Gå til innhold

Hjelp! Barnemark går ikke bort ved hjelp av medisiner!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg vet ikke om dette er til mye hjelp, men polyetylenglykol er det man bruker for å tømme hele tarmen før en kolonoskopi. Kanskje det vil hjelpe å tømme hele tarmen?

Anonymkode: 2de6e...d15

Takk! Det skal jeg prøve! 🙌

- ts

Anonymkode: 0cfab...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja takk! Gjør gjerne det om du finner ❤️

- ts

Folk i varme land spiser sterk mat fordi krydderne dreper parasitter. Kanskje det vil hjelpe å spise carolina reaper?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen! New fear unlocked🥶 håper du får en ordning på situasjonen din ts, beklager at jeg ikke har noen råd🥶

Anonymkode: c4def...cc8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart tips kanskje, men har du prøvd å diskutere saken din med betalingsversjonen av chatGPT? Mange har funnet svar på sære medisinke ting via AI som klarer å pløye gjennom mer forskning enn en vanlig lege når det gjelder så spesielle ting,

Anonymkode: 5c3ab...546

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har samme problem som deg, TS. Jeg har infeksjoner av og på i 12 år😭😭😭

Aner ikke hvordan jeg skal få slutt på det.

Hadde håp til Zentel, men nei. 
jeg skal prøve å ta en vermox hver uke i 8 uker fremover, og se om det kan ta det. Men vi er jo flere i familien, så det er ikke lett å ha kontroll.

Anonymkode: 45298...0d7

Omg! I 12 år?!! Hva sier dere til gjestene deres? Når det er så smittsomt og man aldri blir kvitt det, så ville i hvertfall jeg ønsket å bli informert om dette, hadde heller ikke ønsket besøk 🤢

Anonymkode: 82e16...f27

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt rart tips kanskje, men har du prøvd å diskutere saken din med betalingsversjonen av chatGPT? Mange har funnet svar på sære medisinke ting via AI som klarer å pløye gjennom mer forskning enn en vanlig lege når det gjelder så spesielle ting,

Perplexity AI er gratis og online! Den fungerer like godt som betalingsversjonen av chatGPT

Anonymkode: 20e31...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Perplexity AI er gratis og online! Den fungerer like godt som betalingsversjonen av chatGPT

Der er jeg ikke helt enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg har prøvd bing sin ai. Har funnet mange artikler og forskningsdokumentasjon på den måten. Har ikke prøvd chatgpt, kanskje det kan gi mer informasjon? 

Takk!

- ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Folk i varme land spiser sterk mat fordi krydderne dreper parasitter. Kanskje det vil hjelpe å spise carolina reaper?

Ja kanskje, jeg skal ihvertfall prøve.

Takk for tips.

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fy søren.. 😭 jo mer jeg graver og leser finner jeg flere som sliter med å få de bort. Jeg har lest at noen mark faktisk kan være resistente mot medisinen. Om det stemmer vet jeg ikke, men da er det den naturlige måten som gjelder.. 😭

Jeg skal oppdatere deg dersom jeg får noen virkninger av tiltakene jeg gjør og rådene jeg har fått her ❤️

Og jeg vet at det ikke hjelper at folk sier det ikke er farlig for det tærer så enormt på psyken at farlig kan det bli likevel. 

Jeg oppdaterer tråden etterhvert, og sender det lille jeg kan av styrke til deg og dine.

- ts

Takk!

man leser lite om det, og legen min sa man ikke kan bli resistent. Men jeg er SIKKER på at jeg/vi er resistente. I allfall nesten…

Har sett på Instagram at det er naturlige kurer tilgjengelig. Har du prøvd noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En naturlege sier jeg må styrke tarmfloraen. At det er den som er svak. Har du tanker rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk!

man leser lite om det, og legen min sa man ikke kan bli resistent. Men jeg er SIKKER på at jeg/vi er resistente. I allfall nesten…

Har sett på Instagram at det er naturlige kurer tilgjengelig. Har du prøvd noe av dette?

Jeg har kjøpt wormwood, papayafrø og gresskarkjerner på nett, men de kommer ikke frem. Jeg får mail om at de blir stoppet før de kommer inn i landet grunnet importreglement. Det eneste jeg har fått tak i i butikk er gresskarfrø.

Jeg vil veldig gjerne prøve, men det er som sagt vanskelig å få tak i.

Gi gjerne beskjed om du får tak i noen, så skal jeg gjøre det samme.

Jeg leste en forskningsartikkel hvor de hadde gitt noen barn i Zanzibar papayafrø. De ble gitt (usikker mengde) frø i en uke og testet for mark etterpå. Forskningen viste at alle barna (det var ikke mange barn da) hadde blitt kvitt marken etter dette.. Så det er håp ❤️

Jeg forsto det også slik at frøene må tygges for at det skal ha effekt, og at smaken er veldig bitter. 

Er det noen her inne som har fått tak i papayafrø?

- Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har kjøpt wormwood, papayafrø og gresskarkjerner på nett, men de kommer ikke frem. Jeg får mail om at de blir stoppet før de kommer inn i landet grunnet importreglement. Det eneste jeg har fått tak i i butikk er gresskarfrø.

Jeg leste en forskningsartikkel hvor de hadde gitt noen barn i Zanzibar papayafrø. De ble gitt (usikker mengde) frø i en uke og testet for mark etterpå. Forskningen viste at alle barna (det var ikke mange barn da) hadde blitt kvitt marken etter dette.. Så det er håp ❤️

Jeg forsto det også slik at frøene må tygges for at det skal ha effekt, og at smaken er veldig bitter. 

- Ts

I Sverige selges frø til å så papaya, men hvis de kan selge det, har de kanskje de andre frøene også? Sjekk om du får det du trenger der, og om enten dere kan hente de selv eller noen som skal til Sverige kan ta med til dere.

Jeg klarer ikke glemme denne tråden eller deg, føler så med deg. 

Anonymkode: 53439...0bc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En naturlege sier jeg må styrke tarmfloraen. At det er den som er svak. Har du tanker rundt det?

Jeg har hørt noen nevne dette tidligere, og jeg har en mistanke om at det kan være en årsak selv.

Iom. legene ikke har noe svar på hvorfor noen ikke responderer som forventet på medisiner (heller ikke dokumentasjon jeg har funnet på nett) har jo ikke denne teorien blitt testet ut. 

Jeg har hørt snakk om at tilsetningsstoffer i maten vi spiser kan påvirke tarmen negativt, så det kan absolutt ligge noe i det.

Jeg spiser nå så ren mat som jeg får til. Ingen sukker, ingen ferdigmat, minst mulig ferdigprodukter som pålegg på tube osv. Prosessert mat generelt. Jeg spiser også mye grønnsaker (prøver å unngå for mye frukt grunnet sukkeret). Mest mulig fargerike grønnsaker, helst grønne. Tar i tillegg melkesyretabletter.

Prøver å "resette" tarmen for å se om det hjelper.

Jeg skal oppdatere tråden dersom det får noen effekt. 

Del gjerne med deg tips om hvordan man kan forbedre tarmfloraen dersom naturlegen har gitt deg noen tips.

- ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I Sverige selges frø til å så papaya, men hvis de kan selge det, har de kanskje de andre frøene også? Sjekk om du får det du trenger der, og om enten dere kan hente de selv eller noen som skal til Sverige kan ta med til dere.

Jeg klarer ikke glemme denne tråden eller deg, føler så med deg. 

Takk ❤️ Det visste jeg ikke at de solgte. Enda en grunn til å reise!

- Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

- Ts

😅 Det er ikke vanskelig å få tak i papayafrø: kjøp papaya og skrap dem ut 😊

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner godt at dette er slitsomt, jeg og min familie sliter selv med gjentatte tilfeller av barnemark og har hatt problemer med dette i 4-5 år. (Prøvd både vermox og Zentel.)

Jeg synes likevel at folk i denne tråden tar litt vel av. Barnemark er slitsomt og ubehagelig, men det er tross alt helt ufarlig, heldigvis.

Det er mye av denne marken i barnefamilier i dette landet, og mange vet ikke at de har det en gang. Derfor er det ofte mye resmitte. Årsaken til at vi får det igjen og igjen er at vår yngste datter er veldig sosial, og at marken går rundt blant venninnene og på skolen. Da blir vi ikke kvitt det, samme hvor mye vi behandler. 

I nabolaget vårt er det en stor gruppe skolejenter som går rundt med kronisk barnemark pga dette. Jeg gidder ikke være "markdamen" som sender e-poster om mark, medisiner, bæsj og håndvask til andre familier. Og dette er lykkelige, sunne friske og ressurssterke jenter som driver med idrett og har det fint på alle måter. Uavhengig av marken.

Og tross alt: Selv om det er slitsomt for oss som ikke blir kvitt det, er det forståelig at helsevesenet prioriterer mer alvorlige ting. 

Anonymkode: 497d0...e6c

Send de skitne folka en email om å vaske seg og få bort den driten. Herregud så vemmelig. 

Anonymkode: 3f910...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😅 Det er ikke vanskelig å få tak i papayafrø: kjøp papaya og skrap dem ut 😊

Det visste jeg ikke, aldri kjøpt! Godt forslag, se så fulle i frø de er på dette bildet til Oda

https://oda.com/no/products/19687-papaya-snart-moden-spania/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det visste jeg ikke, aldri kjøpt! Godt forslag, se så fulle i frø de er på dette bildet til Oda

https://oda.com/no/products/19687-papaya-snart-moden-spania/

Ja, nettopp! Og det er mye mer effektivt med ferske frø enn tørkede uansett, og blir garantert mye billigere. Papayakjøttet er også veldig bra for fordøyelsen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...