Gå til innhold

Hjelp! Barnemark går ikke bort ved hjelp av medisiner!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Jeg fikk symptomer på barnemark samme dag som min 4 år gamle datter.

Vi behandlet hele familien med vermox og alles symptomer forsvant bortsett fra mine.

Jeg har klort, støvsugd, dampet, ryddet og kokvaskt alle flater og inventarer i hjemmet, hver eneste dag i 3 uker.. sengtøy skiftes hver dag, og alt tekstil inkl leker, puter i sofa, klær osv vaskes på 90 grader og trommles etterpå.. hver bidige dag. Jeg har tilogmed vasket alle vaskbare matvarer i skap og kjøleskap (med mer) - bare for å understreke hvilke ekstreme tiltak jeg har tatt. 

I tillegg vaskes alle i dusj både morgen og kveld med såpe i stumpen, undertøy skiftes 2 ganger hver dag, håndvask hele veien osv.

Likevell blir jeg ikke kvitt mine symptomer.. Jeg skal også nevne at jeg har tatt hele 13 tabletter vermox og 16 tabletter Zentel. Prøver å få til å reise over til Sverige for å få tak i Pyrvin, som jeg enda ikke har prøvd. Har også fått resept på Alinia, men denne koster 86.000,- kr!! 

Jeg har blitt helt psykotisk av dette, og gått rett i kjelleren. Jeg kjenner marken gjennom hele dagen og natten og det er umulig å få sovet hverken dag eller natt. Finner mange mark også, og har fått de i vagina... 

Etter første uke uten bedring begynte jeg å vaske meg med våtservietter hver gang jeg kjente noe rørte seg. Både fremme, bak og i sprekken. Utenom de 2-3 dusjene hver dag.

Jeg har også alarm på tlf hver 3 time, (som også vaskes daglig), slik at jeg kan vaske meg før eggene klekkes i tilfelle jeg sovner). Jeg går med engangshansker hele dagene, så fingre berører aldri munn.  

Et det noen som har opplevd det jeg går igjennom?? Ingen leger skjønner noen ting, og det er snakk om henvisning til infeksjonsavdeling, men for å komme dit må jeg gjennom sinnsyke mengder medisiner over lange perioder (som åpenbart ikke funker).. 

Jeg er desperat på svar. Har prøvd alt fra hvitløk i baken, kokosolje, endret kosthold og mye mer, men til ingen nytte..

Håper noen kan hjelpe meg! Og beklager langt innlegg.

Mvh. Ts.

Anonymkode: 0cfab...46d

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm. Ser du mark når du vasker deg? Har noen undersøkt for å se etter levende mark? 

For dette høres ut som noe LANGT ut over hva som er normalt. Så mye tabletter du har tatt m da ha bivirkninger,.og det er ikke mentalt friskt å ta så mye eller ha så mange tiltak. Jeg tror du må få konstatert at det faktisk er mark og ikke sårhet etter all vaskingen og en gang upp som du har fått 

Når vi fikk mark i hus skiftet vi sengetøy, barna sov med klær på som ble byttet hver kveld, og spyltes hver kveld. Jeg desinfisere ikke noe. Byttet sengetøy før kur to. Ingen andre i huset ble smittet tross at yngste hadde det ganske kraftig. 

Anonymkode: 761a6...49e

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg finner mark. Hver gang jeg kjenner det kryper finner jeg mark.

Det har også blitt sendt inn prøver til sykehuset.

Jeg har tatt ting til det ekstreme for jeg er helt desperat. 

- Ts

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, dette hørtes helt grusomt ut. Har ingen råd, men ville sende deg en styrkeklem❤️

Anonymkode: 7ea4f...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ivermectin kan hjelpe noen med barnemark.

Det er også to andre typer medikamenter som kan/bør brukes mot residiv av barnemark. Sjekk ut denne:

https://www.legemiddelhandboka.no/T1.16.2/Barnemark#Tk-01-infeksjon-2391

Hold ut - og stå på for å få raskere behandling! ❤️

Anonymkode: f1ad1...b81

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren! Kan ikke bidra med annet enn å si jeg føler med deg ❤️ det må være utrolig vanskelig. Håper du får hjelp som fungerer. 

Anonymkode: ef565...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, aldri hørt om liknende ekstremt tilfelle, og aldri hatt det selv. Men du skriver at det er sendt inn prøver? Tok de avf prøver også? Har du andre symptomer? Magesmerter, vekttap osv? 

Anonymkode: 82e16...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivermektin har jeg fått, men fått for lite, så skal få tak i mer i morgen. Håper det virker, men til så ser det ut som det er lite sannsynlig. 

Det kan virke som jeg kanskje ikke tar opp medisinene i kroppen? Jeg skjønner ingenting..

Jeg har ikke tatt avføringsprøve, men sendt inn prøver av selve marken. Fikk beskjed at det ikke var vits med avføringsprøver da de sjelden finner mark eller egg i de prøvene. 

Eneste annet symptom jeg har er vektnedgang. Men det tror jeg har med stress og vasking å gjøre. 

- ts.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten et kraftig urticaria utbrudd 2 uker før jeg fikk symptomer. Fikk utslett over hele kroppen og i ansiktet. Så det, i tillegg til vektnedgang og symptomer på barnemark ellers.

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde forresten et kraftig urticaria utbrudd 2 uker før jeg fikk symptomer. Fikk utslett over hele kroppen og i ansiktet. Så det, i tillegg til vektnedgang og symptomer på barnemark ellers.

Grunnen til at jeg spør om du har sendt inn avf prøver er for å utelukke andre type parasitter som feks bendelorm. En parasittinfeksjon kan svekke immunforsvaret eller forårsake en generell inflammatorisk respons i kroppen. Derav feks urticaria. Ville forhørt meg med legen om det kan være andre grunner også siden du responderer dårlig på medikamentene. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ivermektin har jeg fått, men fått for lite, så skal få tak i mer i morgen. Håper det virker, men til så ser det ut som det er lite sannsynlig. 

Det kan virke som jeg kanskje ikke tar opp medisinene i kroppen? Jeg skjønner ingenting..

Jeg har ikke tatt avføringsprøve, men sendt inn prøver av selve marken. Fikk beskjed at det ikke var vits med avføringsprøver da de sjelden finner mark eller egg i de prøvene. 

Eneste annet symptom jeg har er vektnedgang. Men det tror jeg har med stress og vasking å gjøre. 

- ts.

Avføringsprøver kan ha noe for seg hvis man mistenker at det også kan være andre ting som gjør at marken kan blomstre opp. Jeg synes du skal stå på ditt om at du må få utredning nå - vær tydelig på at du føler du er redd du er i ferd med å bli psykotisk av altfor lite søvn, og at du har mistet såpass mye vekt på kort tid pga. dette at det også tapper deg for energi.

Ta gjerne utskrift av den linken jeg ga deg, og ta den med til legen.

Når det gjelder Ivermectin må man ta riktig dose og gjenta behandlingen etter 10-14 dager (dette tror jeg stod at gjelder de to andre også).

Sender deg en klem i natten :klem3:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grunnen til at jeg spør om du har sendt inn avf prøver er for å utelukke andre type parasitter som feks bendelorm. En parasittinfeksjon kan svekke immunforsvaret eller forårsake en generell inflammatorisk respons i kroppen. Derav feks urticaria. Ville forhørt meg med legen om det kan være andre grunner også siden du responderer dårlig på medikamentene. 

Enig i dette også, Ts!

Jeg hadde gått med en parasitt i mange, mange år som svekket mitt immunforsvar.

Men det kan være andre årsaker også.

Du må bli utredet raskt, for slik du har det kan du ikke fortsette å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skrekkelig!

Jeg trodde at tablettene mot barnemark virket lokalt, altså at de virker i tarmen om de svelges, ikke at de blir tatt opp i kroppen. Mulig jeg tar feil her altså!

Men om dette stemmer - kan ikke kilden til at du blir kvitt de være at du har fått de i vagina/skjeden? Da vil vel ikke medisinen ha noe effekt på de som befinner seg der?

Anonymkode: 69d16...11a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare ❤️ 

Jeg skal be om mer ivermektin, levere inn avføringsprøve og be om sjekk for andre parasitter.

Tusen takk! 😭❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen i helvete dette er det verste jeg har lest på lenge, klem! Hold ut, ikke gi deg, mas på legen, få tatt avføringprøve og sjekk, dette er så jævlig. 

Anonymkode: 53439...0bc

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt den medisinen som ikke er piller, men krem? Og smurt den overalt nedentil?

Anonymkode: e3fc2...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kapsler og kjøp oregano olje på sunkost ta dette med mat og det dreper dette garantert! Ingen bivirkninger! Ingen mark og parasitter kan overleve denne olja. 

Anonymkode: ddaa1...abc

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp kapsler og kjøp oregano olje på sunkost ta dette med mat og det dreper dette garantert! Ingen bivirkninger! Ingen mark og parasitter kan overleve denne olja. 

Og jeg må jo nevne ts at jeg har prøvd denne olja mot parasitt og mark før og det funker veldig bra ekstremt effektivt. Jeg håper så inderlig du prøver dette. Du kan fylle en halv kapsel. Er viktigt at du tar det med noe mat siden det er så sterkt 💛

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...