Gå til innhold

Høyt prolaktin = problemer med sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har høyt prolaktin og som merker at det ødelegger sexlivet? 

Anonymkode: c2a7d...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal det ødelegge sexen? 

Anonymkode: 5996b...445

Skrevet

Forhøyet prolaktin hemmer gonadotropinproduksjonen og gir menstruasjonsforstyrrelser og infertilitet hos kvinner, redusert libido.

Sitat slutt.

Dr KG.

Anonymkode: 5c9fd...629

Skrevet

Ja, forhøyet prolaktin hemmer testosteronproduksjonen - og gir lavere libido. Dette spesielt hos menn som er avhengig av høyere nivåer av testosteron.
Men nå sier ikke du om du er mann eller kvinne TS?

Anonymkode: 18589...32f

Skrevet

PS: Hvis du ikke er ammende kvinne kan høyt prolaktinnivå skyldes svulst i hypofysen, så lurt å sjekke dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 20.27):

Ja, forhøyet prolaktin hemmer testosteronproduksjonen - og gir lavere libido. Dette spesielt hos menn som er avhengig av høyere nivåer av testosteron.
Men nå sier ikke du om du er mann eller kvinne TS?

Er kvinne. Har svulst i hypofysen. Har hele livet bekymret meg over at jeg ikke er like interessert i menn som andre damer. Jeg er ikke lesbisk. Vil gjerne være i forhold, men tror dette vil ødelegge for meg. Har lav libido, men det kan dukke opp av og til, men det er kanskje ikke nok til å være i forhold? Det får store konsekvenser for livet mitt. Føler meg ensom og savner veldig fysisk kontakt/nærhet til et annet menneske. Tretten år siden jeg hadde det

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 23.04):

Hvordan skal det ødelegge sexen? 

Anonymkode: 5996b...445

Prolaktin hemmer dopamin som er lysthormonet. Menn får økt prolaktin etter samleie med orgasme og begynner å sovne. Kvinner får høyt prolaktin etter amming og fødsel og har ikke like mye lyst på samleie da.

Skrevet

Dostinex hjelper normalt på høyt prolaktinnivå, så man kan jo evt. spørre fastlegen om en resept. Sannsynligvis vil han ikke gi det men sender henvisning til endokrinolog.

Anonymkode: dfe21...6a8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...