Gå til innhold

Hvorfor tåler ikke menn litt tøffe damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker som at menn tåler dårlig litt motstand eller at man «er seg selv og sier det man mener». De vil heller kanskje ha en dame som «legger seg flat» for dem, som ikke gir motstand, en stereotypisk dame? 

Anonymkode: 4204f...2e2

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Virker som at menn tåler dårlig litt motstand eller at man «er seg selv og sier det man mener». De vil heller kanskje ha en dame som «legger seg flat» for dem, som ikke gir motstand, en stereotypisk dame? 

Eventuelt kan det være meningene dine de ikke liker. Jeg liker eksempelvis at kvinner har egne meninger dersom meningene sammenfaller med mitt syn og verdier. Men jeg ville ikke likt om hennes egne meninger hadde vært nazi-sympatier.

• Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Folk og legg merke til jeg sier folk ikke kun damer, av den arten er skitt slitsomme! 

Anonymkode: 19576...708

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*enkelte menn* tenker jeg.

Min mann tåler meg helt fint, jeg er meg selv og sier det jeg mener, uten å vere ufin og brautete. Men det kan bli diskusjoner, for han liker jo også å si meningen sin. Han hadde kjedet seg med føyelighet, men nok ikke tålt å blitt overkjørt. - Han har ei lederstilling som innebærer endel kundebehandling, virker som det gjør han mer romslig til andres synspunkter. 

Min svoger derimot, tåler ikke slike som meg, det har gått ei kule varmt innimellom, da på generelle tema, jeg blander meg ellers lite oppi hva han gjør. - Han skal ha damene stille og føyelige,  han har også ei lederstilling, som han tydeligvis overfører til hjemmet, alle skal danse etter han, han tåler ikke meg. 

Anonymkode: 49359...282

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn jeg kjenner foretrekker damer som sier meningene sine. Men ikke om det oppfattes som kranglete, ufint, konfliktsøkende, drama eller frekt.

Anonymkode: 68033...d4a

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg en hetro dame så jeg har ingen fasit på hvilke damer menn liker, men når jeg skal tilbringe tid med folk så ønsker ikke jeg "motstand".... De fleste ønsker vel og kose seg og kunne slape av med sine nære. Jeg ønsker selfølgelig ikke at folk rundt meg ikke skal måtte skjule hvem de er heller, men er venner eller en kjæreste så anderledes fra meg at deres meninger fremstår som "motstand" så er vi kansje ikke så kompatible? Jeg blir også litt skeptsik til folk som ser på seg selv som "tøfe", slike folk har en tendens til å være veldig slitsome (i det minste for min personlighet). Er du sikker på at det er nødvendig for deg å være tøf? Eller er det mulig at du egentlig bare fremstår krevende i situasjoner som kunne blit løst mer diplomatisk? Det er ikke svakhet å ta hensyn til andres følelser!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å tåle og å foretrekke. Har man valget så velger man bort.

Anonymkode: 6429f...e76

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om? Menn er ikke en homogen gruppe og det er ikke ‘’tøffe damer’’ heller. Hadde det vært noe hold i det ville jo de ‘’tøffe damene’’ dine ikke hatt mannfolk rundt seg. Det har jeg vanskelig for å tro at er tilfellet….

Anonymkode: 170a8...e72

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker feminine kvinner, men har venner som liker de med litt mer maskulin oppførsel. 

Anonymkode: 54055...bb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste MENN vil ha damer med egne meninger, men det er mange smågutter der ute. Også er det mange frekke folk som «har egne meninger» 

Anonymkode: 60032...8a5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste menn liker ikke maskuline damer. 

Anonymkode: 3e4a4...9a5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste menn liker ikke maskuline damer. 

Anonymkode: 3e4a4...9a5

Tøff er ikke synonymt med maskulin. Her i landet har vi rett til å stå på vårt, damer som menn.

Anonymkode: 170a8...e72

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med tøffe damer ? Ingen vil vel bli overkjørt i et forhold. Verken menn eller kvinner. 

Anonymkode: 818c5...a6a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg liker feminine kvinner, men har venner som liker de med litt mer maskulin oppførsel. 

Anonymkode: 54055...bb2

Er feminint sammenfallende med å ikke ha egne meninger? 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det har vært litt for populært at jeg er en tøff dame jeg. Tiltrekker seg fort menn som synes det er greit å legge seg litt bakpå og la dama gjøre ting. Prøvde etterhvert bevisst å styre unna slikt, og bommet likevel egentlig. 

Så er jeg jo likevel feminin, og maskulin er kanskje ikke de fleste menns preferanser, så spørs litt hva du legger i tøff kanskje. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk av begge kjønn som er opptatt av å gjøre et poeng av at de sier det de mener og tror at alternativet er å være en føyelig dørmatte, er som regel ganske slitsomme og kranglete og opptatt av å hevde seg. Det store flertallet klarer å si sin mening ved behov uten å gjøre enhver samtale til en diskusjon.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke det menn vil ha. 

Meninger er nødvendig, men så spørs det hva du mener og hvordan du uttrykker deg.

Har du dårlig erfaring med dine meninger rundt menn så bør du ta en runde med deg selv. Overkjører du? Overdramatiserer du? Er du sta? Er du en bedreviter? Har du dårlig lytteevne? Konspirerer du? Osv. 

Kan være nyttig å reflektere over egen atferd innimellom. Det er sjeldent alle andre det er feil med. 

Endret av Bombasi
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som "er seg selv"  og "sier det de mener", har ofte bare dårlige sosiale antenner.

Så når responsen er dårlig, skylder de på folk rundt seg.

Fordi "de tåler ingen ting".

Alt trenger ikke deles. Og alt trenger ikke motsies...

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...