du er ekstra sårbar med å ha en autisme diagnose i dette ❤️ Anonymkode: 7f395...a80 Jeg er ekstra sårbar ja🥺🥺😫 Kunne skrevet mye mer, men jeg tenker det holder med hva jeg allerede har fortalt. Ja det er så vanskelig å rive seg løs ifra. vår dynamikk er liksom at han er dust så blokkerer jg han slik jeg måtte gjøre nå i helgen - så er han plutselig snill/ normal igjen og later som om ingneting har hendt før han går tilbake til dust igjen og sånn går dansen rundt og rundt. Endret 16. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #313 Del Skrevet 16. september (endret) Satansopp skrev (9 minutter siden): Hvorfor har du i det hele tatt sosial omgang med dette mennesket? vel- hvis du har lest tråden så er det en spesifikk årsak og den har 4 ben. Hvis du mener hva jeg tenkte på for mange år tilbake når jeg/vi startet forholdet vårt så aner jeg ikke annet enn at han behandlet meg mye bedre da enn hva han gjør nå. Har ingen bedre forklaring enn det desverre. Endret 16. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 16. september #314 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har laget flere tråder om dette ts, og jeg tror egentlig ikke du vil ha hjelp. Det virker mer som at du er ensom og bruker de andre her inne som samtalepartnere. Jeg føler egentlig at du utnytter oss her inne litt, for uansett hva vi foreslår så har du en bortforklaring av noe slag. Og mtp at de i kommunen også har gitt deg opp, så tror jeg du bruker oss her inne som en erstatning for dem. Du ønsker egentlig ikke en endring, for da hadde du gjort noe med det for lenge siden. Du ønsker bare å diskutere din egen "situasjon" i det vide og brede og nyter empatien du får. Anonymkode: 8c9f7...5ad Den var stygg. TS er åpenbart i en svært vanskelig situasjon, hvor hun er fanget i et nett og sliter med å se situasjonen klart. Å leve i psykisk vold er forvirrende for alle, uavhengig av om de har en diagnose eller ikke. Det er ikke rart at dette er forvirrende og vanskelig for henne å se situasjonen klart. Det er kjernen i psykisk vold - nettopp det at man blir hjernevasket og blendet, og følgelig ikke skjønner hva som foregår. Alle utenfor ser det, men når man står midt i smørja så ser man det ikke selv. Vet ikke om du har erfaring med vold i nære relasjoner selv, siden du svarer på denne måten? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 16. september #315 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (4 timer siden): Det er korrekt ❤️❤️🥰 forstår jo at jeg må det basert på denne tråden ❤️ Det vil ta en tid å stable på plass en ny bolig så må vel bare akseptere at jg ser mindre til den 4bente i en overgangsperiode og velge min mentale helse fremfor den 4bente uansett hvor mye jeg elsker den. Til Lillevill og noen flere som sier at jeg må ta hundre prosent ansvar og den absolutt ikke burde være hos han- jeg forstår hundre prosent tankeveien, men den har virkelig alt den trenger både av mat, kos og omsorg (jeg kjøpte mat heldigivs før helgen ) De har et tett bånd så burde jg ødelegge det?🤷♀️ La oss si jeg hadde fått meg bolig i neste uke vil ikke en deleordning vært det beste sånn for den 4bente sånn at den ikke mister en person den er glad i/ har knytta seg til? 🤷♀️ En annen greie i regnestykke er at jeg er 99 prosent sikker at det ville blitt 100 prosent krig hvis jeg bare hadde hentet og han fikk null tilgang. Nei. Det er bedre for dyret å bo fast et sted enn å pendle i en slags 50 / 50 ordning. I tillegg virker typen å være ustabil, så jeg ville fryktet at det kunne eskalere til dyremishandling. Hvis du ikke har mulighet til å flytte i nærmeste framtid, så anbefaler jeg deg å omplassere dyret i alle fall for en periode til du kan ha omsorgen 100 % ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #316 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (50 minutter siden): Er nettopp det 😔🥺.. Tusen takk for fine ord ❤️❤️❤️ Når skal livet bli OK å leve liksom, voksenlivet er jo bare noe dritt. Føles ut som jeg drukner iblant. Når jeg søker om hjelp og støtte forstår jo ikke de heller (psykologene jeg har hatt og legen min) hadde ei psykolog som faktisk klarte å hjelpe meg, men kunne ikke beholde hu siden hu bare var ansvarlig for utredning og jeg var jo ferdig utredet hos henne . Psykolog nr 2 som jeg likte ganske greit (selv om han også hadde endel vansker å forstå staheten min 😅) måtte gå av med pensjon. edit tør ikke noe nytt forhold heller etter denne opplevelsen her med min fantastiske x 😕.. Selv føler jeg meg som en idiot som voksen... Men vi med autisme må prøve å hjelpe hverandre og spre informasjon slik at det kan være til nytte for noen. Tror at manglende kunnskap om kvinner med autisme har ført til lite hjelp av hjelsevesenet. Lær deg å forstå deg selv og diagnosen din og kanskje du kan ende opp i et sunt forhold. ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #317 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (30 minutter siden): Ja det er så vanskelig å rive seg løs ifra. vår dynamikk er liksom at han er dust så blokkerer jg han slik jeg måtte gjøre nå i helgen - så er han plutselig snill/ normal igjen og later som om ingneting har hendt før han går tilbake til dust igjen og sånn går dansen rundt og rundt. Han blir snill igjen fordi han vil ha minibanken gjenåpnet. Anonymkode: 1d25a...4a4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #318 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han blir snill igjen fordi han vil ha minibanken gjenåpnet. Anonymkode: 1d25a...4a4 😅😅😅 Ja er det jeg begynner få en snikende mistanke om !! Hoff så ufattelig dum jg har vært.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #319 Del Skrevet 16. september Kassettspiller skrev (4 minutter siden): Selv føler jeg meg som en idiot som voksen... Men vi med autisme må prøve å hjelpe hverandre og spre informasjon slik at det kan være til nytte for noen. Tror at manglende kunnskap om kvinner med autisme har ført til lite hjelp av hjelsevesenet. Lær deg å forstå deg selv og diagnosen din og kanskje du kan ende opp i et sunt forhold. ❤️ fint å høre at jeg ikke er alene ❤️❤️🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #320 Del Skrevet 16. september (endret) Sofie Maria skrev (6 minutter siden): fint å høre at jeg ikke er alene ❤️❤️🥰 Til senere vil jeg tro det er bedre om du unngår å nevne autismediagnosen før du kjenner dem godt. Folk som utnytter andre ser ofte etter sårbare ofre. Vet ikke hvor mye ekskjæresten din vet om diagnosen, men virker som han anser deg som lett å lure. Endret 16. september av Kassettspiller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå