AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Skrevet 11. september 2024 Jeg leter på nettet etter pent brukte Goretex sko, da jeg prøver å være økonomisk. Har ikke kjøpt brukte sko tidligere, og synes det er litt ekkelt selv om det står i annonsen at de er lite brukt. Anonymkode: e3470...6f6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Skrevet 11. september 2024 Ja, det er ekkelt. Anonymkode: 52101...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Skrevet 11. september 2024 Nei. Jeg pleier å bruke sokker og unngår å putte dem i munnen Anonymkode: 9661a...685 5 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #4 Skrevet 11. september 2024 Kjøper ikke brukte sko fordi det er ekkelt, men de har en helt annen tilgått form. Anonymkode: 5202e...058 2 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #5 Skrevet 11. september 2024 Nei det går helt fint synes jeg, og gjort flere ganger. Mange sko som selges er knapt brukt. Anonymkode: ec0e1...755 1 2
Surpomp Skrevet 11. september 2024 #6 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøper ikke brukte sko fordi det er ekkelt, men de har en helt annen tilgått form. Anonymkode: 5202e...058 I tillegg stinker de andre folks tåfis….
Supersmurf Skrevet 11. september 2024 #7 Skrevet 11. september 2024 Kunne kjøpt dersom det var relativt nye og nesten ubrukte sko. Kunne kjøpt pensko også, dersom det var mulig å rense selve sålen. Kjenner jeg at det skal mye til før jeg kjøper brukte sko, selv om jeg egentlig er veldig for gjenbruk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #8 Skrevet 11. september 2024 Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt! Hva er dere redd for egentlig? Men veldig slitte og utgåtte sko er jeg ikke så interessert i. Anonymkode: 5aaaa...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #9 Skrevet 11. september 2024 Brukt flere enn 1-3 ganger, ja. Anonymkode: 31e61...b70
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #10 Skrevet 11. september 2024 Nei. Man får vel sjansen til å lukte på de før man velger å kjøpe? Anonymkode: a4f73...ffe
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #11 Skrevet 11. september 2024 Nei! Er redd for at forrige eier kan ha hatt fotsopp og det er smittsomt🤢 Kommer heller til å legge penger i helt nye sko. Anonymkode: 94b78...c8b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #12 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei! Er redd for at forrige eier kan ha hatt fotsopp og det er smittsomt🤢 Kommer heller til å legge penger i helt nye sko. Anonymkode: 94b78...c8b Ja det er ekkelt* Anonymkode: 94b78...c8b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #13 Skrevet 11. september 2024 Jeg synes desverre at alt brukt er ekkelt. Anonymkode: d3207...a20
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #14 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg leter på nettet etter pent brukte Goretex sko, da jeg prøver å være økonomisk. Har ikke kjøpt brukte sko tidligere, og synes det er litt ekkelt selv om det står i annonsen at de er lite brukt. Anonymkode: e3470...6f6 Alt av klær og sko er ekkelt å kjøpe brukt. Du vet ikke hva tingene har blitt utsatt for verken av mennesker eller av miljø. Med tiden når hudsopp som er resistent mot behandling brer om seg og kommer til Europa så bør ingen kjøpe brukt verken klær eller sko. Folk får bruke klærne og skoene sine til de er filler, og så kaste dem. Anonymkode: c05fa...c73
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #15 Skrevet 11. september 2024 Er det svette treningssko eller pensko som er brukt i 3 timer, det har veldig mye å si for om jeg syns det er ekkelt eller ikke. Om det er noen Gore tex sko til småbarn som er lite brukt syns jeg heller ikke det er ekkelt, barn rekker ofte ikke å bruke skoene så mye og de kan være som nye. Anonymkode: ac293...fc3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #16 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg leter på nettet etter pent brukte Goretex sko, da jeg prøver å være økonomisk. Har ikke kjøpt brukte sko tidligere, og synes det er litt ekkelt selv om det står i annonsen at de er lite brukt. Anonymkode: e3470...6f6 Nei. Jeg kan forsikre deg om at ethvert par sko har eklere ting på utsiden enn på innsiden. Straks du med dine nye eller brukte sko trår din første tur nedover et helt normalt fortau så trår du i avføring både fra mennesker og dyr. Og tenker du tur- eller treningssko så svetter du dem ut første dagen i bruk. Gitt, altså, at du trener med normal intensitet. Og hva angår sopp? Ok, så er det en mikroskopisk sjanse for sopp. Den er også i ditt lokale badeland etc. Det lever vi alle fint med. Før så fantes det en myte om at sko skulle «forme seg etter føttene», og at du derfor måtte skaffe deg helt nye sko, sånn at dine føtter fikk «forme» skoen. Nå er vi moderne mennesker. Vi vet at føtter ikke former sko. Sko former (eller deformerer) føtter. Og vi vet også (med absolutt sikkerhet) hvem som lanserte myten om at en måtte kjøpe nye sko. Det var (sjokk og vanntro) firma som produserte nye sko. Anonymkode: 9a216...c29 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #17 Skrevet 11. september 2024 Nei, har kjøpt mange par brukte sko de siste årene og har ikke fått fotsopp eller luktet tåfis. Har derimot fått fotsopp etter fellesdusj på treningsstudio og har etter det alltid gått med slippers der. Ikke solgt sko jeg har brukt i den perioden. Anonymkode: b8134...1d1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #18 Skrevet 11. september 2024 Hva med folk som selger brukte tights/strømpebukser? Anonymkode: 6f16c...fdc
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #19 Skrevet 11. september 2024 Brukt få ganger fordi de ikke passet foten er ok. Brukt i 2mnd. er ekkelt. De bør se tilnærmet nye ut både utvendig og innvendig Anonymkode: c72e2...05a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #20 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei. Jeg kan forsikre deg om at ethvert par sko har eklere ting på utsiden enn på innsiden. Straks du med dine nye eller brukte sko trår din første tur nedover et helt normalt fortau så trår du i avføring både fra mennesker og dyr. Og tenker du tur- eller treningssko så svetter du dem ut første dagen i bruk. Gitt, altså, at du trener med normal intensitet. Og hva angår sopp? Ok, så er det en mikroskopisk sjanse for sopp. Den er også i ditt lokale badeland etc. Det lever vi alle fint med. Før så fantes det en myte om at sko skulle «forme seg etter føttene», og at du derfor måtte skaffe deg helt nye sko, sånn at dine føtter fikk «forme» skoen. Nå er vi moderne mennesker. Vi vet at føtter ikke former sko. Sko former (eller deformerer) føtter. Og vi vet også (med absolutt sikkerhet) hvem som lanserte myten om at en måtte kjøpe nye sko. Det var (sjokk og vanntro) firma som produserte nye sko. Anonymkode: 9a216...c29 Sko blir da formet etter føttene. Min mor og jeg har samme størrelse, men jeg kan ikke bruke hennes sko. De er altfor vide og slappe over vristen. Anonymkode: c72e2...05a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå