AnonymBruker Skrevet 12. september #21 Del Skrevet 12. september Universitet/høyskoler har en forferdelig personalpolitikk når det kommer til sykmelding. Mange orker ikke å ta sykedager eller sykmelding fordi en ender opp med å bli skyldig arbeidstimer. Dersom du er syk på en dag der du har undervisning, så kan du ta det igjen - men da skal du ha nye timer inn på arbeidsplanen din. Anonymkode: 10ce9...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #22 Del Skrevet 12. september Som vitenskapelig ansatt i en liten stilling har du veldig stor frihet. Det er helt opp til deg når du vil planlegge undervisning, avtale veiledning, gjøre sensur (innen fristen selvfølgelig) o.l., du har for liten stilling til å ha emneansvar, sitte i de tyngre utvalgene og måtte ta noe særlig stort ansvar i faget. Du har altså en ganske liten stilling som er fordelt over helt året, med 5 ukers ferie som alle andre, men der du i realiteten har veldig mange uker uten jobb. De 30% utgjør altså ikke ett gitt timetall pr uke, men et timetall totalt over året. Når du er sykemeldt i skarve to uker rekker du altså fint å ta igjen de oppgavene du har f.eks ifm undervisning etter sykmeldingen. De færreste med erfaring sitter med undervisningsplanlegging dagen før forelesning, man har jobbet med forelesningene en god stund på forhånd. Du kan be om reduksjon tilsvarende timetall du var sykemeldt på arbeidsplanen din, men leder kan fremdeles kreve at du holder den undervisningen du var satt opp med, så kniper de gjerne inn på noe ett annet sted i steden for. For øvrig helt vanlig å jobbe hjemmefra i akademia når man er syk, selv satt jeg med covid og 40 i feber og gjorde adm.ting, planla undervisning, fulgte en del møter og lagde eksamen. Nettopp fordi ingen andre tar over de oppgavene på en kort sykemelding. Fravær i tre mnd er noe helt annet. Anonymkode: 292cc...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #23 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Takk for svar. Jeg har forøvrig godt inntrykk av både leder og kolleger, og ønsker ikke å skape dårlig stemning som helt ny. Derfor er det vanskelig å si noe. På den annen side, igår fikk jeg mail fra leder om at de ikke klarte å skaffe vikar og vi derfor må finne nye tidspunkt for disse undervisningstimene mine. Jeg kunne i beste fall vært noe velvillig dersom han i det minste formulerte det som et spørsmål til meg med en "takk" inni der... Anonymkode: a53bb...acf Da ville jeg kanskje svart høflig hva han ønsker at du skal nedprioritere framover for å få tid til dette. Anonymkode: 61d42...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå