Gå til innhold

Hjelp! Barnemark går ikke bort ved hjelp av medisiner!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnepark kan også gå inn i vagina. Ikke lange veien mellom hullene. Har du fått behandlig der også?

Anonymkode: 3f910...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnepark kan også gå inn i vagina. Ikke lange veien mellom hullene. Har du fått behandlig der også?

*Barnemark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, er du kvinne?

Barnemark kan krype inn i vagina, og det er ofte derfor kvinner og jenter sliter med å bli kvitt problemet.

Endret av Meowmere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (2 minutter siden):

TS, er du kvinne?

Barnemark kan krype inn i vagina og legge egg der, og det er ofte derfor kvinner og jenter sliter med å bli kvitt problemet.

Ja det kan jo forklare hvorfor marken ikke forsvinner når medisin blir tatt opp i tarmene.. 

Anonymkode: 53439...0bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har blitt helt psykotisk av dette, og gått rett i kjelleren. Jeg kjenner marken gjennom hele dagen og natten og det er umulig å få sovet hverken dag eller natt. Finner mange mark også, og har fått de i vagina... 

Leste bare kjapt over før jeg skrev den forrige posten, men dette er grunnen til at du ikke blir kvitt de. 

Mark overlever ikke der mange dager, men det som er viktig er at du tar flere kurer slik at du får drept alle som kommer tilbake til rumpa før de får lagt nye egg. Jeg tror det løser seg hvis du tar hyppige kurer.

Endret av Meowmere
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp kapsler og kjøp oregano olje på sunkost ta dette med mat og det dreper dette garantert! Ingen bivirkninger! Ingen mark og parasitter kan overleve denne olja. 

Anonymkode: ddaa1...abc

Ikke for å spore av tråden… Men vet du om vanlig oregano, altså å bruke jevnlig oregano i mat vil være en mild form for å rensing?

Edit: Googlet nå…Oregano olje virker jo litt som ett vindunder middel🤝

Takk, for tips!!

(På vei til butikken nå….😂

Endret av Akebrett
.
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (2 timer siden):

Leste bare kjapt over før jeg skrev den forrige posten, men dette er grunnen til at du ikke blir kvitt de. 

Mark overlever ikke der mange dager, men det som er viktig er at du tar flere kurer slik at du får drept alle som kommer tilbake til rumpa før de får lagt nye egg. Jeg tror det løser seg hvis du tar hyppige kurer.

Åja, så det som skjer er at de som er i vagina kommer seg tilbake til rumpa og legger egg, og så er det på igjen. Hva om ts får stengt tilgangen på en slags måte? Teip Kansje? Folk sover jo med teip i ansiktet. Hvorfor ikke teip som liksom stenger "veien" for marken i en periode? 

Ellers ts tenker jeg at du kan skaffe barnevakt, og så tar du og mannen en langhelg tur til Sverige og kjøper det som dere trenger. 

Anonymkode: e0602...7ea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Åja, så det som skjer er at de som er i vagina kommer seg tilbake til rumpa og legger egg, og så er det på igjen. Hva om ts får stengt tilgangen på en slags måte? Teip Kansje? Folk sover jo med teip i ansiktet. Hvorfor ikke teip som liksom stenger "veien" for marken i en periode? 

Ellers ts tenker jeg at du kan skaffe barnevakt, og så tar du og mannen en langhelg tur til Sverige og kjøper det som dere trenger. 

Hva slags teip er dette? 

Det er sikkert litt ekkelt, men hva med en sånn urinpose, for å ta urinprøve? Hadde sånn til barnet mitt da hun var liten for å sjekke for UVI. Den var pottetett, var ingenting som sølte ut. Den holdt tett både dag og natt, og hun løp rundt med den på seg. Hun måtte bruke de i flere dager, så fikk testa tettheten godt, da hun alltid bæsja samtidig og da får man ikke tatt prøve. Da kommer vel ikke marken heller noen vei, vil jeg tro. Litt vrient om den må være på i flere dager da... Må skifte den ut rekordfort hver gang ts må tisse, så ingen mark rekker å snike seg unna. Så brenne hele posen etterpå 🙈

Anonymkode: 3037f...7f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde forresten et kraftig urticaria utbrudd 2 uker før jeg fikk symptomer. Fikk utslett over hele kroppen og i ansiktet. Så det, i tillegg til vektnedgang og symptomer på barnemark ellers.

- ts

Anonymkode: 0cfab...46d

Jeg regner med at du tar medisinen på fastende mage?

Ellers vil jeg anbefale deg å prøve naturlige ormekurer i tillegg, når det er så ille som du beskriver. Jeg bruker forskjellige som jeg finner via holistic health folk på tiktok. Jeg hadde god effekt av en natural dewormer laget av papayafrø, men jeg hatet smaken (veldig bitter). Likevel er de sekundene med vond smak hver dag mye bedre enn det du beskriver.

Jeg skal prøve å lete opp de spesifikke oppskriftene jeg har testet ut og dele de hvis jeg finner!

Anonymkode: 20e31...e00

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips, jeg skal kjøpe både urinpose og oreganolje + kapsler. ❤️

Jeg har vært hos legen (har vært hos privat og fastlege, legevakt og naturmedisinske). Jeg får ikke mer medisiner, heller ikke ivermektin. Infeksjonsavdeling på sykehuset sier de heller ikke kan gjøre mer, og jeg står nå alene uten mer medisiner.

Grunnen til at det er vanskelig å reise til Sverige er fordi vi har en 4 måneder gammel baby som far har måttet tatt ut pappaperm for å ta vare på. Jeg har midlertidig flyttet ut for å ikke resmitte hele familien på nytt, men må hele veien ha tilgang til toalett og dusj og klarer derfor ikke den lange turen alene (bor på vestlandet). Babyen er ikke kjent med andre enn mamma og pappa og det er derfor vanskelig å overlate pass til noen andre enn far. 

Dere aner ikke hvor takknemlig jeg er for tipsene dere gir. Tusen hjertelig takk.

- Ts

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva slags teip er dette? 

Det er sikkert litt ekkelt, men hva med en sånn urinpose, for å ta urinprøve? Hadde sånn til barnet mitt da hun var liten for å sjekke for UVI. Den var pottetett, var ingenting som sølte ut. Den holdt tett både dag og natt, og hun løp rundt med den på seg. Hun måtte bruke de i flere dager, så fikk testa tettheten godt, da hun alltid bæsja samtidig og da får man ikke tatt prøve. Da kommer vel ikke marken heller noen vei, vil jeg tro. Litt vrient om den må være på i flere dager da... Må skifte den ut rekordfort hver gang ts må tisse, så ingen mark rekker å snike seg unna. Så brenne hele posen etterpå 🙈

Anonymkode: 3037f...7f7

Jeg vet ikke, prøver å klekke ut forslag. Leser på nett at de bruker teip for å sjekke anus for egg og mark på barn ihvertfall. Men tenker at det må gå an å forholde at mark kravler mellom disse to områdene om det er problemet. Urinpose høre også lurt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hjelp!

Jeg fikk symptomer på barnemark samme dag som min 4 år gamle datter.

Vi behandlet hele familien med vermox og alles symptomer forsvant bortsett fra mine.

Jeg har klort, støvsugd, dampet, ryddet og kokvaskt alle flater og inventarer i hjemmet, hver eneste dag i 3 uker.. sengtøy skiftes hver dag, og alt tekstil inkl leker, puter i sofa, klær osv vaskes på 90 grader og trommles etterpå.. hver bidige dag. Jeg har tilogmed vasket alle vaskbare matvarer i skap og kjøleskap (med mer) - bare for å understreke hvilke ekstreme tiltak jeg har tatt. 

I tillegg vaskes alle i dusj både morgen og kveld med såpe i stumpen, undertøy skiftes 2 ganger hver dag, håndvask hele veien osv.

Likevell blir jeg ikke kvitt mine symptomer.. Jeg skal også nevne at jeg har tatt hele 13 tabletter vermox og 16 tabletter Zentel. Prøver å få til å reise over til Sverige for å få tak i Pyrvin, som jeg enda ikke har prøvd. Har også fått resept på Alinia, men denne koster 86.000,- kr!! 

Jeg har blitt helt psykotisk av dette, og gått rett i kjelleren. Jeg kjenner marken gjennom hele dagen og natten og det er umulig å få sovet hverken dag eller natt. Finner mange mark også, og har fått de i vagina... 

Etter første uke uten bedring begynte jeg å vaske meg med våtservietter hver gang jeg kjente noe rørte seg. Både fremme, bak og i sprekken. Utenom de 2-3 dusjene hver dag.

Jeg har også alarm på tlf hver 3 time, (som også vaskes daglig), slik at jeg kan vaske meg før eggene klekkes i tilfelle jeg sovner). Jeg går med engangshansker hele dagene, så fingre berører aldri munn.  

Et det noen som har opplevd det jeg går igjennom?? Ingen leger skjønner noen ting, og det er snakk om henvisning til infeksjonsavdeling, men for å komme dit må jeg gjennom sinnsyke mengder medisiner over lange perioder (som åpenbart ikke funker).. 

Jeg er desperat på svar. Har prøvd alt fra hvitløk i baken, kokosolje, endret kosthold og mye mer, men til ingen nytte..

Håper noen kan hjelpe meg! Og beklager langt innlegg.

Mvh. Ts.

Hør med fastlegen om han kan ta en blodprøve som kalles CYP test. Kan jo være at du trenger en annen dosering o.l ang medisinene du får? Evt få legen til å henvise deg til infeksjons poliklinikk for videre oppfølging der. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært hos legen (har vært hos privat og fastlege, legevakt og naturmedisinske). Jeg får ikke mer medisiner, heller ikke ivermektin. Infeksjonsavdeling på sykehuset sier de heller ikke kan gjøre mer, og jeg står nå alene uten mer medisiner.

Grunnen til at det er vanskelig å reise til Sverige er fordi vi har en 4 måneder gammel baby som far har måttet tatt ut pappaperm for å ta vare på. Jeg har midlertidig flyttet ut for å ikke resmitte hele familien på nytt, men må hele veien ha tilgang til toalett og dusj og klarer derfor ikke den lange turen alene (bor på vestlandet). Babyen er ikke kjent med andre enn mamma og pappa og det er derfor vanskelig å overlate pass til noen andre enn far. 

Dere aner ikke hvor takknemlig jeg er for tipsene dere gir. Tusen hjertelig takk.

- Ts

Om du google vulvovaginitis, og pinworms og treatment finner du div behandlinger og medisiner som de får i utlandet. Kan tenkes at legen ikke er kjent med disse tingene. Kan være folk på nett har samme problemet men i utlandet og at det finnes ting man kan gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

- Ts

Dette høres helt rart ut. Men om du bruker noe som stenger for at marken kommer seg ut for å kravle og smitte andre så kan du vel treffe dine barn og familie og baby.

Som denne Urinposen. Og om du bruker en slags teip slik at de ikke får kravle ut om natten? Da dør vel marken av kur du tar for du får vel ta kur? Og de dør vel i vagina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

- Ts

De kan jo ikke bare overlate deg til deg selv uten mer hjelp når du beviselig fortsatt har mark?

Anonymkode: 7b3ca...087

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg!! Har ingen råd å komme med (utover det som allerede er nevnt) men vil bare sende deg en klem, dette høres helt forferdelig ut 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreganoolje innvortes (fyll i gelatinkapsler), og vaginalt. Bland noen dråper ut i kokosolje og smør det i hele underlivet, også i vagina morgen og kveld. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har tatt masse medisiner, bare lurte på om du har prøvd å flerdoble dosen når du tar de? Nå ville jeg jo ikke gjort det uten å avtale med lege først og sjekket evt bivirkninger, men hørte om noen som ikke ble kvitt marken før de tok en solid "overdose" Vermox. Lykke til, høres forferdelig ut!

Anonymkode: dcf01...cc5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...