Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Henry?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde bestemt oss for Filip/Philip, da vi synes det er penere enn Henry, og jeg har hatt det på listen siden jeg var 10 år gammel. Vi kjenner ingen som heter Filip/Philip, men føler likevel at det er mange som heter det, så det taler imot. 

Jeg kom over navnet Henry (da jeg så serien «You») og syntes det var kult og uvant. Samtidig er det vanskelig å legge fra seg Filip/Philip, siden det alltid har vært min favoritt og synes det klinger bedre. 

Ca 9000 personer i Norge bærer navnet Philip / Filip, mens ca 2500 personer heter Henry. 

Jeg liker ikke Henrik 

TS

Anonymkode: 9f884...9e5

Gå for Henry da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer ikke inn i et moderne samfunn, et navn som passet på 1920 tallet ikke 2020 tallet.

Anonymkode: 5dc5a...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på to ting når jeg hører det navnet. Den lokale, litt slumme videoutleiesjappa på 90-tallet som het Henrys, og Mot i Brøstet. Men det er jo ingen som vokser opp i dag som har referanser til videoutleie eller gammal, norsk sitcom. Så det går sikkert bra.

Anonymkode: 662e4...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (På 11.9.2024 den 20.55):

Henry er bare en forkortelse for Henrik. 
Et simpelt navn som jeg forbinder med «gatas skrekk» i min barndom
Henrik er mye bedre…..

Feil, det er ikke en forkortelse - begge stammer fra tysk Heinrich, mens Henry er den engelske varianten. 

winterchild skrev (På 11.9.2024 den 21.52):

Fint! Dock kan Harry vara smeknamn för Henry (prins Harry heter Henry egentligen) så kanske inte helt optimalt i Norge? Men liker du det så kör på vem bryr sig 

Harry brukes som kjælenavn for Henry i UK, ja, men ikke i Norge, så det ser jeg ikke noe problem med. 

Anonymkode: 26b56...746

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Feil, det er ikke en forkortelse - begge stammer fra tysk Heinrich, mens Henry er den engelske varianten. 

Harry brukes som kjælenavn for Henry i UK, ja, men ikke i Norge, så det ser jeg ikke noe problem med. 

Anonymkode: 26b56...746

Takk og lov for at Harry ikke er kallenavn for Henrik/henry i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 19.32):

Vi vurderer å gi barnet vårt navnet Henry. 

Hva synes du om navnet? 

det er kjempe fint :)

Anonymkode: 57113...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 9.12):

Vi hadde bestemt oss for Filip/Philip, da vi synes det er penere enn Henry, og jeg har hatt det på listen siden jeg var 10 år gammel. Vi kjenner ingen som heter Filip/Philip, men føler likevel at det er mange som heter det, så det taler imot. 

Jeg kom over navnet Henry (da jeg så serien «You») og syntes det var kult og uvant. Samtidig er det vanskelig å legge fra seg Filip/Philip, siden det alltid har vært min favoritt og synes det klinger bedre. 

Ca 9000 personer i Norge bærer navnet Philip / Filip, mens ca 2500 personer heter Henry. 

Jeg liker ikke Henrik 

TS

Filip er kjempe kjedelig, anhver unge heter jo det, Henry er mer unikt

Anonymkode: 57113...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 10.20):

Passer ikke inn i et moderne samfunn, et navn som passet på 1920 tallet ikke 2020 tallet.

Anonymkode: 5dc5a...1ae

Mange navn fra 1920 tallet som er tilbake igjen. Navnetrender går i bølger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 18.51):

Har du noen forslag? :) 

TS

Nei altså, sa jeg likte Henry bedre enn mye annet. Men noen andre forslag muligens litt i samme gate som funker bra både på norsk og internasjonalt kan være David, Victor, Joseph, Jasper, Adam, Adrian, Samuel, Daniel. 

Anonymkode: 7a7f9...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...