Gå til innhold

Hvordan startet din spontanabort? (Tidlig i svangerskapet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, noen uker bare, men lurer på om jeg er i starten av en spontanabort. Altså så vondt jeg har i dag kan jeg ikke skjønne at skal være normalt

Anonymkode: 981c3...beb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensenmurringer, deretter blødning og økte smerter frem til kroppen tømte seg.  Blødde en god stund lengre. 

Anonymkode: 1f20a...94e

Skrevet

Hadde menssmerter x10, som rier og tak omtrent  3 dager etterpå blødde jeg litt av på. Så plutselig i dusjen kom alt, svosj ut. Min første tanke var faen, jeg kommer til å tette sluket.

Blødde i 3 dager, ferdig.

Anonymkode: 96ee0...2c7

Skrevet

Merket det på morgenen, med menssmerter som økte veldig på over ganske kort tid. Var på jobb, men følte med ett at det kom til å gå galt. Gikk hjem og da «eksploderte» det med en gang jeg gikk innenforbi døra. Styrtblødde i 10 minutter. Hadde vondt i ca ett døgn etterpå (sikkert med psykisk egentlig), blødde i halvannen uka ca. 

Anonymkode: 86676...b88

Skrevet

Starten med en plutselig og kraftig blødning, ingen smerter på forhånd. 

Anonymkode: 24a33...e6c

Skrevet

1.gang: Menssmerter som økte på utover dagen/kvelden. Fikk plutselig takvise smerter som var mye sterkere (som små rier). Ga seg etter 15-20 minutter, begynte deretter å blø, som økte på. Ingen ekstrem kraftig blødning, minnet meg om en mensblødning. Blødde i ca halvannen ukes tid før alt kom ut. 

2.gang: Ingen smerter på forhånd, menslignende blødning med mer koagler som varte i 7-10 dager. 

Anonymkode: 0bdbb...f3e

Skrevet

Det begynte som vonde menssmerter, men gikk så over til riesmerter. Det var så vondt at jeg ikke kunne tenke eller snakke mens det sto på, og jeg måtte sende ungene ut av huset. 

Jeg blødde mye første dagen. Så mye at jeg brukte toåringens bleie som bind. 

Og så ble jeg enormt hormonell i etterkant. Jeg ble som en tenåring i humøret, det føk opp og ned som enn jojo. Er mye hormoner som brått skal ut av systemet. 

Anonymkode: dfbef...c78

Skrevet

Ingen smerter begge gangene. Den første gangen blødde jeg i seks uker før sykehuset endelig tok affære. Litt sykt å tenke på i ettertid.

Den andre visste jeg at dette ikke ville funke, og den følelsen fikk jeg rett på etter et par dager. Da kom alt ut av seg selv på et par timer.

Men i dag har jeg to fine barn rett etter spontantabortene 😊

Skrevet

Plutselige sterke blødninger (mye mye mer enn vanlig mens). Hadde aldri smerter. 

Skrevet

Hadde mensenmurringer og brunlig utflod som kom og gikk over mange dager fra en tirsdag til lørdag, og så fikk jeg mye smerter lørdagen med masse blødning. Det var fort over når jeg først fikk den store blødningen.

Anonymkode: 0df14...967

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde mensenmurringer og brunlig utflod som kom og gikk over mange dager fra en tirsdag til lørdag, og så fikk jeg mye smerter lørdagen med masse blødning. Det var fort over når jeg først fikk den store blødningen.

Jeg måtte forresten ta paralgin forte for smertene, og likevel var det ganske ille.

Skrevet

Hadde ikke så veldig vondt fysisk, men emosjonelt var det et helvete. Jeg fikk mistanke om at noe var galt fordi jeg hadde nokså sterke murringer. Litt blod. 

På kvelden ble det økende smerter. Men ikke veldig vondt. Men siden jeg var så lei meg ble det nok vondere 

Anonymkode: 1b202...bda

Skrevet

Hos meg startet det med rosa på papiret, før det i dagene som kom ble mer og mer friskt blod som kom. 
En morgen etter to uker kom endelig alt ut, i løpet av en times tid sittende på toalettet. Det bare rant ut i veldige mengder. Den natta hadde jeg ligget med nattbind og håndkle med stadig økende blødning, så var en lettelse når det endelig var over. 
Blødde gradvis mindre i en-to uker etter dette. 
Hadde økende «mens» smerter hele veien fram til alt kom ut.

Var i uke 9. 

SA/MA er ingen spøk. Ble ingen flere barn på oss.

Anonymkode: 96859...8ca

Skrevet

Begynte med smerter i underlivet, kjente et voldsomt trykk. Begynte å Fosse ut blod. Reiste på legevakten, hvor blødningen tiltok mer og mer, sleit med å holde bevisstheten, ble lagt i sjokkleie. Måtte inn til sykehuset med blålys, hvor legen tok ut noe greier som gjorde at blødningen gradvis roet seg. Har blødd nå i 5-6 dager men veldig lite nå de siste dagene. 

Hadde hatt litt blødninger i flere uker før dette av og på. Men én større blødning 4 dager før dette. 

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke svarer på det du spør om, men jeg har kun vært gravid én gang, og det gikk bra, så jeg har aldri vært gjennom SA. Men jeg hadde ekstreme magesmerter i starten av graviditeten. Bare sånn for å vise de som leser her at kraftige smerter såklart kan være et dårlig tegn, men det trenger ikke være det. Men jeg hadde ikke takvise/rieliknende smerter, slik andre her beskriver ved sa.

Rundt ikm hadde jeg typisk mensensmerter/murringer og litt oppblåsthet, men de ble mye verre de neste ukene. I uke 5/6/7 lå jeg på baderomsgulvet og vred meg og nærmest skrek om natta, fordi jeg var så oppblåst og forstoppet. Man kan få "ekstreme" versjoner av vanlige mensplager i første trimester, fordi man produserer enda mer av det samme hormonet som fører til det.

Anonymkode: 74ab8...e9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...